سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

قضاوت با شما !

 وبلاگ "سفر -کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت" پس از سپری کردن 2 سال و اندی از عمرش وبا به اشتراک گذاشتن تجربیات و اطلاعاتی که ما درسفرها کسب کردیم، همواره بازخورهای خوبی رو از خواننده های عزیز دریافت کردیم که همیشه مشوق ما در ادامه راه بوده ، و در این راستا از شنیدن انتقاد ها و پیشنهادات هم همواره استقبال کرده ایم


اخیرا نظری از یکی از خواننده های عزیز دریافت کردم و فکر کردم بد نباشه نظر ایشون رو با شما هم به اشتراک بذارم و علیرغم اینکه میتونستم پاسخ ایشون رو براحتی بدم ولی ترجیح دادم سکوت کنم ! و قضاوت رو برعهده شما دوستان بذارم

البته در مورد صحت گفتار و پیشینه ایشون هیچ مستنداتی موجود نیست !


در اینجا لازمه فقط به گفته های دوستای خوبمون علی و شیما در وبلاگ خاطرات سفر بسنده میکنم که دقیقا حرف دل ما و واقعیت موجود زندگی ما هم هست اشاره میکنم .


"باور قلبی ما این است که سفر نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است. چرا که خاطرات ارزشمندش تا پایان عمر همراهمان است و یادآوری آن در طول زمان احساس لذت بخش آن را بارها و بارها در خاطرمان زنده می کند.
با این نگاه ما که مانند بسیاری از شما عزیزان در طبقه متوسط درآمدی جامعه قرار داریم، سفر و تجربه های وصف نشدنی آن را از میان سایر خواسته های رنگارنگمان مانند خانه بزرگتر، ماشین لوکس تر، مبلمان شیکتر و غیره، آگاهانه برگزیده ایم."



وطن فروش                    نوشته     مهران     mehran1967@yahoo.com

برای شما خیلی خیلی متاسفم مثلا خودت رو دنیا دیده میدونی ولی به نظر من تنها چیزی که ندیدی خودتی
کجای این زرق و برق ها جنابعالی رو جو گیر کرده که اینطوری وطنت رو مسخره میکنی میدونی من در زمان جنگ آدمهای مثل تو رو زیاد دیدم به خاطر یک تیغ ریش تراشی توی اردوگاه هموطن خودش رو میفروخت یادت میاد به خاطر وطنت جبهه رفته باشی یادت میاد یکبار از مناطق جنوب کشور دیدن کرده باشی یا فقط توی ایران مثل زالو خون مردم رو می مکی و اونطرف مثلا با شرافت و سر بلندی خرج میکنی و اسم خودت رو میزاری با کلاس نه عزیز این ره که تو میروی به ترکستان است فکر نکن من آدم بیسواد ی هستم من دکترای برق از دانشگاه ماساچوست دارم و با افتخار تمام در دوران جنگ به کشور باز گشتم و 4 سال تمام در اسارتگاه عراقیها بودم الان در امریکا زندگی میکنم با افتخار تمام در تمام جلسات و کلاسهای درسم نام ایران را به زبان می آورم نه مثل یک بزدل ترسوی وطن فروش ندید پدید مملکتم رو سخره کنم برو فکر کن
(مسئولیت اثبات ادعاهای فوق الذکر با نویسنده پیغام آقای مهران می باشد! )
 
 من پاسخی برای نوشته های ایشون نمی نویسم  و قضاوت رو برعهده سایر خواننده های عزیز میذارم ...

          این کاریکاتورها ربطی مستقیمی به موضوع نداره وفقط برای تلطیف این پست گذاشته شده !!

                                             انسان به اندازه وسعت تفکرش آزاد است




این کاریکاتورها ربطی مستقیمی به موضوع نداره وفقط برای تلطیف این پست گذاشته شده !!
نظرات 16 + ارسال نظر
عباس یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:55 ب.ظ

بابک عزیز کاشکی این اقای مهندس که این همه مفتخر بوده در وطن می موند تا همه از افتحاراتش مستفیظ بشن.
نمیدونم کجای مسافرت رفتن وطن فروشی هست ولی برای ایشون افتخار و وطن پرستی میشه با اینکه تابعیت کشور دشمن را هم گرفته .
راستی من هم یک وطن فروشی کردم جای شما خالی رفتیم پاریس خداوند ما را ببخشه
شاد و سرافراز هستی و باشی

سلام عباس آقای گرامی ... جالب تر از اینکه ما با خوردن خون مردم میریم سفر !( قابل توجه ایشون) ، غافل از اینکه ما با 3 شیفت کارکردن و گاها خدمت شبانه روزی به مردم و با دریافت حقوق ناچیز کارمندی به افتخار زالوشدن نائل میشیم انوقت .....

پاریس واقعا دیدنی هست ما یک هفته ای در یک کمپینگ در اطراف دیزنی لند بودیم(6 سال پیش) و در اون زمان با دلار 1100 تومانی وطن فروشی کردیم !
امیدوارم بهتون خوش گذشته باشه و ممنون از اظهار نظرتون

فرشته یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:50 ب.ظ http://orangebackpack.blogfa.com/

سلام آقا بابک.
من هم مورد هجمه این جور کامنت ها قرار گرفته ام و بهترین راه پاسخ فقط یک کلام است "سلام." و اگر باز هم تکرار بشه حذف تا بدونن خونه ی مجازی شما مال شماست و "حق" دارید همونطور زندگی کنید که می خواهید.
از ظواهر امر پیداست امریکا فقط برای بعضی ها خوب است برای بقیه ضرر دارد... (تعمیم به کشورهای دیگر)
حالا خوب است از بلاد کفر فقط دیدنش آرزوی جهانگردان ایرانی است...
موفق باشید.

سلام فرشته خانم...قبلا هم خدمتتون عرض کرده بودم تجربه وبلاگ شما بسیار بالاتر از مدت انتشار اون هست و توصیه شما هم سرشار از پختگی و بلوغ فکری شماست ممنون از راهنمایی ارزنده تون

ساره یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ

با سلام خدمت آقا بابک عزیز میخواستم بگم که خودتون رو ناراحت نکنین;
فکر کنم این دوستمون فیلم اخراجی های ۲ رو چندین بار دیده و برای خودش فانتزی زده,که شایدجای شخصیت های اصلی داستان هستش و یه عده زبانم لال دارن حقش رو میخورن ;ولی برام جای سوال داره که یه دفعه چطور سر از بلاد کفر درآورده.....
شاید هم با بیت المال بورسیه شده و رفته دیده هواش خوبه خواسته یه شب بمونه چشم باز کرده دیده نمک گیر شده.....کسی چه می دونه......

سلام ساره خانم از همراهی شما ممنون هستیم....البته صحت حرفهاشون هم قطعا تایید شده نیست! چون معمولا اونهایی که مدارج تحصیلی بالا دارند معمولا افتاده تر هستند و منیت کمتری دارند و فخر فروشی و...بگذریم قراربود سکوت کنم!
در هرصورت اگه یکی بیاد و بهم بگه کجای سفر رفتن وطن فروشی هست باعث خوشحالیه!

شیما و علی یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ http://malish.blogfa.com

سلام بابک جان. راستش متن رو چندباری خوندیم. یه نگاهی هم به چندتا پست آخرت کردیم. فکر کنیم احتمالا این دوستمون آدرس رو اشتباهی گرفته! یا شایدم وقتی اینا رو می نوشته یکم عصبانی بوده! وگرنه هرکی ندونه وطن فروشهای حرفه ای مثل ما و شما که می دونن شما چطوری با خون جگر دوزار دوزار پس انداز می کنی که بعد یکسال 4 روز سفر کنی!
زیاد این کامنتهای گذری رو جدی نگیر و بیشتر وقت پرارزشت رو به آماده کردن پست های قشنگترت اختصاص بده تا اینجوری خیلی ها مثل ما که بسیار از اطلاعات پر ارزش سفر هندت بهره بردیم بتونن بیشتر از سفرنامه های کاربردیت استفاده کنند.
موفق باشی!

سلام شیما وعلی عزیز... این افرادی که ادعاهای اینچنینی دارند قطعا از بحرانهای درونی رنج میبرند و با اینگونه اظهارات می خواهند توجیه برای من درونش پیدا کنند...
اشتباه گرفتن آدرس خیلی مهم نیست انشا الله بتونند راه زندگی خودشون رو گم نکنند!! و بدتر از اون آدرس اشتباهی هم به دیگران ندهند!!

وبلاگ ماد یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ب.ظ http://maad.blogfa.com

به این افرادی که ناسیونالیسمشون واسه ایرانیای مقیم خارج گل کرده اصلا توجه نکن!

سلام .... اگه واقعا حس ناسیونالیستی داشتند هم خوب بود اونهایی که خارج از گود هستند فقط میگن لنگش کن غافل از اینکه....
محبت کردید و نظر دادید...موفق باشید

مسعود دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:16 ق.ظ http://www.masouddianat.com

سلام دوست عزیز،
ایشان که دم از وطن فروشی میزنن چرا رفتن یه کشور دیگه به اجنبی خدمت میکنن؟
ما افتخار میکنیم که با هزینه و نیروی شخصی به سفر میریم نه با پول بیت المال و یا حمایت دولتمردان.
سفر از دید ما زرق و برق نیست: بگو در زمین سیر کنید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را بوجود آورده است ( سوره عنکبوت آیه 20 ) .
موفق باشید.

سلام آقا مسعود...متاسفانه بعضی ها دنیا رو از عینک تیره و بدبینی خودشون میبینند و دوست دارند دیگران هم مثل اونها ببینند ...
ممنون از نظرتون...
با آرزوی سفرهای خوب برای شما با شادی و تندرستی

بهرام دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:22 ق.ظ http://biyataberavimsafar.blogfa.com/

سلام بابک جان
اولا به قول معروف کسانی که منم منم زیاد می کنن مطمئن باش هیچ چیز نیستن و همیشه در آرزوی داشته های دیگران هستن و به طبع با دل تنگی که دارند دائم در حال خود خوری هستند ! بذار راحت باشن مهم نیستن که..
در ثانی بر فرض محال هم که ادعای این آقا درست باشه بازم دست سهمیه و ریش و و و و ... درد نکنه!!
آقا مهران ! دکتر باسواد! شما که اینقدر ارق ملی تون بالاست آمریکا چه ... میکنی . کاش افتخار می دادید و با افتخار تمام کلاسهاتون رو برای هم وطن های عزیزتون تو ایران بر گزار می کردید آخه حیفه که هم وطن هاتون از اطلاعات سر شار شما ( خاطرات شبهای اسارت که معلومه بدجوری فشار آورده بهتون ) و با این طرز تفکرتون محروم باشن
بابک جان برای شما دوست عزیز آرزوی سفرهای متعدد به جاهای دیدنی و زیبا همراه با دلی خوش و جیبی پر از دلار دارم . تا کور شود آنکه نتواند دید...
ارادتمند بهرام

سلام بهرام عزیز... من هم بنا بر دلایل فوق الذکر فکر کردم چنین طرز تفکری لایق پاسخگویی مستقیم نیست ! اون رو در یک پست جدا منتشر کردم تا نظرات شما دوستان رو داشته باشم ...ممنون از مشارکت شما

ملیحه دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام
برام خیلی جالبه کسی که این حرفا رو میزنه خودش بجای اینکه تو کشور خودش خدمت کنه رفته برای یه کشور دیگه داره جون میکنه و برا اونا سر کج میکنه۰۰۰ و جالبتر اینکه فقط در زمانی که ایران توجنگ بوده اومده برای کشورش خدمت کرده و دوباره برگشته مرحبا به غیرت طرف۰۰۰۰!!!! بعد به شما که برای مسافرت رفتی خرده گرفته۰۰۰
اصلا خودت رو ناراحت نکن تا زمانی که ما اینا رو داریم غم نداریم۰۰۰

سلام ... ممنون از به اشتراک گذاشتن نظرتون...
موفق باشید

رضا سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:08 ب.ظ http://SAFARBEDIGARSU.BLOGFA.COM

سلام آقا بابک
به نظر من توجه به سفر از هر دیدگاهی نظری متفاوته.اما توجه به صنعت توریسم و امکانات سفر و راهنمایی های موجود، در تقابل با فرهنگ گردشگری در اروپا نسبت به ایران، همیشه دچار تضادها و تمایزها بوده و هست.قبول این فرضیه که ما هنوز در ترویج این فرهنگ با مشکلاتی همراهیم و بار بسیاری از این زحمت بر دوش عده ای از دوستان وبلاگ نویسه تا سازمان جهانگردی و گردشگری،پذیرفتن ضعف ها و کمبودها در کشور خودمون در این رابطه رو ساده تر می کنه.کمی تعصب زدایی راه دوری نمی ره ولی این با فرهنگ ستیزی اشتباه نشه.نتیجه این گونه قضاوت ها به تحصیلات آکادمیک مربوط نمی شه چه بسا تحصیل کرده های رشته های مدیریت گردشگری هم هنوز از شهر خودشون هم بیرون نرفتند و حرفی برای گفتن هم ندارند.البته نظر هر کسی هم محترمه اما قضاوت و داوری درباره پاره ای از مسائل نیاز به تجربه و اطلاعات کافی و حتی مطالعه در همون راستا داره.یادمان جبهه و جنگ و دفاع و مقاومت هم جایگاه و مقام خودش رو داره و مقایسه اون با هر مسئله ای به نظر من درست نیست.تعابیر و مفاهیمی که از با کلاس بودن در ذهن داریم هم ربطی به سفر نداره، در صورتی که آقا بابک با شرایط سخت کوچ سرفینگ سفر می کنند تا هزینه ها کاهش پیدا کنه و ارتباط قوی تر بشه.من خودم خیلی خوندم که شما با دوستان و میزبانهای خارجی از فرهنگ و مردم ایران صحبت کردید تا اینجا که آنها هم برای دیدن ایران و آشنایی با فرهنگ آداب و رسوم به ایران اومدند و مشتاقانه ابراز خرسندی کردند.خلاصه موفق باشید آقا بابک و دست از سفر ندارید تا کامتان برآید(کامنتتان برآید:)

سلام بر آقا رضا ... ممنون از اینکه از دیگر سو به این مسئله نگاه کردید و تجزیه تحلیل شما بسیار هوشمندانه و قابل تحسینه ...

امیدوارم که تنگ نظریها و غرض ورزی مانع از گسترش یک فرهنگ جهانی (سفر) نشه تا ما بتونیم از داشته های دیگران در جهت افزایش توانمندی کشورمون استفاده کنیم و دیگران هم با غنای فرهنگی کشور ما آشنا بشن و ...

ممنون از مشارکت شما ...

www.gardeshgari-iran.ir سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:04 ب.ظ http://www.gardeshgari-iran.ir

باسلام
اولا من بگویم که اصلا از کجا معلوم که این آقای محترم تو آمریکا باشند...
تو محیط مجازی هرکسی میتونه هرچی دلش میخواد بگه و چه راست باشه و چه دروغ...
به نظر من اصلا شما نباید به کامنت ایشون اعتنایی میکردید...
اینجور حرفا زیاده...
اصلا حرفاشون منطقی نبود...
انسانهای باسواد خیلی پخته تر و افتاده تر از این حرفا هستند...
هدف اینجور آدمها چیزدیگست....
موفق باشید...
یاحق...

سلام .... به نظرم ما باید از این فضای مجازی در راه مفید وتعمیم دوستیها و انرژی مثبت استفاده کنیم ...
ممنون از همراهی و اظهار نظر شما

بنفشه چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:52 ق.ظ

سلام اقای بابک عزیز
راستش من منتظر بقیه سفر شما بودم این جور قضایا رو بی خیال بشید دیگه این ادم ها و حرفهاشون تاریخ انقضا گذشته هستن . به این اقا فقط می شه گفت دیگه حنای شما رنگی نداره همین .... ما منتظر بقیه سفر های شما هستیم

سلام خانم بنفشه ... ممنون از انرژی مثبت شما حتما بزودی با ادامه سفر به استانبول در خدمت شما خواهم بود

علی چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:47 ب.ظ

احتمالا الان این استاد بزرگوار تصور کردن که با کامنت خودشون یکی از مشکلات عظیم اجتماعی رو از ریشه زدن! بابک عزیز بعنوان یک خواننده که لذت ریادی از نوشته هات بردم و مطالب مفیدی رو از وبلاگت یاد گرفتم و جاهایی که رفتی رو باهات همسفر شدم از این کامنت وارده متاسفم و امیدوارم آرامشت رو بهم نریزه و در عزمت برای به اشتراک گذاشتن تجربه و لذت سفر خلای وارد نکنه. توی این چند سالی که اینترنت و فضای مجازی بین ایرانیان رواج چیدا کرده متاسفانه امکان مخفی شدن پشت هویت های غیر واقعی و گرفتن ژست های بی مایه رو برای خیلیها ایجاد کرده. سابق بر این در چت روم های مختلف یا شبکه های اجتماعی کسانی رو دیده بودم که فضای تعامل اینترنت رو محمل مناسبی برای سرپوش گذاشتن بر عقده ها و کنبود هاشون می دونستن، جایی که توش توهین و فحش به دیگران معمولا هزینه و بازخوردی هم نداره. قطعا موزد اخیر هم از همین دسته است وگرنه استاد و دکتر و رزمنده و جانباز این قدر خلا درونی نداره که بیاد عناوینشو فریاد بزنه، خزعبلاتی هم که نوشته ارزش صرف وقت نداره واقعا.... مراقب خودتون باشید و در زندگی موفق

سلام علی عزیز واقعا سپاسگذارم...همسفر بودن با شما باعث افتخاره و هیچ چیز نمیتونه این موهبت رو از ما بگیره...
امیدوارم این آقای دکتر !نه مهندس !!هم یک کم دیدگاهش رو نسبت به زندگی،خودش و دور و برش تغییر بده ...

قصه گو پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 ق.ظ http://www.m4taghi.blogfa.com

سلام جناب بابک.باید بگویم من هم با خواندن کامنت این دوست عزیز متاثر شدم اگر اجازه دهید میخواهم از این فرصت استفاده کنم و گپ دوستانه ای با این دوست بزنم. دوست عزیز باور کنید سفر بیشتر از آنکه نیازمند پول باشد عشق میخواهد. سفر دل به دریا زدن و گذشتن از همه تجملات و زرق و برق زندگیست پس هرچه تجملات بیشتر دل کندن و رفتن سخت تر. شاید اقلیت بسیار ناچیزی از گردشگران قادر به سفرهای لوکس باشند ولی بسیاری از دوستان که از قشر متوسط جامعه اند همواره به دنبال روشهای کم هزینه در سفرند و این تجربه ها را بسیار سخاوتمندانه در اختیار سایرین قرار میدهند و چه کاری بزرگتر و انسان دوستانه تر از این.دوست عزیز برخلاف تصور جنابعالی اکثر جهانگردان از زندگی ساده ای برخوردارند چراکه اگر زندگی را در هاله ای از زرق و برق بپیچیم نه تنها قادر به درک آن نیستیم بلکه قادر به گذشتن از آن و سفر کردن هم نخواهیم بود. اگر گمان میکنید که این بخت و اقبال را ندارید که بتوانید به سفر بروید سخت در اشتباهید یادتان باشد که طولانی ترین سفرها هم با اولین گامها آغاز میگردند. این را هم بدانید که در سخت ترین شرایط حتی با پای پیاده و یک کوله پشتی هم میتوان جهانگردی کرد.دست حق به همراهتان.

سلام خانم چهارطاقی ... مطالب شما کاملا درست و قابل تعمق هست ...

مشکل همون عینک بدبینی و غرض ورزی هست اگه بشه زاویه دید و تفکر خودمون رو تغییر بدیم شرایط کاملا فرق خواهد کرد

با تشکر از شما

عسلی- سفرجویان شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:09 ق.ظ http://safarjooyan.blogfa.com

با سلام
فکر کنم بهترین کاری که در مقابل این جور افراد میشه کرد حذف نوشته هاشون و ندادن پاسخ باشه.
اینم بگم که تا حالا نشنیده بودم سفر رفتن وطن فروشی باشه !!!!
منتظر ادامه سفرنامه هستیم

سلام ... ممنون از بازدید تون ....

مجید شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:23 ب.ظ

سلام آقا بابک من همیشه به وبلاگ شما سر میزنم و پیگیر سفرهای شما هستم ولی کمتر فرصت میکنم کامنت بذارم ولی این آقای دکتر قلابی من رو وادار کرد ...
چند کلمه با این نارفیق !
آخه واقعا شما دکتری با این طرز فکر بسته و پوچت!!
برو تو آینه خودت رونگاه کن !! ببین با این طرز فکرت از خودت بدت نمیاد ! تو دوست داری هرجوری میخوای زندگی کن تو آمریکا و در خدمت اجنبی باش !! و ...
بذار ما هم تو ایران با این اندک دل خوشی مون زندگی کنیم
با اینکه دکتر شدی (حالا اگه راست گفته باشی! ) ولی حالا خیلی خیلی راه داره تا درکت از مردم کشورت هم بالا بره... به جای ادعا بیا به مردم کشورت خدمت کن ...فکرمیکنی فقط خودت جبهه رفتی و اسیر شدی که به جوانای امروز پزش میدی ...
واقعا که برات متاسفم...
بابک جان ببخشید دیگه ... به نوشتنت ادامه بده

سلام آقا مجید .... زیاد عصبانی نشو!! ... وجود یه همچین افرادی باعث میشه آدم قدر افراد فهمیده و فرهیخته رو صرف نظر از سطح تحصیلات و محل زندگی شون بیشتر بدونه...
شما هم موفق باشید

mina دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ب.ظ http://hamrahsho.blogfa.com

کاش این دکتر قلابیمون می اومد کامنتها رو می خوند!
هر کی یه تنه بره قاضی، راضی برمیگرده دیگه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد