سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

تجربه کوچ سرفینگ مالزی - Couchsurfing

کوچ سرفینگ ---  Couchsurfing   


ابتدا بهتره یه توضیحی در مورد این پروژه بدم که واقعا من رو مجذوب سیستم اعجاب انگیزش کرده !!!! کوچ سورفینگ نام بزرگترین شبکه اینترنتی مهمان‌نوازی رایگان است.

اساس کارشبکه به این صورت است که پس از ایجاد حساب کاربری رایگان، می‌توان پیش از سفر به شهر یا کشوری دیگر با کاربران آن شهر یا کشور تماس داشت و در صورت توافق دوجانبه از امکاناتی که طرف مقابل می‌تواند تدارک ببیند، بهره شوید ،سیستم اصلی این شبکه بر "Hosting" و " Surfing" میچرخه، Surfing به معنای اقامت یه مسافر در منزل یه بومی به عنوان مهمان و به طور رایگانه، یعنی هر وقت یکی از شهر دیگه یا از یه کشور دیگه به شهر شما اومد با شما از طریق اینترنت تماس میگیره که آیا امکانش هست یا نه .....


حالا این سؤال پیش میاد که چه طور این شبکه کار میکنه و به این صورت پیش میره و شما جرأت میکنی کسی رو که نمیشناسی و تا به حال ندیدی بیاری خونت و اجازه بدی چند روزی هم خونه شما بشه و اینکه چه طور شما جرأت میکنی در یه کشور غریبه و فرهنگ غریبه تر بری خونه یکی شب خونش بخوابی، اولین چیزی که این سیستم رو زنده نگاه داشته روحیه اعضاست، کسانی که میتونند کمی بیشتر اعتماد کنند، بعد از اون توصیه نامه‌ها یا Reference هایی که اعضا بعد از ملاقات با هم برای هم میزارند، یعنی وقتی یکی میاد پیشه شما یا شما میرین پیش کسی مدتی باهاش میمونید بعد از ترکش نظرتون رو در موردش میگید، و میگید که نظرتون نسبت بهش مثبت بوده یا منفی، از سال ۲۰۰۴ که این شبکه تشکیل شده تا به حال بیشتر از ۳ میلیون توصیه نامه رد و بدل شده که بیشتر از ۹۹.۶ درصدشون مثبت بوده که نشون دهنده امنیت بالا و جذاب بودن شبکه برای اعضاست.هر کس یک پروفایل مخصوص به خودش داره که اطلاعات فردیش، علایقش، اطلاعاتی مربوط به خونش یا همون طور که در سیستم گفته میشه Couch و توصیه هایی که براش نوشته شده در اون قرار داره، وقتی شما دنبال کسی میگردین که پیشش بمونین اگه از پروفایلش خوشتون ومد بهش میگین و اگه اون هم از پرفایل شما که معرف شما و میزان مورد اعتماد بودنتون هست خوشش بیاد تقاضا تونو برا رفتن به خونش قبول میکنه.(از ویکی‌پدیا)


من خودم شخصا تجربیات خوبی در این سیستم داشتم و اون به ما درک مستقیم از فرهنگ و آداب و رسوم میزبان یا میمهان ما میده ، قبل از سفر به مالزی من بیشتر میزبان بودم و از مسافرین از کشورهای مختلف مثل آلمان ، چین ، برزیل ، هند ، اتریش و اسپانیا آشنا شده بودم که تجربه خیلی جالبی بود ولی سفر به مالزی اولین تجربه من به عنوان میهمان تو سیستم کوچ سرفینگ بود قبل از سفر به تعدادی از اعضاء این مجموعه ای میل فرستادم و چون سفر ما مصادف با سال نو چینی ها بود تعدادزیادی از اعضاء عذر خواهی کردند چون عازم تعطیلات بودند ولی راهنمایی های زیادی در مورد جاهای دیدنی کوالالامپور به من دادند که بسیار مفید بود و کلا با 4 نفر از اعضا ارتباط بیشتری برقرارشد و پس از تبادل آدرس و شماره تلفن قرار ملاقات با اونها در زمان اقامت در مالزی تنظیم شد

اولین ملاقات ما با زوج جوان و خوش برخورد چینی الاصل بود " جیمز و جونی " که به تازگی ازدواج کرده بودند از طریق SMSبرنامه قرار ما تنظیم شد و از مابرای صرف شام در یکی از مشهورترین رستورانهای چینی دعوت بعمل آوردند نگرانی جیمز در مورد عادات غذایی ما و خوردن پورک بود که من بهش اطمینان دادم که مشکلی با خوردن پورک ندارم فقط به شرطی که سرخ کرده باشه ....


در راس ساعت مقرر جیمز بهمراه همسرش و برادر همسرش به لابی هتل فلامینگو اومدند و به اتفاق برای صرف شام رفتیم ملاقات جالبی بود و حس خوبی است که در یک کشور غریب که فرسنگ ها با کشورشما فاصله داره کسایی پیدا بشن که بتونی بهشون اعتماد کنی و براحتی تبادل اطلاعات و فرهنگ داشته باشیم در مورد خیلی چیزها صحبت کردیم از اقتصاد و سیاست و محدودیت و .... هرچیزی که توی اون فرصت 4 ساعته میشد گفتیم و خندیدیم جونی هم با تبلت عکسهای عروسی شون رو نشونمون داد و ما هم با گوشی ان 95 عکسهایی پسرم رو نشونش دادم و.... خلاصه پس از صرف شام پیشنهاد دادن که به دیدن بازار چینی ها بریم  ولی از شانس ما تقریبا نیمه تعطیل بود و پس از اندکی قدم زدن ، ما رو به هتل محل اقامتمون رسوندند ما هم سوغاتی کوچکی رو بهشون تقدیم کردیم ولی یاد و صمصمیت اون شب برای همیشه تو ذهنم جای گرفت ...... 

 

 

 

 تجربه دوم من دعوت توسط یکی از دوستان به جشن سال نو چینی بود ما در جلوی سیتی بانک با بچه های کوچ سورفینگ قرار گذاشتیم جمع جالبی بود اول از همه یه عضو انگلیسی اومد بعدش کم کم سرو کله بقیه پیدا شد و تقریباتو جمع ما نماینده های جهان کامل شد یه دختر و پسر از شیلی ، یه نفر از کانادا ولی ساکن کره جنوبی ، یه آمریکایی خوش برخورد و شوخ ، یه دختر اسپانیایی، یه پسر هندی و چند دختر مالایی و یه آلمانی و یه دختر و پسر استرالیایی و مکزیکی که باهم سفر می کردند 

 

 

 

هماهنک کننده گروه یه خانم مالایی حدودا 50 ساله بود که با خوش رویی با همه بچه ها خوش وبش کرد و به سمت محل برگزاری جشن ما را راهنمایی کرد من شخصا خیلی هیجان زده بودم چون اگه عضو چنین گروهی نبودم هیچ وقت از برگزاری همچین جشنی با خبر نمی شدم! شخصیت های مهمی مهمان این جشن بودند نخست وزیر مالزی ، وزرای مختلف کابینه و سفرای کشورهای هند و  چین و .... مهمترین مهمان کسی نبود جز " مهاتیر محمد " پایه گذار مالزی نوین و مهمترین شخصیت مدیریتی مالزی ..... پس از ورود مهاتیر محمد جمع کثیری از خبرنگاران خارجی و مالزیایی اون رو احاطه کردن و من هم در لابلای خبرنگاران مشغول عکاسی بودن و بدون محدودیت امنیتی در یک قدمی مهاتیر بودم و واقعا لحظه هیجان انگیزی بود.... 

 

                      مهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی

 

                       جمعی از مقامات شرکت کننده در مراسم

 

در این مراسم ناهار و نوشیدنی به رایگان از همه مهمانان پذیرایی میشد و در پایان وزیر توریست و گردشگری مالزی به جمع ما پیوست و با تک تک اعضای کوچ سرفینگ احوال پرسی کرد و از کشورهاشون پرسید و عکس دست جمعی با خانم وزیر هم کامل کننده اوقات به یادماندنی این گردهم آیی کوچ سرفینگ بود....

 

 

 

بعد از پایان جشن با هماهنگی میزبان به سمت یکی از معابد چینی رفتیم و دقایقی در مراسم سال نو  و عبادت چینی شرکت کردیم و سپس پیاده و قدم زنان به سمت برج دوقلو پتروناس رفتیم جایی که کافی شاپ های جالب و خوبی داشت در بین راه من با دوست شیلیایی گپ و گفت مختصری داشتم بچه خوب و فهمیده ای به نظر میرسید و دوستش هم که یه دختر فیزیو تراپ بود خیلی خوش برخورد بود ....

در کافی شاپ هرکسی هرچی که دلش خواست سفارش داد و دقایقی در کنار هم سپری کردیم من اصلا دوست نداشتم که از این جمع خارج شوم ولی دستور خروج و عازم شدن به سمت مراکز خرید پرجذبه و زیبای طبقات تحتانی برج پتروناس صادر شده بود و چاره جز انجام دستور نبود ......





نظرات 24 + ارسال نظر
رضا شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:14 ب.ظ http://reza blogfa.com

سلام به دوست عزیز راستش منم مسافرت و سفر به اروپا رو دوست دارم و دوست دارم عضو این گروه بشم لطفا راهنمایی کنید.ممنون

با تشکر از بازدید وبلاگ ... عضویت بسیار ساده است با مراجعه به آدرس زیر
www.couchsurfing.com
و با دونستن و مهارت زبان به راحتی می تونید از این سیستم استفاده کنید

نسترن جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام. من به تازگی عضو این سایت شدم و برام درخواست میزبانی اومده. من تو پروفایلم کاناپه و نوشیدنی رو انتخاب کردم. منظور از کاناپه جای خوابه؟
مهمونی که قراره بیاد خانومه به نظرتون سه روز بمونه مشکل ساز نیست؟ یا بهتره فقط 1 روز میزبانش باشم؟

چون اولین تجربه منه کمی نگرانم.ممنون می شم راهنمایی کنید.

من هم برای اولین مهمونی که قرار بود میزبانش بشم ، همین استرس رو داشتم و از شانس خوب من اولین مهمون من یکی از بهترین تجربه هایی بود که داشتم .... در مورد قبول یا رد کردن پیشنهاد افراد بهتره به پروفایل اونها دقت کنید و کامنت های افراد دیگه رو که میزبان یا مهمون اون شخص بودن رو بخونید...من خودم شخصی که پروفایل ضعیف داشته باشه یا کامنت نداشته باشه رو قبول نمی کنم...

علامت کاناپه ....یعنی شما آمادگی قطعی برای میزبانی در شب رو اعلام کردید

علامت کاناپه با علامت سوال ... یعنی شما برای میزبانی در شب مطمئن نیستید و بسته به شرایط تصمیم می گیرید

علامت چای یا همان استکان و نعلبکی یعنی شما ... فقط برای ملاقات خارج از منزل آمادگی دارید و شرایط میزبانی در شب برایتان مقدور نیست

خارجیها در این موارد خیلی راحت هستند و بدون تعارف وضعیت میزبانی خودشون رو اعلام میکنند ... و تعارف در کوچ سرفینگ معنی نداره
با تشکر از بازدید شما از وبلاگ

طناز سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

چه قدر این سایت و مطالبش منو هیجان زده کرد

من خودم در سفارهای داخل کشور که به شهرهای مختلف داشتم و یا در سفرم به دبی و لبنان با دوستان ایرانی در بیرون از منزل آنها ملاقات داشتم که خیلی برایم جالب بوده

اما بدین صورت را تجربه نکردم

فقط متاسفانه من زیبانم بسیار ضعیف است ، و به عشق عضویت در این سایتهم شده از امروز حتماً شروع می کنم به تقویت زبان

طناز عزیز
باعث خوشحالی منه که بتونم کار مفیدی برای دیگران انجام داده باشم ... اگه امروز هم شروع بکنید دیر نیست ! من هم خیلی زود شروع نکردم ولی الان احساس خیلی خوبی دارم با دونستن زبان خارجی ، درهای زندگی جدیدی بر روی شما باز میشه!! مطمئن باشید

مرضیه جمعه 23 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:38 ب.ظ

دوست خوب متشکر از توضیحات جامع و کامل تان شاید ومیشه گفت ایمان دارم کوچ سرفینگ مرا به آرزوهام می رسونه..اما متاسفانه زبانم خوب نیست ونمی دونم چطور ثبت نام کنم.بسیار مشتاقم که پذیرای دوستان باشم.. بازم ممنون

خوب این انگیزه خوبی دارید و یادگیری زبان هم خیلی سخت نیست از همین امروز هم می تونید شروع کنید .... موفق باشید

سینا سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:39 ب.ظ http://www.baftnature.blogfa.com

سلام
این سایت دقیقا اونیه که من میخوام
زبانم زیاد خوب نیست از این میترسم که یه وقت مهمون بیاد برام و نتونم منظورشو بفهمم
لیسنینگم خیلی داغونه ولی تو درک مطلب مشکلی ندارم
باید بگم هرچی خواست برام بنویسه!

سینا عزیز ... من هم اولش همین استرس رو داشتم ولی این به آدم انگیزه میده که زبانش رو تقویت بکنه و هرچی که یادمیگیری رو می تونی عملی امتحان کنی و اعتماد به نفست رو هم افزایش میده ... موفق باشید

حمیده دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:36 ب.ظ

سلام جطور میشه کشور مورد نظرمونو انتخاب کنیم؟

وقتی عضو شدید گزینه Surf رو انتخاب می کنید و در قسمت Where are you going ? رشت، استان ، کشور مورد نظرتون رو انتخاب می کنید ... اگه سوالی داشتید بپرسید در خدمتم ...

[ بدون نام ] دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ب.ظ

نمی تونم وارد بشم ازم پسورد می خواد

مریم دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:08 ب.ظ

سلام. من تازه عضو این سایت شدم و نمیدونم چطور باید وارد گروهها بشم. آیا واسه فعال بودن لازمه که عضو گروهی بشم؟
میشه راهنماییم کنین. راستی یه جایی اون اولش در مورد verification نوشته و باید یه پرداخت یبشه قضیه اش چیه؟ اگه مستر کارت نداشته باشم چطور میتونم پرداخت کنم.
ممنون

سلام به جامعه کوچ سرفینگ خوش اومدید...در مورد verificationباید بگم کاملا داوطلبانه و اختیاری هست و اصلا نیازی به این کار نیست !
گروهها فعالیت های جانبی سایت هست و گروههای ایرانی به خاطر محدودیت هایی که خودتون واقف هستید معمولا زیاد فعال نیستند ولی در کشورهای دیگه با توجه به نوع گروه گردهمایی هایی دارند و گاها برنامه هایی رو تدارک میبیند که در اون عضوهای بومی با سایر کوچ سرفر ها در محلی جمع میشند و ... مثلا من در یکی از این تجمع ها در کوالالامپور شرکت کردم با 10-15 کوچ سرفر از کشورهای مختلف در جشن سال نو چینی شرکت کردیم که برام خیلی هیجان انگیز بود در این گردهمائی ها معمولا یک نفر پیشنهاد دهنده است و بقیه حضور یا عدم حضور خود رو اعلام میکنند...از موارد دیگه مثلا مطرح کردن یه سوال و پاسخگوئی و دریافت نظرات سایراعضاء گروه هست...نوع فعالیت های گروه به قوانین و نوع گروه متفاوت خواهد بود

فریده چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:34 ب.ظ

خیلی ممنون برام خیلی جالب بود و اولین باری بود که در مورد این گروه اطلاعاتی میشنیدم . بازم تشکر میکنم

سلام .... خوشحالم که تونستم اطلاعات جدیدی رو ارائه کنم ... ممنون از بازدیدتون

سوده(نگاهی دوباره) دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:39 ب.ظ http://negahi2baer.blogfa.com

سلام
مطالبتون برام واقعا جالب بود .در این مورد هیچی نمیدونستم.موفق باشین

سلام خوشحالم مفید واقع شد مرسی از بازدید و اظهار نظرتون

mohsen دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 03:37 ب.ظ

سلام وقت بخیر دوست گرامی امیدوارم حالتون خوب باشه .
بخش عمده ای از مطالب وبلاگ شما رو مطالعه کردم . بیسار جالب و آموزنده بود .
حین خواندن مطالب این سوال برام پیش آمد که : چطور میشه عضو تایید شده در کوچ سرفینگ شد ؟
ممنون .منتظر پاسخ شما هستم . موفق باشین .

سلام
ممنون از بازدید شما از وبلاگ سفر کوچ سرفینگ تجربه متفاوت

اگر منظور شما
verify member
تا جائیکه من متوجه شدم زمان عضویت در سایت مبلغی ناچیزی
البته به دلار! ( البته برای ما شاید کم نباشه) از طریق کارت اعتباری بین المللی پرداخت میکنید هم از این طریق به سایت کمک مالی کرده باشید و هم اینکه از طریق شماره حساب کارت شما هویت شما هم یه جورایی تائید میشه

که ما معمولا از این قسمت صرف نظر میکنیم
البته این حدس من هست چون من خودم هم عضو وریفای شده نیستم
با تشکر

خودم پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:16 ب.ظ

هزینه های خرج و خورد خوراک با کی هست؟هرکسی خودش هزینه خودش رو میده یا نه شما باید به عنوان میزبان حتما پردااخت کنین؟
ممنون میشم در این مورد هم از تجربیاتتون بگین

سلام در این مورد کاملا خصیصه های فرهنگی طرفین تاثیر مستقیم داره... مثلا در کشورهای اروپایی ، در داخل خونه همه چیز رو در اختیارتون قرار میدن با اطمینان کامل ولی اگه در بیرون خونه همه چیز بحساب خودتون هست حتی اگه بلیط 1 یورویی مترو باشه ... و بدون رودربایستی هزینه غذا یا بلیط خودشون رو پرداخت میکنند ولی در کشورهای آسیایی شرایط مخصوصا خاورمیانه متفاوت هست و معمولا میزبان اجازه نمیده شما حساب کنید البته اگه دعوتتون بکنه ما مهمانوازی لبنانی رو کاملا در سفر به امارات توضییح دادیم در مالزی هم زوج میزبان اجازه ندادند ما هزینه شام رو حساب کنیم...
کلا با در نظر گرفتن تمام جوانب المانیها میزبانی بسیار گرمی بودند (علیرغم اختلاف فرهنگی)...

حجت سه‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:18 ق.ظ

سلام
من به تازگی با مقوله کوچ سرفینگ آشنا شدم، بسیار هیجان انگیز و جالبه و اطلاعات شما هم بسیار مفید بود.ضمناً شرایط میزبانی برای هموطنان یا توریست های خارجی را هم دارم.
من مراحل ثبت نام را پیش رفتم اما سئوالم اینه که آیا امنیت داره که آدرس ایمیل و پسورد اون را در این سایت ارائه کنیم یا این پسورد جدای از پسورد ایمیل ماست؟

لطفا راهنمایی کنید

سلام .... بسیار عالی ... پس ورد سایت کوچ سرفینگ ربطی به ایمیل نداره و اگه کوچ ریکویستی براتون بیاد علاوه بر سایت به آدرس ایمیل شما فرستاده میشه و نیازی نیست دائم از طریق سایت چک کنید...

طاهر پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:37 ق.ظ http://shieh1180.blogfa.com/

با سلام ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می دید
یه سوال دارم
یه جایی یه مطلب درباره مهمان نوازی رایگان خوندم برام خیلی جالب بود
میشه کمکم کنید یه لیستی از آدرس کسانی که توی ایران این کار رو انجام میدن(مهان نوازی رایگان) در اختیار ما قرار بدید
مخصوصا جنوب کشور
یعنی کسانی که توی ایران به طور رایگان خونه و امکانات در اختیار مهمانان داخلی و خارجی قرار می دن
خیلی خیلی ممنونم

سلام دوست عزیز ... این لیست آنقدر بزرگ خواهد بود که فکرش رو نمی تونید بکنید!!

طاهر سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:58 ق.ظ

تشکر می کنم بابت جوابی که دادید
بنده فقط آدرس کسانی که توی ایران این خدمات رو ارائه می کنند رو می خوام
آخه برام جالبه
واقعا توی ایران هم کسانی هستند که این کار رو انجام بدن؟

خواهش میکنم ... اول باید در سایت مورد نظر عضو بشید و مشخصات و خصوصیات خودتون را ثبت کنید و بعد شهر مورد نظر را جستجو کنید
آدرس افراد در سایت موجود نیست و شما پس عضویت با فرد مورد نظر مکاتبه میکنید در صورتیکه شما رزومه خوبی داشته باشید شخص مورد نظر شما را قبول بکنه آدرس خودش رو براتون میفرسته...

طاهر سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:17 ب.ظ

سلام منظور از سایت مورد نظر همین آدرس زیره؟؟؟؟
www.couchsurfing.com
پس یعنی ما باید عضو این سایت بشیم بعد وقتی قصد سفر داشتیم درخواست می دیم اون موقع کسی که خدمات ارائه می ده آدرسش رو در اختیار ما قرار می ده(الیته اگر از شرایط ما راضی بود)
درسته؟؟؟؟

بله کاملا درست هست ... رزومه خوب وقتی هست که خود شخص هم سوابق میزبانی از خودش داشته باشه و هم بعنوان میهمان ازش به نیکی یاد شده باشه

طاهر سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:36 ب.ظ

یعنی افرادی که در ایران این خدمات رو ارائه می دن هم به همین صورت عمل می کنن؟
منظورم اینه که ما باید بهشون درخواست بدیم بعد اونها با توجه به رزومه ما رو تایید کنن و آدرس بدن
ممنون که وقت می گذارید و جواب می دید.

بله بستگی به خود شخص داره ... دقیقا درست متوجه شدید... رزومه کامل و درست و با صداقت ، عکس و سابقه میزبانی و میهمانی مثبت ، امکان قبول درخواست شما رو توسط میزبان افزایش میده ...

امید مجد شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:54 ق.ظ

سلام دوستان من تازه تو سایت کوچ سرفینگ ثبت نام کردم ولی. چون انگلیسی هست نتونستم خیلی سر دربیارم لطفا راهنمایی کنید یا اگر کسی عضو هست باونم از طریق تلفن باهاش صحبت کنم ممنون

سلام امید عزیز --- یکی از راههای برقراری ارتباط در این سایت دانستن زبان خارجی است بهترین پیشنهاد تقویت زبان هست به لینک زیر نگاهی بنداز شاید برات مفید باشه ...

http://travle.blogsky.com/1390/12/02/post-28/


ضمننا در کامنت های مختلف به سوالات این چنینی تا اندازه ای پاسخ داده شده ...موفق باشید

مینا شنبه 14 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:09 ق.ظ

سلام.
وارد سایت که می شم و ثبت نام توسط ایمیل را می زنم.
تا اینجا مشگکلی نیست.
اسم و ....... کادر سمت راست صفحه را هم پر کردم تا رسیدم به سوال امنیتی( همون علامت های راهنمایی)
این گزینه را چه طور باید کامل کنم.
2 تا کادر هست. که یکی گفته اونایی که علامت راهنمایی
هستند را علامت بزن. که من هم علامت زدم.
کادر (مستطیل ) های پایین مال چیه؟
لطفا راهنمایی فرمایید.
مینا
minaa286@gmail.com

سلام
create account
اسم کوچک
اسم خانوادگی
ایمیل
رمز ورود به حساب کاربری ( متفاوت با رمز ایمیل شما)
جنسیت
تاریخ تولد
محل زندگی ( برای میزبان شدن)
I am not a robot را هم تیک بزنید
با تکمیل این مرحله 10 درصد از پروفایل شما کامل خواهد شد
در صفحه ای جدیدی وارد می شوید تصاویر سر آدمک در بالای کادر سمت راست ظاهر می شود کلیک کنید
Edite Profile را انتخاب نموده و گزینه های مختلف آنرا تکمیل کنید ...
Hosting Availability

Where I Grew Up
در زبانه my home نیز اطلاعات مربوط به مکان و شرایط میزبانی شما درج خواهد شد

مشکلی بود با زهم در خدمتم هستم سایت کاملا رایگان هست و فقط برای verifyشدن نیاز به پرداخت پول هست که اصلا اجباری نیست و نیازی به آن نیست

مهلا جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:40 ق.ظ

دوست عزیز سلام
ممنون از مطالب خوبی که در اختیار ما قرار دادید
سوال: در قسمت edit profile سه گزینه وجود داره
1-پذیرای مهمان هستم
2-شاید پذیرای مهمان باشم
3-پذیرای مهمان نیستم
4-قصد سفر و ملاقات دارم

من اگر بخوام هم سفر برم و هم میزبان باشم کدوم گزینه رو باید انتخاب کنم؟؟؟؟؟؟
ممنون از وقتی که میزارید بابت پاسخ

سلام این گزینه قابل تغییر است ... اگر میخواهید میزبان باشید و در محل سکونت خود هستید گزینه 1 رو انتخاب میکنید
حالا اگه میخواهید الان به مسافرت برید قطعا نمیتونید در اون لحظه پذیرای میهمان باشید گزینه مورد نظر رو به آیتم شماره 3 تغییر میدهید
گزینه 4 مربوط به موقعی هست که شما تمایل به ملاقات افراد دارید ولی شرایط پذیرایی و میزبانی در منزل را ندارید !
گزینه 2 مثل گزینه 1 است ولی شما با تردید میزبان خواهید شد یعنی قبول بستگی به زمان دریافت درخواست داره شاید بتونید میزبان بشید و شاید نه ! من معمولا از این گزینه استفاده میکنم چون پس از مطالعه رفرنس های درخواست کننده درخواستش را قبول خواهم کرد -
موفق باشید

سینا شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام.معمولا زوجها در قسمت جنسیت gender کوچسرفینگ چی می نویسن؟زن یا مرد یا other?چون other در خارج از کشور بیشتر به همجنس گرایان یا هموسکچوالها گفته میشه ممنون

سلام سینای عزیز - ما در سرچ ها وقتی گزینه Other را انتخاب میکینم معمولا ماحصل سرچ زوج ها هستند که البته گاها زوجهای از یک جنس هم دیده میشوند

ما در پروفایل خودمون از Other استفاده کردیم و تا حالا مشکلی پیش نیومده و میهمانان و میزبانهای ما دچار شبهه ای نشدند ! موفق باشید

فاطمه جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:42 ق.ظ

سلام. ممنون از اطلاعات مفید اتون . خسته نباشید .ایکاش فرم کامل و ترجمه شده و نمونه پاسخ رو در سایت خوداتون میگذاشتید تا در اینمورد زیاد سوال پیش نمیآمد . بهرحال ازتون ممنون زحمت کشیدید .

سلام کمبود وقت متاسفانه باعث شده وبلاگ دیر بروز رسانی بشه حالا سایر موارد هم اگر وقت بشه حتما

Sanaz.pss چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 05:35 ب.ظ

سلام من زبان انگلیسیم خوبه دوستهای خارجی زیادی تو دنیای مجازی دارم و با آنها مکالمه دارم.تازه در این سایت کوچ سرفینگ آشنا شدم.خیلی هیجان زده هستم.عاشق سفر کردن هستم ولی از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستم.اگر تونستید یک توضیحی در مورد هزینه های سفر ب کشورهای خارجی بدهید.من خیلی دوس دارم برم آلمان رو ببینم.آیا واقعا میزبان در سایت کوچ سرفینگ برایم دعوتنامه میفرستد؟ و هزینه رفت و آمدم چقدر میشود؟؟

سلام -- نه اصلا نباید انتظار داشته باشید کسی که شما رو نمی شناسه براتون دعوتنامه بفرسته ! ولی خوب با مطالعه میتونید هزینه های سفرتون رو کاهش بدید
در اینستا خاطرات سفرهای جدید رو مینویسیم @cs_travel2016

ساغر پنج‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 05:14 ق.ظ

سلام. میشه یکی بمن کمک کنه. چجور باید توی کوچسرفینگ تغییر رمز بدم. اعصابم خورد شده نمیتونم پیداش کنم. مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد