سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

چیانگ مای - راه پیمایی 1 روزه در ناحیه شمالی مائه تانگ

پس از رسیدن به خونه  میختی  (  Myrits )  میزبان فرانسوی  ، ما رو به اتاق  طبقه دوم  راهنمایی کرد ، خونه نقلی و خیلی شیکی بود و دارای استاندارد یه خونه راحت و مجهز بود، طبقه پایین سالن و آشپرخونه و طبقه بالا هم دو تا اتاق خواب و سرویس داشت ، میختی هم مدت زیادی  نبود که برای انجام دوره طرح و تکمیلی رشته پزشکی ، در یه موسسه فرانسوی که در زمینه بهداشت و سلامت ، در تایلند مشغول بود . یکی دو ساعتی باهاش صحبت کردیم ، از زندگی اش در تایلند و برنامه سفرش به ایران برامون صحبت کرد و ... ما هم سوغاتی که شامل یک بسته کوچیک زعفران و یک قوطی پسته ایرانی رو تقدیمش کردیم  و با توجه به خستگی برای استراحت به طبقه بالا رفتیم ، قبل از خداحافظی در مورد برنامه کاریش برای فردا و پس فردا سوال کردیم فردا باید سرکار میرفت و تا دیروقت به خونه نمی اومد ولی پس فرداش تعطیل بود و میخواست خونه استراحت کنه ... برای همین یه کلید اضافه خونه رو به ما داد و گفت هروقت برگشتیم بیاییم خونه ، ما بهش گفتیم موردی نداره  برنامه هامون رو بعد از اومدنش تنظیم میکنیم ،  ولی اصرار کرد که مشکلی نیست و میتونیم کلید اضافی رو داشته باشیم ... ازش برای صبح اجازه پرسیدیم که بتونیم در آشپزخونه اش چایی آماده کنیم  که ما رو در این زمینه راهنمایی کرد ...

اتاق خواب کوچیکش ، سیستم سرمایشی کولر اسپیلت و پنکه سقفی هم داشت و پنجره های اتاقش هم توری داشت و خوشبختانه  پشه های چیانگ مای راهی برای ورود نداشتند! ، قرار بود ساعت 9 صبح راننده تور  جلوی فروشگاه زنجیرهای Tesco  دنبالمون بیاد و برای جلوگیری از اتلاف وقت در صبح ، وسایل مورد نیاز رو در کوله  گذاشتیم  ... ( وسایل پیشنهادی تور که باید همراه میی آوردیم شامل : آب خوردن و نوشیدنی ، مایو و لباس شنا ( اختیاری ) ، حوله ، لباس های اضافی ، اسپری و یا پماد ضد حشره و پشه ، کرم ضد آفتاب )
طبق معمول  ، صبح زود از خواب بیدار شدم ، آب جوش رو برای نوشیدن یه چایی دبش ایرونی آماده کردم و با نون و پنیری که از قبل آورده بودیم بساط صبحونه ردیف شد ، خانم هم که با  تاخیر از خواب بیدار شده بود به من پیوست ، موقع صرف صبحونه متوجه شدم چند تا میس کال با شماره تایلندی رو گوشیم ثبت شده ! ساعت 7:50 دقیقه ! کی میتونه باشه جز شرکت برگزار کننده تور !  خوشبختانه دوباره زنگ زد راننده تور خودش رو معرفی کرد و گفت چرا دیرکردیم ؟!!  من بهش توضیح دادم قرار ما ساعت 9 صبح روبری فروشگاه بزرگ تسکو بود ولی اون که گوشش بدهکار نبود میگفت نه باید زود خودمون رو برسونیم چون باید داخل شهر بریم و چند تا توریست دیگه رو از هتلشون جمع کنه ازش 20 دقیقه وقت خواستم و اون قبول کرد که منتظر بمونه ... ما هم با توجه به اینکه کوله و لوازم ضروری رو آماده کرده بودیم صبحونه رو تند  تند تموم کردیم  و با کنترل همه چیز  و قفل کردن درب،  خونه رو ترک کردیم ( عجله باعث شد بطری ها ی مهم آب رو که تو فریزر برای امروز کنار گذاشته بودم جا گذاشتیم)  ...

با کمک جی پی اس در کمتر از 15 دقیقه به خیابان اصلی رسیدیم ، راننده  تور با یه وانت روبروی فروشگاه مک دونالد منتظر ما بود دست تکون دادم اونهم ما رو سریع شناخت و من با نشون دادن فیش و قبض  ثبت نام تور که ساعت 9  در آون کاملا مشخص شده  و ثبت شده بود، متوجهش کردم که بی نظمی از ما نیست ! و اونهم غرغر های خودش رو ادامه داد ... به شوخی به رنگ قرمز تی شرت من گیر داد ! که من جزء نیروهای مخالفین پادشاه هستم ! ظاهرا گروههای مخالف سیستم پادشاهی تایلند از نشان و لباس های قرمز رنگ  استفاده میکنند و پوشیدن لباس های قرمز  نشونه خوبی نیست ! ( بعد از این روز دیگه لباس رنگ قرمز رو نپوشیدم ، قابل ذکره که  رنگ محبوب پادشاه تایلند زرد هست و همه مردم در اون روزها تی شرت های زرد رنگ می پوشیدند)
رسید رو از ما تحویل گرفت و ما بعنوان اولین مسافرای تور پشت وانت سوار شدیم ... به راننده غرغرو گفتم " عجله کردی ما نتونستیم آب همراه بیاریم جلوی یه فروشگاه سون ایلون نگه داره ما آب بخریم " گفت باشه ... دقایقی بعد جلوی یه هتل قدیمی در منطقه مرکزی چیانگ مای نگه داشت لحظاتی بعد دو تا دختر به گروه ما اضافه شدند ، پس از احوالپرسی اولیه متوجه شدیم همسفرهای امروز ما داچ هستند و از هلند اومدند ، دقایقی بعد جلوی هتل دیگه ای توقف کرد و یه زوج جوان چینی به ما اضافه شدند و 6 تا مسافر این تور کامل شدند و ما در مسیر شامل چیانگ مای از شهر خارج شدیم و با رهگیری مسیر از طریق جی پی اس به این نتیجه رسیدم با توجه به دوری مسیر رفتن به اینجاها بدون تور میسر نبود ! در بین راه چند بار با زدن به پشت شیشه موضوع خرید آب رو یادآوری کردم ، اونهم با بدخلقی گفت یادش هست و یه جا نگه میداره ... خوشبختانه به وعده خودش عمل کرد و جلوی یه فروشگاه  7-11 نگه داشت و همه پیاده شدیم و آب و یه سری خوردنی و تنقلات خریدکردیم .

Orchid and Baterfly Farm
اولین جا ، باغ پروانه ها و باغ گلهای ارکیده بود که پس از نیم ساعت  بهش رسیدیم ، راستش اولش  این باغ برام خیلی جذاب نبود و موقع انتخاب پکیج خواستم این رو حذف کنم تا برای بقیه زمان بیشتری داشته باشیم ولی فروشنده تاکید کرده بود که این باغ در مسیر راه هست و 15 دقیقه بیشتر زمانبر نیستش ...
راننده جلوی باغ ( مزرعه )  پروانه ها توقف کرد و گفت  15 دقیقه  دیگه برگردیم ، 6 نفری به داخل باغ گلهای زیبای ارکیده رفتیم و در ادامه از باغ پروانه ها دیدن کردیم ، یاد باغ پروانه های اصفهان افتادم و ناخودآگاه اینجا رو با اونجا مقایسه کردم ، باغ پرنده های اصفهان دریغ از یک پروانه !! همه پروانه ها خشک شده و در داخل یه قاب شیشه ای ! ولی اینجا تراکم پروانه ها اونقدر زیاد بود که براحتی روی سر و شونه دست بازدید کننده ها می نشست و در رنگ بندی های مختلف دیده میشد البته مشابه این باغ در باغ وحش بلای دروپ روتردام هم بود و اونجا هم تعداد و تنوع پرونده ها زیاد بود .

همسفرهای هلندی ما

ورودی مزرعه پروانه ها
بازدید کننده ها هم در جای جای این باغ نه چندان بزرگ با گلهای ارکیده عکس میگرفتند و چیدن گلها 2000 بات جریمه داشت  ، چون تعدا ما کم بود در مسیر باهم حرکت میکردیم و دقیقا در همون 15 دقیقه بازدید از باغ تموم شد و به پشت وانت برگشتیم ...

مسیر باریک و جنگلی

گاو سواری با درشکه ! ( تو بعضی از پکیج ها موجود بود)

در ادامه به مسیر کوهستانی و با درخت های انبوه رسیدیم ، جاده در جاهایی پر از  دست انداز بود با گذر از جاده های پر پیچ و خم ما هم از اینطرف به اونطرف کج میشدیم ! و لحظات مفرح و شادی رو پشت وانت بوجود آورده بود از طرفی باد خنک که در پشت وانت به ما میخورد لذت این تور ادونچری رو بیشتر میکرد ...
ادامه دارد
Elephant village
قبیله کارن - گردن دراز ها
کوهنوردی ( پیاده روی ) در جنگل
و ....

رضا چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:30 ب.ظ http://safarbedigarsu.blogfa.com

من عاشق پیاده روی های بین برنامه سفرم
احساس سبک و خوشایندی را در آدم ایجاد می کنه و از حجم و سنگینی برنامه های تور کمی آدم رو راحت می کنه
مثل کوهنوردی سبک ییلاق متش در کوهستانهای سرسبز اسالم با شما

سلام البته هنوز پیاده روی شروع نشده ... قسمت هیجان انگیزش باقیمونده ... white water rafting و کوهنوردی در جنگل در پست بعدی ... ممنون

مریم (در کوچه های اصفهان) یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:53 ق.ظ http://darkoochehayeesfahan.blogfa.com/

سلام این که می نویسید قسمت بعدی دربارۀ چی قراره بنویسید خیلی خوبه. مشتاقیم که ببینیم این قبیله چه شکلی هستند.

سلام -- تازه کجاش رو دیدید ! میخواهیم آنچه که گذشت رو هم بنویسیم
مطمئنا خیلی زود ادامه اش رو مینویسم

تاریخ جهان و تقویم تاریخ یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:01 ب.ظ http://history.persianblog.ir

جالب انگیز بود ......

سلام ممنون ...

شیما و علی سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:20 ب.ظ http://malish.blogfa.com

درود بر بابک عزیز و خوش قول که هیچ وقت ساعت برنامه تور رو فراموش نمی کنه!
از همین الان منتظر ادامه اش هستیم
شادباشی

درود علی و شیمای عزیز -- ممنون از حضور شادی بخش شما و کامنت های انرژی بخشتون...

Asi چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:11 ب.ظ http://safarebarani.mihanblog.com

سلام و درود
منزل دوست فرانسویتون خیلی خیلی به دلم نشست. زیبا بود.
جالبه ما هم در سفرمون به این مدل تایلندیهای نه چندان خوش اخلاق برخوردیم
منتظر ادامه ام
شاد و خرم باشید

سلام آسی خانم عزیز -- برای ما هم خیلی خیلی غیر منتظره بود ودر شمال تایلند انتظار میزبانی با کیفیت بالاتر از معیارهای اروپایی رو نداشتیم ! خیلی حس خوبی است که در یه جای دورافتاده یه آشنا داشته باشی و از لحاظ روانی به آدم آرامش میده که خلاصه یه دوستی دور و برت هست ...

نیر سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 01:29 ب.ظ

شما رو در تلگرام واینستاگرام دنبال میکنم نوه هامودیدید
شما ها که ناشناس هستید اونجا هم عکسی از خودتون ندیدم
شاد باشید

سلام --- بله خیلی ممنون حضور گرم شما کاملا محسوس بود و از آشنایی مجازی بیشتر با شما و خانواده عزیزتون بیشتر مسرور شدیم ... متاسفانه شرایط شغلی و کاری ما اجازه نمیده با تصاویر و هویت مشخص در خدمت شما باشیم و این آشنایی نیمه یک طرفه ! هم گاها برای مخاطب نمیتونه خوشایند باشه پوزش ما رو پذیرا باشید نیرخانم عزیز ...

Ramin شنبه 19 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 01:31 ب.ظ

با درود و احترام بسیار

امیدوارم که همیشه تجربه هاى شاد و آموزنده در رندگى و خصوصاً سفرهاتون داشته باشین.

من و همسرم علاقمند به سفر به هند هستیم و در حال تحقیق در مورد مکانها و معابد عرفانى و معنوى هستیم.
اگر در این خصوص اطلاعاتى دارید و یا به هر شکلى مى تونید من رو راهنمایى کنید، بسیار ممنون و سپاسگزارتون هستم که بنده رو مطلع بفرمایید.

شاد و سربلند باشید
و لحظه هاتون سرشار از عشق و آرامش و ثروت الهى

سلام -- وارناسی یا همون بنارس پایتخت مذهبی هند محسوب میشه و بهترین جا برای دیدن شگفتی ها و تفاوت ها همون شهر وارناسی است ... هر روزه مراسم مذهبی در کنار رود گنگ برگزار میشه ...

روزبه شنبه 19 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 01:34 ب.ظ

سلام .میخواستم از طریق هاستل سفری به اروپا داشته باشم .امکانش هست من رو راهنمایی کنید؟
با احترام

سلام روزبه عزیز ...
همانطوریکه میدونید هاستل ها محل اقامت های ارزانتر از هتل هستند که گاها تخت هایی را به مسافران با هزینه های اندک اجاره میدهند مثلا دریک اتاق چندین تخت وجود دارد ، و با توجه به کیفیت هاستل هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود ، اگه از لحاظ حریم شخصی مشکلی نداشته باشید ، هاستل ها جا بسیار خوبی برای اشنایی با توریست های دیگه هست و هزینه سفرتون رو به شکل چشمگیری کاهش میده..
از طریق سایت بوکینگ یا هاستل هم می تونید براحتی سرچ کنید و از کیفیت هاستل و موقعیت مکانی اون مطلع بشید ...

روزبه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 12:36 ب.ظ

با سلام مجدد و با تشکر.خب حقیقتش من این سایتهای بوکینگ و هاستل رو میشناسم اما چطور میتونم اتاقی رو از ایران رزرو کنم وقتی که کارت اعتباری وجود نداره و از همه مهمتر برای گرفتن ویزای شنگن باید چه کنم!؟مثلا اگر بخوام المان و چک رو ببینیم باید برم سفارتهای این دو کشور در تهران و بعد اقدام کنم!؟هزینه ویزای شنگن با شرایط من چقدر میشه!؟امکانش هست من رو راهنمایی کنید!؟
با احترام

سلام مجدد گرفتن ویزای شینگن داستانی متفاوت با رزرو اتاق یا تخت داره ! هزینه ویزای شینگن 60 یورو هست و در صورت موافقت یا رد درخواست هزینه عودت داده نمیشه ...معمولا مدارک لازم برای گرفتن ویزا ، داشتن شغل معتبر و ثابت با سابقه پرداخت حق بیمه ، فیش حقوقی بالا ، و خلاصه مدارک و مستنداتی که سفارت متقاعد بشه شما برمیگردید !!
اگر دعوتنامه از شخصی که ساکن یکی از کشورهای اروپایی داشته باشید شانس را تا حد زیادی افزایش میده ... در غیر اینصورت باید از هتل های با کلاس و گران قیمت اتاقی رو رزرو کنید که فری کنسل باشه و بتونید بعدا کنسلش کنید ... موسسات و شرکت هایی هستند که برای شما پرداخت آنلاین رو انجام میدهند و به ازای میزان پرداخت از شما کارمزد میگرند و البته گاها در هایپرمارکت ( تهران ) و چند جای دیگه هم میشه ویزا کارت تهیه کرد ولی برای جزییات بیشتر باید بیشتر تحقیق و بررسی کنید...
ما پرداخت های آنلاین را از طریق یکی از دوستان که ساکن دانمارک هست انجام میدیم و معادل ریالی را به حسابش در ایران واریز میکنیم ( البته ایشون دوست صمیمی ماست و به ما در این زمینه محبت میکنه )

مصطفی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 08:53 ب.ظ http://berimtour.com

با سلام و درود
میشه لطفا سایت من را با کلمه تور لینک کنید و در تماس با ما وب سایتم که فرم دسترسی اون در پایین سایت به صورت یه بنر مثلثی بگید من شما را با چه اسمی لینک کنم ؟ البته لینک را در وبلاگ ها و سایت های دیگرم انجام میدم که اگه خواستید معرفی میکنم و چندین تا هم هست.
اگه خواستید هم برای صحبت درباره تبادل لینک با شماره 02166004327 در ساعت 9 الی 18 تماس بگیرید. با ارزوی شادی - منتظر تماستونم هستم - مصطفی سعیدی

سلام از آشنایی با شما خوشحالیم ...

بهناز چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام بابک جان.خیلی عالی بود...لذت بردم.همیشه به سفر

سلام ... خیلی ممنون -

بهناز پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 04:33 ب.ظ

سلام بابک جان.من مطالب سفر هات رو دنبال می کنم.این قسمت عالی بود.خدا رو شکر که به موقع به تور رسیدید!مزه سفر به هیجانشه؟!همیشه به سفر.

سلام آره البته .... مشکل از ما نبود بلکه عدم هماهنگی تور و راننده باعث شده بود که دچار دردسر بشیم ولی اگه تور رو از دست میدادیم زمان برای دیدن جاذبه های اطراف چیانگ مای نیز از دست میرفت ...

Banafshe دوشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:24 ق.ظ

سلاااااام و روزتون به شادی
میخواستم بپرسم چجوری میشه اقامت ارزان تو فرانسه برای این فصل پیدا کرد؟
من و خواهرم دو نفریم
ممنون از پاسختون

سلام -- 3 گزینه اقامت با حداقل هزینه :
1- عضویت در سایت کوچ سرفینگ ، دارا بودن رفرنس مناسب و تکمیل بودن عناصر اطلاعاتی سایت ، بررسی و مطالعه جهت انتخاب میزبان مناسب (خانواده ، مونث در الویت ...) و بررسی سوابق میزبان
2- استفاده از سایت airbnb.com و یافتن افرادی معمولی که خونه و یا اتاق خودشون رو اجاره میدهند ، بررسی سوابق اجاره دهنده و موقعیت مکانی و سایر عوامل مهم است و باید در انتخاب میزبان نیز دقت نمود ( قابل ذکر است این سایت در ایران قابل دسترسی نیست ! ) و برای عضویت و بررسی بیشتر از خارج از ایران به این سایت مراجعه نمود .
3- یافتن hostel مناسب ، در هاستل یا گست هاوس تخت میتونید اجاره کنید و اتاقهای هستند که مثلا 4-6-12 تخت دارند که به هر فرد تخت اجاره داده میشه و هاستل ها دارای اتاقهای زنانه (دخترانه ) و مختلط هست ...
امیدوارم بتونید جای مناسب پیدا کنید البته الان های سیزن هست و فصل پرترددی برای پاریس محسوب میشه ...خوش بگذره