سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

معبد و غار باتو کیو



Batu Cave



این معبد متعلق به هندیهای ساکن مالزی می باشد و 3 معبد در نزدیکی هم قرار دارند که مرتفعترین آن که در جاور مجسمه بزرگ بودا  طلائی رنگ قرار دارد  که حدودا 42 متر ارتفاع دارد معبد در داخل غاری قرار دارد  که بسیار زیبا و دیدنی می باشد , و برای رسیدن به معبد از 272 پله باید بالا رفت .... از نکات جالب وجود تعداد زیاد میمون در مدخل و داخل غار می باشد که بدون ترس از آدمها به راحتی مشغول بازی و زندگی هستند .....







برای ورود به داخل این معابد مثل بقیه اماکن مقدسه باید بدون کفش وارد شوید و جالب اینجا بود که در یکی از این معباد غذای نذری سرو میکردند و مردم برای گرفتن اون غذا هوجوم میبردند....












قابل ذکر است که با مترو براحتی قابل دسترسی است ظاهرا با افزایش 2 خط جدید ، نیازی به تاکسی نیست و مستقیما می توان به معبد و غارها رسد






نظرات 3 + ارسال نظر
ملیحه سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام.
من و همسر و پسرم قصد داریم بریم مالزی برای تفریح ولی نمی خواهیم با تور بریم. البته یکدلیل اصلس ش هزینه های تور هست. می خواهیم با هزینه کمتر مدت بیشتری در مالزی باشیم. داشتم سرچ م یکردم که به وبلاگ شما بر خوردم. خیلی خوب بود ولی من هنوز سوالاتی دارم ممکنه ای میل تون رو داشته باشم تا سوالهام رو بپرسم؟

سلام - خوشحال میشم اگه بتونم کمکی کرده باشم....
topbabak@yahoo.com

نجمه دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:51 ق.ظ

ما تا سری آخر پله ها رفتیم که یک دفعه میمون ها رو دیدیمو بدو بدو اومدیم پائین!
تا محل ورودی ه غار باز هم میمون بود؟
کاری به کسی نداشتن؟


یه سوال دیگه
من خیلی از حیوانات دوری میکنم!
دیدم هند هم رفتین ولی هنوز نخوندم
کلا به نظرتون برای کسی مثل من سفر به هند خوبه یا نه؟
با توجه به وفور حیوانات اونجا میگم؟

تا جائیکه من دیدم میمونها خیلی بی آزار بودن و کاملا اهلی بودند چون اصلا از آدم ها نمی ترسیدند و البته کاری هم نداشتند البته اگه توی غار میرفتید می تونستید خفاش هم ببینید!

در مورد هند باید بگم مردم و حیوانات در هند یه زندگی مسالمت آمیز دارند و گاو و سگ و خوک و میمون که همینجوری همه جا هستند ! سنجاب هم زیاده ...یادم میاد یه روز توی یکی از کوچه پس کوچه های وارناسی میرفتیم یه دفعه احساس کردم دستم سرد شد ! نگو یه سگ داشت دنبالمون میکرد و با پوزه ش دستم رو لمس کرد که من یهویی جا خوردم !!

اگه از حیوانات بدتون میاد و حساس هستید باید بگم که هند گزینه خیلی خوبی برای سفر برای شما نیست ...
تجربیاتی که شما در مالزی دارید با هند خیلی فرق داره ....

فاطمه چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1393 ساعت 03:48 ب.ظ

من به اونجا نرفتم ولی فکر کنم باید جای جالبی باشه.......
ولی چرا آثار کشور خودمون رو به نمایش نمی گذارید؟؟؟؟؟
برای شما که معلومه اهل سفر هستید یه پیشنهاد خوب دارم چرا به شهر زیرزمینی اویی یا نوش آباد که در نوش آباد کاشان قرار دارد سری نمی زنید مطمئن باشید پشیمون نمی شوید!!!!
اگه سوالی هم داشتید یا اطلاعاتی دربارۀ اونجا می خواستید با کمال میل به شما کمک می کنم!!!!!!!!

سلام ... صرف نظر از ارتفاع بلندش اونهم در یه روز بارونی ، بسیار جالب بود
راستش کشور ما هم زیباست و هم جای دیدنی زیاد داره ... ما هم تقریبا ایران گردی زیاد رفتیم البته هنوز جاهای زیادی هست که کمبود زمان و دوری مسافت به ما اجازه نداده ... کاشان چند بار اومدیم نیاسر و قمصر و مشهد اردهال رفتیم در مورد شهر زیر زمینی چیزی نشنیده بودم! قطعا در اردیبهشت یا خرداد که برنامه کاشان داریم یه سر میریم اگه اطلاعات خودتون رو به اشتراک بذارید بسیار خوشحال میشیم...
اما اینکه چرا در مورد ایران نمی نویسیم ! کمبود وقت و وجود وبلاگ نویسهای قهاری که تعدادشون کم هم نیست!
نوشتن خاطرات مسافرت های خارجی، شاید یه جور اطلاع رسانی و نقش کمک رسانی برای دوستانی باشه که فرصت سفر رو نداشتند و یا تصمیم به سفر دارند و امیدوارم بتونه براشون مفید باشه ...
خیلی ممنون که نظرتون رو نوشتید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد