سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

چند نکته کاربردی در سفر به هند

با عرض پوزش از اینکه نوشتن آخرین پست مربوط به هند خیلی به تاخیر افتاد و علت اصلی اون هم ، کمبود وقت بوده

در واقع این پست همون جمع بندی مطالب گفته شده قبلی هست.

توصیه مهم : اگه دوست دارید فقط زیبائیهای هند رو ببینید و خیلی از زشتیهای هند از دیده شما پنهان بمونه رفتن با تور مسافرتی بهترین گزینه هست !! چون همه چیز برای توریست ها طوری طراحی شده که فقر و واقعیتهای هند پنهان بمونه .


ولی اگه واقعیت زندگی در هند براتون مهمه یا با تور نرید! یا اگه میرید از پکیج های پیشنهادی  تورلیدرها  استفاده نکنید و خودتون برید و هند رو کشف کنید، این حالت هم براتون خیلی ارزونتر تموم میشه هم میتونید هند واقعی رو لمس کنید



آشنایی کلی با کشور هند :کشور هندوستان از لحاظ وسعت هفتمین کشور پهناور دنیاست که وسعت اون دو برابر ایران است و از لحاظ جمعیت نیز بعد از چین دومین کشور پرجمعیت دنیاست . هندوستان دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. هندوستان سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون می‌باشد. در هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد. پایتخت کشور هند دهلی نو هست.



مدت زمان پرواز هوائی:

مدت زمان پرواز هوایی بین تهران و دهلی نو بین 3 الی 4 ساعت هستش که معمولا در مسیر برگشت یک کم بیشتر طول میکشه .

واحد پول  رسمی هند روپیه هست که پول خردش پیسه گفته میشه ، پول هند جز محدود کشورهایی هست که وقتی ریال ایران رو بهش تبدیل میکنی خیلی حالتون گرفته نمیشه !

یه سایتی هست که میشه ارزش روپیه با دلار رو بصورت لحظه ای چک کرد.البته این سایت در مورد سایر ارزهای رایج دنیا هم بسیار کاربردی هست.

http://www.xe.com


اختلاف ساعت دهلی نو با تهران:ساعت رسمی کشور هند یک ساعت از ایران جلوتر هست و اگه با ساعت گرینویچ مقایسه کنید+5:30 می باشد.


آب و هوا: آب و هوا در هند دارای تنوع بسیار قابل توجهی از کوهستانهای همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه حاره و گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب این کشور رو شامل میشه .

فصل بارش و باران های موسمی  ازماه ژوئن تا سپتامبر و  ماههای معتدل در ماههای اکتبر و نوامبر است

شهرهای مهم توریستی هندشامل مثلث طلائی دهلی، جیپور و آگرا هست  ولی از جاهای بسیار مهم هند که سفر به اونجا رو توصیه میکنم وارناسی یا بنارس هست و چهره متفاوت تری از هند رو می تونید ببینید و شهرهای هاریدیوار و ریشیکش هم شنیدم بد نیست البته فرصت نشد که بریم !


 

سیستم حمل ونقل درون شهری و برون شهری در هند:

آسانترین وسیله  حمل و نقل داخل شهری ریکشاو هست که دو نوع  مختلف موتور ریکشاو و سایکل ریکشاو  ... از هرجا به هرجای دیگه بخواهید برید میتونید با موتور ریکشاو برید و در بعضی از مسیرها حتی از مترو هم مقرون به صرفه تره ،  نکته مهم باید حتما کرایه رو با راننده ریکشاو فیکس کنید ، اگه پیشنهاد دادند که تاکسی متر رو روشن میکنند بازهم قبول نکنید چون دستکاری شده است ... چون به شدت کلاهبردار هستند !! اگه هم پیشنهاد دادند که بین راه از مغازه و فروشگاه دیدن کنید قبول نکنید چون قیمت جنس ها در اون مغازه ها معمولا گرون تر هستند! و وقتتون هم  تلف میشه و لازم به ذکره که صاحبان فروشگاه به راننده ها پورسانت خوبی میدهند.

مترو هم در دهلی نو بسیار خوب و مقرون به صرفه هست فقط باید حواستون حسابی جمع باشه چون بسیار شلوغه و احتمال سرقت پول و وسایل شخصی هم داره... با یکی دوباره استفاده از مترو خیلی راحت می تونید مقصد تون رو پیدا کنید قیمت بلیط با توجه به ایستگاه مقصد متفاوت هست بنابراین قبل از خرید بلیط باید بدونید کدوم ایستگاه پیاده میشید.

من به شخصه از تاکسی و اتوبوس استفاده نکردم 

رزرو بلیط قطار خیلی مهمه ....

در مورد حمل ونقل بین شهری قطار مقرون به صرفه ترین وسیله هست فقط باید در نظر داشته باشید با توجه به جمعیت زیاد هند و همینطور توریست های زیاد ، بهتره بلیط قطارها رو همون روز اول بخرید تا مثل ما دچار مشکل نشید چون بلیط ها زود تموم میشه و معمولا صف های طولانی هم داره  البته در شهرهای بزرگ تسهیلاتی رو برای توریست های خارجی قائل شدند و باجه فروش جداگانه ای دارند و بلیط ها هم یک کم گرونتر هست .

خطوط داخلی هواپیمایی هند هم فعال هستش و با توجه به پهناور بودن این کشور ، جهت جابجایی در مسیرهای دور بسیار مناسبه.

اتوبوس بین شهری گزینه بعدی هست که ما در دو مسیر با توجه به اینکه نتونسته بودیم بلیط قطار بگیریم ازش بهره مند شدیم اتوبوس های بین شهری خیلی لوکس نیستند ولی در بعضی از مسیرها اتوبوس اسلیپر هم دارند که صندلیهاش به صورت تخت شو هستش. ولی مسئله مهم در مسافرت با اتوبوس سرعت بسیار کم و توقف بسیار زیاد هست و کلی وقت ادم تو اتوبوس تلف میشه ....

 

سیستم برق کشور هند هم مثل کشور ما 220 ولته  و با وسایل برقی ما همخوانی داره نیازی به  استفاده از مبدل نیست.

وضعیت بهداشت و استاندارد  .... در این مورد فقط بگم که تعریف بهداشت در هند با استانداردی که ما تو ذهنمون داریم زمین تا آسمان متفاوته .... اگه نسبت به این مسائل حساس هستید بهتره قید سفر به هند رو بزنید !

آرامش و ریلکسیشن ! چیزی که در شهرهای بزرگ و کوچک به راحتی نمی تونید پیدا کنید چون تا پاسی از شب صدای بوق ماشین، قطار، ریکشاو و حتی دوچرخه رو اعصاب آدم راه میره !!

آلودگی صوتی هم بیداد میکنه و صدای آهنگ های هندی در بعضی از اماکن عمومی آدم رو کلافه میکنه...

آرایشگاه و حمام و دستشوئی خیابونی براحتی در گوشه گوشه پایتخت هند قابل دیدن هست ، دفع ادرار و بوی بد اون صحنه ای بسیار تکراری هست که متاسفانه علیرغم وجود دستشوئی های عمومی که توسط دولت ایجاد شده هنوز این مشکل فرهنگی برطرف نشده و جالب اینکه این عمل توسط خانمها هم در گوشه ای از خیابان  دیده شده!!

سلمونی های خیابانی من رو یاد فیلم فارسی ها ی قدیمی مینداخت و سیستم حمام با سطل و تشت!  در پیاده رو ، هم کاملا رایج بود!



مردم در هند زندگی مسالمت آمیزی با حیوانات دارند گاو، میمون ، سگ ، سنجاب ، بز و خوک جزئی از زندگی اونها هست و فقط باید مواظب میمونهای شیطون و گرسنه بود ولی بقیه حیوانات بی آزار هستند.


امنیت در شهر – من هیچ مشکل در ارتباط با ناامنی ندیدم ، الیته ظاهر شهر در شب ها یک کم ترسناک میشه چون سیستم نور محلات و خیابانهای غیر اصلی خیلی خوب نیست ولی کلا مردمش بی آزار هستند و اگه هم بخواهند کاری بکنند سعی می کنند با ابراز دوستی سر آدم رو کلاه بذارند و پرخاشگر و دعوایی هم نیستند! مثلا تو کوچه پس کوچه های تنگ وارناسی دخترهای اروپایی رو دیدم که به تنهایی رفت و امد میکردند و با دیدن اونها ما هم برای اکتشاف نادیده های اونجا ، شجاع تر میشدیم.

 

اختلاف طبقاتی:  به نظرم این اختلاف کاملا مشهود بود و جمع کثیری از مردم هند از حداقل امکانات زندگی محروم هستند و عده محدودی هم  زندگی  متفاوتی دارند و نکته جالب اینکه همه مردم با هر شرایطی راضی به نظر میرسیدند و تحت تاثیر آموزه های دینی و فرهنگی ، خودشون رو با شرایط و تنگناها وفق داده بودند.


آئین و مراسم   - با توجه به جمعیت زیاد هند ، احتمال دیدن مراسم عروسی در خیابانهای شهر بسیار زیاده و همچنین مراسم تدفین رو هم براحتی می تونید در شهرهای مذهبی مثل وارناسی(بنارس) از نزدیک ببینید  سوزاندن اجساد از صحنه های فراموش نشدنی این سفر محسوب میشه ...

راستی تاج محل روزهای جمعه تعطیل است ....


خرید : در موقع خرید چونه زدن یادتون نره چون قیمت ها کاملا الکی هستند و شما می تونید با یک چهارم قیمت پیشنهادی جنس مورد نظرتون رو خریداری کنید .... اگه دنبال شاپینگ سنتر و پاساژ های آنچنانی هستید ناامیدتون میکنم ! حتی سوپرمارکت هاشون هم اکثرا در حد بقالی های 100 سال پیش ایرانه !


غذا : ذائقه غذایی متفاوت اونها ، مشکل افراد حساس رو بیشتر میکنه ، البته مک دونالد هم می تونید پیدا کنید ولی بهمراه داشتن کنسرو و غذاهای آماده هم توصیه میشه ... در شهرهای مذهبی خوردن گوشت حیوانات ممنوع هست و پیدا کردن یه غذای ایده آل گاهی اوقات سخت میشه ...


سخن آخر:

البته همانطور که توی پست های قبلی هم اشاره کردم سفر به هند با سفرهای دیگه خیلی فرق داره و باید عاشق هند باشید تا بتونید از این سفر لذت ببرید اگه توقع سفری مثل سفر به مالزی ، دبی و استانبول رو دارید باید بگم توقعتون برآورده نمیشه ولی اگه دنبال فرهنگ و هنر ، تاریخ هستید سفر هند گزینه خوبی هست و می تونید هنر مردم هند رو در زندگی با مشکلات ببینید.... امیدوارم دیدگاه من رو شما تاثیر منفی نگذاشته باشه به نظر م هرکسی باید هند رو از دریچه و دیدگاه خودش ببینه و نظر بده ...

بزودی با سفرنامه باکو 2012 در خدمت شما خواهم بود ... منتظر نظرات سازنده شما هستم

 

یکی از  دوستان وبلاگ هم تجربه خودشون رو از سفربه هند  با یکی از تورهای مسافرتی رو نوشتن که با تشکر از ایشون برای اطلاع شما در متن اصلی این پست قرار دادم.


تجربیات خانم مهتاب در سفر به هند در تابستان   1392



سلام
خسته نباشید..
بنده 4روز هست که از سفر هند به همراه 1گروه 32 نفره برگشتم.در این سفر متاسفانه سر همه ی ما به طرز باور نکردنی کلاه رفت.خواستم تجربمو بهتون بگم تا سر شما به عنوان 1ایرانی کلاه نره..
1-تور لیدر ما خانومی بود به نام صنم سهره وردی که در ابتدای سفر خودش رو یک هندی اهل کشمیر معرفی کرد که بعد ما فهمیدیم که ایشون ایرانی بودند.
2-خانم صنم در مسیر رفت از فرودگاه به هتل از ما نفری100دلار خواستن برای 6روز(در حالی که ما 3روز گشت تور رایگان داشتیم) و مارو از وحشتناکترین مسیرها به هتل بردند تا ما بترسیم از تنهایی بیرون رفتن و مجبور به پرداخت 100دلار بشیم)
3-ایشون گفتن پولتون رو اصلا در صرافی یا هتل تبدیل نکنین چون با نرخ پایین میگیرن و پول تقلبی بهتون میدن متاسفانه همه به ایشون اعتماد کردن و ایشون با پایینترین نرخ پول بچه هارو گرفت و بهشون پول تقلبی داد
4-مارو به بدترین بازارها و رستورانها با بالاترین قیمتها برد که از آشنایان ایشون بودن و ایشون کمیسیون میگرفت.
5-آقایی از ایشون برای نهار 800روپیه قرض کردن و 1صد دلاری دادن به صنم که صنم بقیشو برگردونه ولی ایشون گوشیشو خاموش کرد و پولو پس نداد.
6-قیمت هر بلیطو 10برابر به ما میگفت.مثلا بلیط170روپی رو به ما1700روپی داد.
7-از آقایی پول گرفت تا تبدیل کنه ولی پس نداد و گفت خانم شما از من پول قرض کرده در حالی که روح خانم ایشون از قضیه مطلع نبود و که این آقا از متمولترین افراد گروه بودن.خانم صنم با این دروغ برای ایشون و خانمشون مشکل ایجاد کردن.
8-رنگ غذارو به عنوان فلفل اصل به یکی از مسافران با قیمت بسیار بالا دادن.
9-در بازدیدها یا اصلا نیومدند یا توضیحی نمیدادن و مارو رها می کردند.
.
.
.

نکات:
1-تو هند در آخر هفته ها، اعیادو...نه تنها جایی تعطیل نیست بلکه ساعات کاری بازارها و...بیشتر ار روزهای عادی است.
2-از توک توک ها نترسید و از آنها برای رفت و آمد استفاده کنید.هزینه آنها پایین است.
3-بازار pacific در دهلی و بازاری که معروف به zaraدر جیپوراست بازارهای مناسبی برای خریدند..
4-قبل از سفر از شهری به شهر دیگر مدت زمانی که در راهید را از هتل بپرسید تا برای راه وسایل و خوراکی بخرید تا در راه اذیت نشید.
5-قبل از سفر به اطلاعات وچر خود دقت کنید تا لیدر آزاد و کلاه بردار برایتان نفرستن زیرا کسی وشرکتی مسئولیت اورو به عهده نمیگیره..
6-حتما تمام سوالات و درخواستهای خود را از هتل جویا شوید مثل قیمت تمام بلیط ها و درخواست تبدیل پول.
7-با ایرانیان همسفر خود متحد باشید و به هم اعتماد کنید و گروهی به بازارها و ..بروید.
....
توجه توجه:با شرکت go india به هیچ عنوان سفر نرید.


این هم یه تجربه متفاوت از یکی دیگه از خوانندگان وبلاگ که عیننا به انتهای این مطلب اضافه میشه :


با سلام
من در ابتدای سفر هند متن شما را خوندم و تور لیدر گروه ما سجاد و صنم بودن.ذهن من ترس داشت با نوشته های شما.
میخواستم بگم تجربه ما چیزی دیگر بود.منلسبترین قیمت چنج را انجام دادن بهترین مغازه ها بردن.و واقعا از جان مایه گذاشتم.
مدیون میموندم اگر ازتون نمی‌خواستم که لطفاً اسمشون را پاک کنین.

نظرات 34 + ارسال نظر
احسان چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:20 ب.ظ

خیلی ممنون از اینکه خاطرات و سفرنامه تان را برای ما بازگو می کنید. کاش به بمبئی هم می رفتید و با زرتشتیان آنجا هم دیدار می کردید.

راستش وقتمون واقعا محدود بود خودم هم دوست داشتم از بمبئی شروع کنم و حیدرآباد هم برم ولی ....

علی پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ق.ظ

ممنون بابک عزیز، مثل همیشه کامل و جامع بود. گاهی وقتها فکر می کنم با قیمتهای جدید ارز و شرایط جدید سفر باید اسم سفرنامه ها رو خاطرات پسر شجاع گذاشت! اما به هر کسی که نیاز به راهنمای سفر داشته یاشه وبلاگ شما رو توصیه خواهم کرد.

آره واقعا راست میگید .... حالا زمزمه این هم هست که بلیط هواپیما رو هم با ارز آزاد محاسبه کنند که اگه اینطوری بشه خرید بلیط هواپیما باز هم سخت تر میشه ...

ر.عاشوری پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:30 ق.ظ http://www.safarbedigarsu.blogfa.com

سلام
جمع بندی مختصر و مفیدی بود
منتظر سفرنامه باکو شما هستیم

سلام .... سعی میکنم زودتر از دفعات قبل سفرنامه باکو رو جمع و جور کنم ...راستی اگه وقت کردید لینک کوچ سرفینگ تون رو برام ایمیل کنید

شیما و علی جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:07 ب.ظ http://malish.blogfa.com

سلام بابک جان. عالی بود.
البته اگه شد یکم بیشتر جزئیات رو هم بزار. می دونیم تو کل سفرنامه توضیح دادی. اما شاید بد نباشه دسته بنی شده اینجا هم باشم.
با این حال خیلی عالی بود.
منتظر خاطرات باکو هستیم

سلام ... باشه سعی خودم را خواهم کرد ولی ون دسته بندی ه شما انجام دادی و با اون دقت و جزئیات نوشتی ...من فکر نمیکنم هیچوقت بتونم در اون حد مطلبی رو ارائه کنم !
موفق باشید

علی و شیما یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.malish.blogfa.com/

سلام بابک جان.
شکسته نفسی می کنی. وگرنه به مراتب زیباتر از ما می نویسی.
راستش قصد جسارت نداشتیم. فقط چون تو متن کامل خاطرات خیلی جزئیات مربوط به هزینه ها، یا مسائلی چون 3چرخه ها، آدرس پیدا کردن و ... رو خیلی قشنگ شرح داده بودی به نظرمون رسید که یادآوری دوباره اش می تونه جالب باشه.
با این حال خیلی عالی بود.
ممنون

شما محبت دارید ....حتما از نظرات سازنده شما استفاده میکنیم....

محمدرضا دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ب.ظ

بابک جان سلام
توی مطالب آرشیوت به موضوعی در مورد دانمارک برخوردم . ظاهرا" دوستی در اونجا داری که فرزندی هم داره و همسرش پزشکه . این تقریبا" مثل شرایط منه . یعنی من هم یه فرزند دارم حدودا" 5 ساله و همسرم هم دندان پزشکه . اخیرا" متوجه شدیم که از طریق همسرم می تونیم اقامت دانمارک بگیریم ولی راستش هیچ اطلاعاتی از اون کشور بخصوص بازار کارش نداشتیم . این هم اضافه کنم که خودم مهندسی مکانیک خودم و طراحی مخازن برای پروژه های نفت و گاز انجام می دم . می خواستم بدونم آیا امکان داره ما رو با دوستتون توی دانمارک وصل کنی؟ اگه بتونه به من و همسرم در خصوص کاریابی اونجا کمک کنه احتمالا" تصمیم میگیریم که به دانمارک مهاجرت کنیم . خیلی ممنونم و منتظر جوابت می مونم.

سلام آقا محمدرضا .... اگه هرکمکی از من بربیاد انجام میدم البته مدتی هست که ارتباط با دوستم در دانمارک قطع شده و( شاید بیش از 6 ماه هست)و متاسفانه ارتباطی برقرار نشده ! با این حال سعی میکنم بتونم بایک ایمیل موضوع شما رو مطرح کنم اگه اونها هم متعاقبا اعلام آمادگی کردند در خدمت شما خواهم بود...

براتون آرزوی موفقیت میکنم ....

بهرام سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:03 ب.ظ http://biyataberavimsafar.blogfa.com/

سلام خیلی ممنون مثل همیشه کامل و عالی بود دوست عزیز منتظر سفرنامه شما هستیم.
ارادتمند بهرام

سلام آقا بهرام عزیز .... مرسی ولی ما هروقت به شما سر میزنیم نا امید برمیگیردیم چرا نوشتن مطالب را ادامه نمیدید؟! .... موفق باشید

محمدرضا سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:43 ب.ظ

خیلی ممنونم از لطفتون

مینو پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:13 ب.ظ

ممنونم بابک عزیز

مهمونم شهریور ماه اومد و رفت
از راهنماییت متشکرم

خواهش میکنم .... امیدوارم تجربه خوب و مفیدی رو پشت سر گذاشته باشی ... راستی کجائی بود و نظرت راجع به این تجربه چی بود؟

مهرناز یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:47 ب.ظ

سلام. از اینهمه اطلاعات خوب سفر خیلی خیلی ممنون. با توجه به اینکه قراره هفته بعد به مالزی و سنگاپور بریم و اولین باره که پامو از ایران بیرون می ذارم واقعا از نظم و کامل بودن اطلاعات سایتتون لذت بردم حتی در موزد سایر کشورهایی که رفته اید هم مطالبتون رو خوندم و سایتتون رو در علاقمندیهام اضافه کردم. امیدوارم باز هم بتونم سفر خارجی داشته باشم تا باز هم از تجربیات زیباتون استفاده کنم.
شاد باشید و همیشه در سفرهای زیبا.

سلام خواهش میکنم خوشحالم که اطلاعات براتون مفید بوده و سفر خوبی رو براتون آرزو میکنم ....

خوش بگذره

شیما و علی یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ http://malish.blogfa.com

بابک جان سلام
بازم که کم کار شدی!
پس کی سفرنامه باکو رو شروع می کنی؟
هرچند خودمونوم واقعا برای نوشتن بقیه سفر نامه هامون وقت کم می یاریم.
هنوز خاطرات 6 تا شهر اروپا و گرجستان مونده که نمی دونیم کی تمومش می کنیم!
منتظر خاطرات قشنگت هستیم.
موفق باشی

سلام .... خودتون میدونی در شرایط معمولی ما کمبود وقت داریم تا چه برسه بریم مسافرت و برگردیم !! عواقبش رو باید تا چندین روز متمادی تحمل کنیم... ولی تا اندازه ای پیشنویس رو تهیه کردم ....
بزودی....

مرسی از محبت شما

فرناز یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:08 ب.ظ

با سلام. ممنون از اطلاعات مفیدتون.می خواستم بدونم برای رفتن به هند واکسن هم زدید؟با تشکر

سلام نه خوشبختانه نیازی نبود ظاهرا برای سفرهای آفریقا نیاز به واکسیناسیون هست... کلا وضعیت بهداشت خیلی خوب نیست بالاخص آب و موادغذایی ... بهتره یکسری داروی اسهال و اینجور موارد همراه داشته باشید اگه به وارناسی میرید ماسک هم داشته باشید چون خیابانهای اونجا آسفالت-خاکی هست و گردوخاک زیادی وجود داره ....

شیما و علی یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:02 ب.ظ http://malish.blogfa.com

بابک جان سلام
بابا یکدفعه سالنامه اش کن خیال مردم رو هم راحت کن دیگه!!!
موفق باشی

سلام شرمنده هستم و پاسخی ندارم!!چون حق با شماست

ناشناس دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:06 ق.ظ

سلام ُ

ممنون از سفرنامه خوبی که نوشتید فقط میخواستم چند نکته را هم اضافه کنم در شهرهای بزرگ هند مثل دهلی و غیره شاپینگ سنتر و مالهای شیک وغربی هم به وفور یافت می‌شود البته درقسمتهای جدید آن من خودم از چند تا از این سنترها را دیدم البته قیمت ها بسیار گران بود و فقط برخی از پوشاک تولیدی خود هند قیمت مناسب تر داشت . در ضمن خوب بود از معبد لوتوس در دهلی نیز دیدار می‌کردید که معماری جالبی دارد و برخی از کارکنان آن ایرانی هستند.

سلام دوست عزیز
با تشکر از توضیحات مفید شما ... راستش خرید الویت ما توی این سفر نبود بنابراین خیلی در موردش بررسی نکردیم ولی اگه بخواهیم با دبی و مالزی و اینجور کشورها مقایسه کنیم قطعا تفاوت رو نمیشه انکار کرد...

معبد نیلوفر یا همان لوتوس توی برنامه روزآخر ما قرار داشت که یکمی خستگی و شاید هم تنبلی ! باعث شد از دیدنش صرف نظر کنیم

موفق باشید

منصوره سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:02 ب.ظ

خیلی ممنون که تمام تجربیاتت را بی دریغ با همه تقسیم میکنی من که خیلی ازشون استفاده کردم شاد وسلامت باشی

سلام... این حداقل کاری هست که میشه برای دوستان انجام داد چون من همه با استفاده از تجربیات دوستای دیگه تونستم سفر برم...با تشکر از همراهی شما

مریم دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:33 ب.ظ

در مورد شاپینگ سنتر ها که نوشته بودید، من مال ها و شاپینگ سنتر هایی در دهلی دیدم که قابل مقایسه با اروپا بودند. حتی من در مدتی که اونجا بودم مواد غذایی مورد نیاز خودمو از فروشگاه های بزرگ و مدرن مواد غذایی می خریدم که بسیار تمییز بودند. درسته هند خیلی کثیفه ولی ما نمی تونیم چیزی رو که ندیدیم به حساب نبودنش بگذاریم. و حکم صادر کنیم.

همانطوریکه در لوگوی بالای وبلاگ اشاره شده ، این وبلاگ ماحصل تجربیات شخصی من هست !بنابراین در این مورد من هیچ حکمی صادر نکردم ضمننا ما خیلی علاقه ای به خریددر اون مقطع نداشتیم بنابراین قبلا اطلاعات زیادی در موردش سرچ نکردیم و نوشته های من فقط مقایسه ای بود با سفرهای قبلی که خودمون تجربه کرده بودیم مثلا مالزی !

شقایق یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:30 ب.ظ

ممنون از وبلاگ بسیار مفیدتون

من به همراه همسرم و یک زوج دیگه به تازگی تصمیم گرفتیم که از راه زمینی به هند سفر کنیم و تحقیقاتمون رو تازه شروع کردیم. راستش قصد داریم که سفرمون خیلی ارزون تموم شه ولی در عوض جاهای بیشتری رو ببینیم. چند تا سوال داشتم:
اول اینکه کدوم نواحی هند رو توصیه می کنید که حتما دیده بشه؟
برای داشتن یک اقامت ارزان قیمت تو هند چه راهی رو غیر از کوچ سرفینگ پیشنهاد می کنید؟
خورد و خوراک رو از ایران تهیه کنیم یا همونجا مواد اولیه غذا رو تهیه کنیم و درست کنیم؟
هزینه حمل و نقل داخل شهری و بین شهری در چه حدودی هست؟
و آخر اینکه کدوم حمل و نقل به صرفه تره؟ قطار، اتوبوس، موتور سه چرخه و...؟

بسیار بسیار ممنون میشم

سلام قطعا مثلث طلائی جزء الویت های اصلی سفر خواهد بود و دیدن شهرهای مذهبی هندو مثل وارناسی و ریشیکش هاری دیوار هم پیشنهاد میشه ... البته پارک های حیات وحش مختلفی هم داره که با توجه به وقت شما ارزش دیدن رو داره (البته ما وقت نداشتیم!)در هند مک دونالد گیر میاد ولی غذاهای خودشون خوردنش راحت نیست قطعا همراه داشتن غذاهای کنسروی رو توصیه میکنم

هتلها درجه پایین گیر میاد ولی کیفیت خوبی ندارند مثل مسافرخونه هستند
بهترین و جامع ترین و ارزانترین سیستم حمل و نقل هند سیستم ریلی است قطار -- و فقط خیلی خیلی شلوغ هست و بهتره روز اول همه بلیطهای مورد نیاز رو خریداری کنید برای داخل شهر هم ریکشاو یا همون سه چرخه خوبه ... خوش بگذره فقط تابستون گرماش طاقت فرسا هست بهترین فصل آخرهای پاییزه

مهتاب سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:19 ب.ظ

سلام
خسته نباشید..
بنده 4روز هست که از سفر هند به همراه 1گروه 32 نفره برگشتم.در این سفر متاسفانه سر همه ی ما به طرز باور نکردنی کلاه رفت.خواستم تجربمو بهتون بگم تا سر شما به عنوان 1ایرانی کلاه نره..
1-تور لیدر ما خانومی بود به نام صنم سهره وردی که در ابتدای سفر خودش رو یک هندی اهل کشمیر معرفی کرد که بعد ما فهمیدیم که ایشون ایرانی بودند.
2-خانم صنم در مسیر رفت از فرودگاه به هتل از ما نفری100دلار خواستن برای 6روز(در حالی که ما 3روز گشت تور رایگان داشتیم) و مارو از وحشتناکترین مسیرها به هتل بردند تا ما بترسیم از تنهایی بیرون رفتن و مجبور به پرداخت 100دلار بشیم)
3-ایشون گفتن پولتون رو اصلا در صرافی یا هتل تبدیل نکنین چون با نرخ پایین میگیرن و پول تقلبی بهتون میدن متاسفانه همه به ایشون اعتماد کردن و ایشون با پایینترین نرخ پول بچه هارو گرفت و بهشون پول تقلبی داد
4-مارو به بدترین بازارها و رستورانها با بالاترین قیمتها برد که از آشنایان ایشون بودن و ایشون کمیسیون میگرفت.
5-آقایی از ایشون برای نهار 800روپیه قرض کردن و 1صد دلاری دادن به صنم که صنم بقیشو برگردونه ولی ایشون گوشیشو خاموش کرد و پولو پس نداد.
6-قیمت هر بلیطو 10برابر به ما میگفت.مثلا بلیط170روپی رو به ما1700روپی داد.
7-از آقایی پول گرفت تا تبدیل کنه ولی پس نداد و گفت خانم شما از من پول قرض کرده در حالی که روح خانم ایشون از قضیه مطلع نبود و که این آقا از متمولترین افراد گروه بودن.خانم صنم با این دروغ برای ایشون و خانمشون مشکل ایجاد کردن.
8-رنگ غذارو به عنوان فلفل اصل به یکی از مسافران با قیمت بسیار بالا دادن.
9-در بازدیدها یا اصلا نیومدند یا توضیحی نمیدادن و مارو رها می کردند.
.
.
.

نکات:
1-تو هند در آخر هفته ها، اعیادو...نه تنها جایی تعطیل نیست بلکه ساعات کاری بازارها و...بیشتر ار روزهای عادی است.
2-از توک توک ها نترسید و از آنها برای رفت و آمد استفاده کنید.هزینه آنها پایین است.
3-بازار pacific در دهلی و بازاری که معروف به zaraدر جیپوراست بازارهای مناسبی برای خریدند..
4-قبل از سفر از شهری به شهر دیگر مدت زمانی که در راهید را از هتل بپرسید تا برای راه وسایل و خوراکی بخرید تا در راه اذیت نشید.
5-قبل از سفر به اطلاعات وچر خود دقت کنید تا لیدر آزاد و کلاه بردار برایتان نفرستن زیرا کسی وشرکتی مسئولیت اورو به عهده نمیگیره..
6-حتما تمام سوالات و درخواستهای خود را از هتل جویا شوید مثل قیمت تمام بلیط ها و درخواست تبدیل پول.
7-با ایرانیان همسفر خود متحد باشید و به هم اعتماد کنید و گروهی به بازارها و ..بروید.
....
توجه توجه:با شرکت go india به هیچ عنوان سفر نرید.

سلام خانم مهتاب .... واقعا ممنونم که تجربیات خودتون رو به اشتراک گذاشتید مخصوصا اینکه تجربیات شما از زاویه دیگه ای بود و برای استفاده سایر مخاطبین مطالب شما رو در صفحه اصلی قرار میدم که بیشتر در دسترس دوستان قرار بگیره ....

رها چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:11 ق.ظ http://s2a.ir

سلام دوست خوبم
وب قشنگی داری
خوشحال میشم به وب من هم سر بزنی
میتونی برای وبلاگت آدرس جدید ثبت کنی
http://s2a.ir

سلام .... با تشکر

mina سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:19 ب.ظ http://hamrahsho.blogfa.com

با سلام.
این فقط دیدگاه شما نیست اکثر کسانی که به هند سفر می کنند از وضعیت آنجا شاکیند بویژه وضعیت بهداشتش. ولی چیزی که برام جالبه ابنه که برای اروپاییان نسبت به ایران شناخته شده تره و برای سفر به این کشور علاقه مندن!

سلام همانطور که در یکی از متن ها هم اشاره کردم بازدیدکننده های هند 2 دسته اند عده ای که مجذوب هند هستند و با شیفتگی از اون تعریف میکنند و عده دیگه کاملا نظر مخلاف دارند ... به نظرم آدم ها از چیزهایی که ندارند بیشتر لذت میبرند هند دقیقا مخالف اروپا هست و بنابراین برای غربیها جذابیت داره شاید یه آلمانی معنی فقر رو قبل از اومدن به هند نتونه درک کنه یا مثلا عدم بهداشت در اروپا به راحتی قابل لمس نیست ! واینها همه یه تجربه کاملا متفاوت برای اونها خواهد بود
ممنون از بازدید و اظهار نظرتون

ali & ladan شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:48 ق.ظ

با تشکر فراوان از اطلاعات خوب و صادقانه ای که گذاشتید برای سفر به هند و اطلاع از مسیرهای بین شهری ادرس زیر میتونه مفید باشه:

www.ixigo.com

سلام ... ممنون از ایمیل محبت آمیز شما ... قطعا به اشتراک گذاشتن دانسته ها و تجربیات میتونه برای همه مفید باشه ممنون از لینک شما ... امیدوارم دوستان بتونند ازش استفاده مطلوب داشته باشند

قصه گو چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:22 ب.ظ http://www.m4taghi.blogfa.com

سلام و درود فراوان جناب بابک
این روزها هر وقت فرصتی گیر می آورم سفرنامه هندوستان شما را میخوانم نکات بسیار مفیدی را در آن نگاشته اید که ره توشه بسیار مفیدی برای مسافران این سرزمین شگفت انگیز خواهد بود. به سهم خودم از اینهمه دقت و نکته بینی سپاسگزارم.

سلام خانم چهار طاقی عزیز... ممنون از نظر محبت آمیز شما ...هند اونقدر متفاوت هست و اونقدر حرف برای گفتن داره که هرچه بنویسی کم نوشتی ... البته نوشته های ما که به پای مطالب زیبا و جذاب شما نمیرسه !

سحر جمعه 6 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:00 ق.ظ

دقیقا این صنم خانم که خودشو دانشچوی دکترا حقوق و وکیل معرفی کرد همین بلا رو سر گروه ماهم اورد .همه جاهایی که میبرد پورسانتی بود و جااهای خیلی گرون.یه بازار سنتی یا محلی ما رو نبردنفری ۱۰۰ دلار گرفت و گفت روز اخر تو فرودگاه حساب کتاب میکنه که گوشیشو خاموش کرد و فرودگاه هم نیومد

سلام خانم سحر ، خوشبختانه ما آشنایی با این صنم خانم نداشتیم و اون مطلب مربوط به تجربیات یکی از خواننده های وبلاگ مهتاب خانم بود ...
ممنون از اظهار نظرتون ... شاید این اطلاعرسانی بدرد مسافرین بعدی این تورها بخوره و جلوی ضرر بقیه رو بگیره

شمیم سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:56 ق.ظ

سلام نیاز به کمک دارم یک گرافیستم که داره زبان میخونه
وپولشوجمع میکنه واسه رفتن شرایط مناسبی ندارم ولی استعدادم خوبه به قدر کافی هست که تویه کشوردیگه هم کار کنم هم بخونم ولی برای این کارنیازبه کار وجادر تهران دارم تاکارم بهتروزودتر راه بیفته در واقع درتهران شانسم90 ولی اینجا1پس اگه مال به کمک به بنده بودین بهم ایمیل یا پیامک بزنید گوشی بنده از ساعت22ونیم ببعد روشنه09351796365

سلام امیدوارم که به اهدافتون برسید ... بیشتر تحقیق کنید زبانتون را کامل کنید و برای هر تصمیمی هم همه جوانب رو سنجش کنید معمولا ارتباط ما با دوستان فقط و فقط از طریق قسمت نظرات هست شرمنده !

مسافر هند چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:38 ب.ظ

دوستان سلام من هم گیراین خانم افتادم.حتی درایران ووحشتناک دروغگوست .لطفااگرازادرس ایشون خبردارید بااین ش تماس بگیرید۰۹۱۰۱۲۳۴۵۳۷ متاسفانه الی گشت با من همکاری نکرد.ازتون ممنونم

سلام دوست عزیز همانطوری که گفته شد اون مطلب مربوط به تجربه خانم مهتاب یکی از خواننده های وبلاگ بود و ما شخصا با اون خانم کلاهبردار برخورد نداشتیم ...

دندونه پنج‌شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:58 ق.ظ

سلام. ممنون از وبلاگ خوبتون. ما دیروز از سفر مثلث طلایی هند برگشتیم. قبل از سفر من مطالب اینجا از جمله انتقاد خانم مهتاب رو خونده بودم. کلی از راهنماییها و نظراتتون استفاده کردم و وقتی اسم go india رو دیدم کلی گارد محافظتی گرفتم.. اسم لیدر ما احسن رضا بود، که پسر خوب و مودبی بود، نرخ تبدیل دلار به روپیه رو منصفانه حساب میکرد و ما هیچ دروغ یا کلکی ازش ندیدیم. درسته که برنامه گشتهای خصوصی با تور گرانتر میشد، ولی اگر کسی می خواست جدا بشه، مخالفتی نمیکرد. فروشگاه هایی که ما رو برد خوب بودند، و خودش هم قبلش توضیحات لازم رو میداد که اینجایی که میریم تا فلان درصد چونه زنی! داره..
به نظر میاد خصوصیات شخصیتی لیدر روی کیفیت تور خیلی تاثیر گذاره. ما که از این آقای احسن رضا راضی بودیم.

سلام .. ممنون از حضور گرمتون ...
قطعا به اشتراک گذاشتن تجربیات میتونه برای مسافرهای بعدی مفید باشه ... احسن رضا تور لیدر مسافرت دوستای خوبمون شیما و علی بود که اونها هم از عملکردش راضی بودند

رضوان شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام عالی بود ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین.

سلام ممنون از حضورتون .. خوش اومدید

رامش پنج‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:37 ب.ظ http://www.mehcom.com

در صورت امکان می توانید به ما در قسمت راهنمای گردشگری وبسایت که قرار است به سایت مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده اضافه شود کمک کنید . ممنون کامنت بگذارید.http://www.mehcom.com

سلام ... از آشنایی با شما خوشحالیم ...

مریم پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:55 ق.ظ

سلام
خیلی ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربه هاتون

سلام خوش اومدید

ندا پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 06:41 ب.ظ

سلام و تشکر از نوشته هاتون
در خصوص نوشته انتهایی که از قول خانم مهتاب بود، متاسفانه به شبهات مطرح شده در ذهن من و سایر همسفرانم دامن زد.من امروز از سفر هند برگشتم و لیدر ما خانمی به نام فاطیما صنم طاهری بودند.ایشون هم از ما 180 دلار برای برنامه جشن سال نو و گشتهای اضافه بر برنامه گرفتند.البته گشتهای بسیار خوبی بودند و ایشون هم اطلاعات خوبی دادند و ما واقعا از اونها لذت بردیم ولی برای گروهمان در خصوص میزان هزینه ها شبهاتی مطرح شد در برخی سایت ها می گویند با مجموعه go india نروید ولی شرکت ما منار بود. این مطلب را برای این نوشتم که اگر سایر افراد هم مشابه این تجربه را داشته اند در این زمینه بتوان اقدام قانونی انجام داد که البته منوط به تایید تفاوت قیمت ها میباشد.

سلام ندا خانم - ممنون از اینکه تجربیاتتون رو برای سایر دوستان به اشتراک گذاشتید ... در هرصورت هزینه تورها، اضافه تر از قیمت واقعی هست ولی اینکه تونسته رضایت شما رو جلب کنه و از تورتون لذت بردید نکته مهم و خوبی هست ...موفق باشید

[ بدون نام ] یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:22 ب.ظ

ممنون از پاسختون
لازم میدونم بگم که راهمای ما هیچ نکته منفی ای چه در رفتار و چه در زمینه ارائه اطلاعات نداشتند. امیدوارم همه تورها نسبت به شفاف سازی برنامه ها و مبالغ جهت مسافرانشون اقدام لازم انجام بدهند.

بسیار عالی ... باعث خوشحالیه

بهناز چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:52 ب.ظ

سلام .ممنون چه اطلاعات مفید و خوبی...مستدام باشید.

سلام خوشحالم که براتون مفید بوده ...

M hosein پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 05:19 ب.ظ

سلام .... من هندی هستم و چند سال تور لیدر بودم واقعا سفرنامه شما را خواندم و یکم ناراحت شدم چون روزی که چند تا خانمهای ایرانی هند آمدند و کار را شروع کردند همه تور لیدرهای هندی را به دزدی یاد دادند این خانمها برای پول هر کاری را می توانند انجام بدهند حتی با مسافر ...........
و نقطه بسیار مهم این هست که اینها خودشان را کشمیری(یکی از استان هندوستان) می گویند در واقع هیچ خانم مسلمان کشمیری کار تور لیدری را انتخاب نمی کنند چون که این کار برای خانمها خطرناک هست چون یک شهر به شهر دیگه .... چند تا خانمهای ایرانی هم اسم کشمیر را و هم اسم ایران را خراب کردند ....

سلام دوست لیدر و عزیز هندی ما ... خیلی ممنون از حضورشما و اینکه نظرتون را برای ما وسایر خواننده به اشتراک گذاشتید ... در هرصورت عدم صداقت در رفتار و ارائه سرویس بی کیفیت متعلق به هر ملیت و فرهنگی باشه پسندیده نیست ... ما که دقیق با اون مشکلات مواجهه نشدیم و اون نوشته خواننده های محترم وبلاگ بود ... قطعا توضیح و احساس مسئولیت شما در انعکاس آن سوی سکه تورهای هند هم قدردانی و تشکر داره ...

سونیا سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام ممنون از مطالب خوبتون.میخواستم بدونم بمبئ بهداشتش خوبه منظورم تمیزه برای مسافرت

سلام ما بمبی نرفتیم ولی کلا توقع شما از بهداشت در هند باید پایین تر از استاندارد باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد