سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

خداحافظی از برلین و پرواز به دانمارک

بعد از برگشت به خونه آنه در حالیکه مشغول جابجایی و مرتب نمودن وسایل خودمون بودیم صدای آشنایی به نظرم رسید اولش شک کردم ولی صدای زمزمه یک آهنگ ایرانی توجه من رو به خودش جلب کرد ..... آره صدا مربوط به امیر بود دوست ایرانی آنه که امشب به خاطر حضور ما اومده بود کلی از دیدنش خوشحال شدیم و از ایران گفتیم و گفت و از خاطرات 30 سال پیش ایران و از زندگی پراز تلاطمش و همه چیز ... امیر تو برلین تاکسی داشت و در مسیر بیمارستان تا خونه با آنه آشنا شده بود و رفاقت اونها به مرور زمان قوی تر شده بود و رفتار آنه نشون میداد که علاقه و احترام خاصی نسبت به امیرداره  و به پیشنهاد آنه و امیر ، قرار شد که بازدید شبانه ای از برلین و بعضی از خیابانهای برلین شرقی و غربی داشته باشیم قبل ازاین برلین گردی شبانه به رسم یادبود صنایع دستی که با خودمون آورده بودیم به آنه تقدیم کردیم که خیلی خوشحال شد و....

تاکسی امیر ماشین شیک و خوبی از KIA بود و با حوصله خاصی جاهای دیدنی برلین رو به ما نشون میداد و با توضیحات فارسی امیر این بار برلین رو به روایت یک ایرانی دیدیم و لذت بازدید روزانه ما دوچندان شد از امیر خواستم که اگه امکان داره جلوی دروازه مشهور TOR یه توقف کوتاهی داشته باشیم  تا من بتونم چند تا عکس یادگاری در شب بگیرم که اون با خوشرویی قبول کرد ...

نمایشگاه اتومبیل در برلین -- تحویل فوری  بوگاتی !! شرایطی .... رقیب جدی ایران خودرو و سایپا در برلین

بعد از نیمه شب به خونه رسیدیم امیر پیشنهاد داد که صبح ما رو به فرودگاه برسونه چون اونطوریکه میگفت برلین 2 تا فرودگاه داره و اون فرودگاهی که ما باید بریم دسترسی بهش یک کم سخته و ممکنه برامون ایجاد استرس بشه با خوشحالی پیشنهادش رو قبول کردم چون واقعا ما رو نجات داد !    و با اوج خستگی زودتر از اونی که فکرش رو بکنید به خواب رفتیم

صبح زود پس از خداحافظی از  آنه با امیر به سمت فرودگاه رفتیم و پس از چک کردن پرواز از تابلوی پروازها که قبل از ورودی فرودگاه بود ترمینال مربوطه رو پیدا کردیم و با تشکر از امیر به سمت سالن اصلی پرواز خروجی رفتیم ...

فرودگاه تگل برلین

وقت زیادی داشتیم و این فرصت مناسبی بود برای کنجکاوی در داخل فرودگاه ، در سالن انتظار مسافرین خسته بر رروی صندلیها لم داده بودند و بعضی ها هم براحتی دراز کشیده بودند که برام تو کشور با کلاسی مثل آلمان یک کم غیر منتطره بود  ...

خطوط هواپیمایی اسکاندیناوی --SAS

با نظم خاصی و بدون درد سر در زمان موعود و بدون تاخیر سوار هواپیما شدیم هواپیمای کوچک اسکاندیناوی  اولین پرواز با یه خط هواپیمایی خارجی برای ما بود که تجربه خوب و راحتی بود مهماندار مودب و منظم هواپیمای کوچک و تمیز و مسیر یک ساعته چیزهایی بود که تو ذهنم باقیمانده ... تو مسیر هم فقط با یک پاکت آبمیوه از ما پذیرایی کردند  و زودتر از انتظار به آسمان کپنهاک رسیدیم .....

هاشم اقدام یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام اقا بابک می خواستم نحوه رفتن به المان را از اغاز تا انتها را برایم توضیح بفر مایید.ایا تمام کشورهای خواهان ویزا باید یک مسیر خاصی را رفت یا هر کشوری برای خودش قوانین خاص و متفاوتی دارد.پیشاپیش از اینکه مصدع اوقات میشوم پوزش می طلبم. با درود

با ویزای شنگن به کلیه کشورهای اروپا به غیر انگلستان میشه سفر کرد ...

حسین شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:14 ب.ظ

نثر واقعا زیبایی دارید من تا به حال برام میسر نشده که به اروپا برم با نوشته های زیبای شما مشتاق شدم که راه شما رو دنبال کنم
ولی فکر کنم بهمراه بردن بانوان یکمی دردسر سازه

راست میگی کلا بردن بانوان به سفری دردسر سازه البته من از این قضیه مستثنی هستم :)

بهداد دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:17 ب.ظ

خوشحالم که بهترید
دو پست پسین رو امروز خوندم و لذت بردم

خسته نباشید و
ما منتظر کپنهاگ هستیم...!

بهداد عزیز مطالب مربوط و دانمارک رو توی قطار حدفاصل وارناسی و دهلی نو ( 17 ساعت در قطار ! ) تونستم بنویسم انشاء الله با مرتب نمودن عکسها ی مرتبط بزودی آپلود میکنم ....

حسین چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:28 ب.ظ

ممنون از وبلاگ قشنگ تون
می خواست بدونم چه طوری آقا امیر رو در برلین می تونم پیدا کنم
راستش قصد رفتن به برلین دارم
خیلی دوست دارم کسی آنجا به من کمک کنه
با تشکر

دوست عزیز
آقا امیر عضو کوچ سورفینگ نیست و من متاسفانه نمی تونم شماره و آدرس ایشان را در اختیار شما قرار بودم ولی با عضویت در این سایت و سرچ نمودن در شهر برلین افراد زیادی رو می تونی پیدا کنی که بهت کمک کنند
موفق باشید

علی و شیما پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 ب.ظ http://malish.blogfa.com

بابک جان سلام
اول همه ممنون از اینکه تو وبلاگمون کامنت گذاشتی و این منجر شد تا با وبلاگ زیبات آشنا بشیم و متن نوشته هات بسیار شیرین و جذابند.
دوم اونکه نوشته هات در مورد برلین ما رو به حال و هوای حدود 2 ماه قبل برد که به خصوص برلین بسیار رویائی و جذاب بود.
امیدواریم بزودی ادامه مطالبت رو داشته باشیم, هرچند که ما کاملا مشکل رو درک می کنیم چون هنوز حدود 6 تا شهر از سفر اخیرمون به اروپا باقیمونده که امیدواریم هرچه زودتر مطالب اونم کامل کنیم.
اما یک سئوال و اون اینکه آیا کلا به نظرت رفتن به سفرهای مشابه و اقامت در منزل خارجی ها رو با همراهی خانم ها در سفر توصیه می کنی یانه؟ منظورمون اینه که کلا میشه با خونواده اینجور جاها رفت؟
ممنون

علی و شیمای عزیز
ممنون از اینکه اظهار لطف کردی .... نمی دونم تا چه اندازه با پدیده کوچ سورفینگ آشنا هستی ولی اگه اون رو تجربه کرده باشی جواب دادن به سوالت برام راحت تره ....
من توی سفر به اروپا و مالزی و همین چند روزپیش توی هند ! تجربه کاملی از کوچ سورفینگ داشتم کلا نمیشه گفت همه چیز تضمین 100 درصد است ولی اگه فرصت کنی و رفرنس ها رو بخونی می تونی در انتخاب میزبان و میهمان موفق تر باشی و رفرنس هر عضو هم میتونه نشانگر هویت میزبانت باشه .... من 95 درصد تجربه بسیار موفق و خوبی از کوچ سورفینگ خانوادگی داشتم سختی های خاص خودش و اندکی ریسک داره ولی میتونی فرهنگ و ویژگیهای رفتاری و زندگی دیگر کشورها بیشتر آشنا بشی و اونها رو لمس کنی اگه بری هتل صرف نظر از هزینه هاش فقط می تونی یه چیز استاندارد و رسمی رو که تا اندازه زیادی همه جا یکسان هست رو ببینی و کوچ سورفینگ یک رنگ و بوی دیگه ای به سفرت میده اگه سوالی داشتی در خدمتم.... موفق باشید

محمد یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام قلم خوبی داری دوست عزیز مشتاق سفر شدم اگر می شود عکس بیشتری برایم میل کن من تمام ایران را سفر کردم اهل گشت و سفر در کوه و جنگل هستم بزودی برایت میل می کنم بگو چه طور می شود راهت در اروپا سفر ارزانی داشت.
با تشکر

مرسی شما لطف دارید .... کلا سفر به اروپا جزء سفرهای ارزون نیست و شما باید آمادگی هزینه های زیاد رو داشته باشی ولی با کمک گرفتن از دوستان کوچ سورفینگ هزینه ها رو میشه کم کرد .....