سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

بانکوک - بازدید از کاخ پادشاه، معبد پو، رودخانه چائو پرایا ...

کانال       " سفر،  کوچ سرفینگ ، تجربه متفاوت "

صفحه اینستا گرام       cs_travel2016

The Grand Palace, Wat Pho, Chao

بانکوک گام آخر –

برنامه بازدید از کاخ گراند پالیس و گذر از رودخونه چائو پرایا و معابد اصلی در اون مسیر،  جزء آخرین برنامه های ما در بانکوک بود طبق معمول صبح زود پس از صرف صبحونه و برای اینکه اسیر گرمای طاقت فرسای ظهر بانکوک نشیم از هتل زدیم بیرون و فاصله هتل تا اولین ایستگاه BTS  که در مجاورت هتل آسیا بود رو پیاده اومدیم مسافت حدود 15 دقیقه بود و با توجه به اینکه این مسیر پیاده روی هرروز ما بود، کم کم  کوتاهتر از قبل به نظر میرسید ...مقصد ایستگاه سپاهان تکسین Saphan Taksin ( بلیط نفری 37 بات ) بود  و سپس از طریق اتوبوس های آبی (قایق های توریستی که با پرچم آبی متمایز بودند) که بر روی رودخونه چائوپرایا تردد میکردند به گراند پالیس Grand Palace یا همون کاخ پادشاه تایلند برسیم ...

بلیط بصورت رفت و برگشت به قیمت 40 بات خریداری کردیم و بدون کمترین معطلی سوار اولین اتوبوس دریایی شدیم، داخل اتوبوس دریایی متصدی به زبان انگلیسی جاذبه های توریستی اطراف رودخونه رو توضیح میداد و عده ای هم در دماغه خارجی کشتی و در هوای آزاد نشسته بودند ما هم چند لحظه ای رو جلوی اتوبوس دریایی و در فضای آزاد نشستیم و از باد و هوای لذت بخش استفاده کردیم اتوبوس دریایی  در ایستگاههای مختلف توقف میکرد تا مسافرین در مسیر پیاده و سوار بشند ...

پس از گذر از چندین ایستگاه ، در ششمین ایستگاه  Tha Maharaj    پیاده شدیم  و تصمیم گرفتیم در برگشت معبد Wat Pho که مجسمه معروف و غول پیکر بودای خوابیده رو ببنیم و این کار برای دوری جستن از آفتاب ظهر هم خیلی موثر بود ... پیدا کردن ورودی کاخ پادشاه خیلی سخت نبود و گروههای متعددی در حال ورود بودند و با دنبال کردن یکی از گروهها راه ورودی کاخ بزودی پدیدار شد ... پوشش مناسب برای ورود به گراند پالیس الزامی بود و کسانی که شلوارک و لباسهای حلقه ای پوشیده بودند اجازه ورود نداشتند و باید خودشون رو می پوشاندند!

ورودی کاخ نفری 500 بات بود و هرکاری کردم که بتونم با کارت دانشجویی یه تخفیف خوب بگیرم نشد که نشد ! و با پرداخت 1000 بات و خرید دو بلیط وارد محوطه کاخ شدیم،  ولی بلیط ورودی طبق معمول برای تایلندی ها خیلی ارزون بود. مسیر حرکت اولیه یک کم گیج کننده بود ولی بعد از دقایقی موقعیت یابی مسیر رو پیدا کردیم و جالب اینکه مسیر یکطرفه و رو به جلو بود، قدرت آفتاب لحظه به لحظه بیشتر میشد و از اینکه برای فرار از آفتاب سوزان چتر رو همراه نیاورده بودیم پشیمون بودیم ... ساختمان و معماری شگفت انگیز و مسحور کننده بود و در بعضی از مکانها هم تصویربرداری ممنوع بود ...

35  جاذبه توریستی در کاخ پادشاه وجود داشت،  گارد امنیتی کاخ هم برای توریست ها جذاب بود و با نگهبانان کاخ عکس یادگاری میگرفتند ... برای بازدید کامل کاخ حدود 3-4 ساعتی وقت لازمه و گرمای هوا یک کم آزار دهنده و خسته کننده شده بود در انتها به موزه ای رفتیم که وجود کولر و آب سردکن برای رفع خستگی و فرار از گرما خیلی کمک کننده بود ...

عکس برداری  در محوطه فوق ممنوع بود ولی این تصویر از راه دور تله شده و برای  پاسخ به حس کنجکاوی،  عطش تصویربرداری بیشتر میشد

بعد از بازدید از کاخ پادشاه تایلند پیاده و به سمت معبد پو رفتیم دیگه نزدیکای ظهر شده بود و تشنگی و خستگی برما غلبه کرده بود، در مسیر یه غذای خوری خیابونی پیدا کردیم که مشتری های زیادی داشت و کنار خیابون و در زیر سایه صندلی گذاشته بود و مردم با اشتها مشغول ناهار خوردن بودند ... پلو رو در داخل کیسه فریز به قیمت 15 بات میفروخت و کباب هم سیخی 10 بات، 7-8 سیخ کباب از انواع مختلف و 5 تا پلو ( استیکی رایس) خریدیم و با نوشیدنی کنار خیابون خوردیم خداییش من که هیچ مشکلی با غذای خیابونی تایلند نداشتم  ...

بعد از دوپینگ عازم معبد پو شدیم ورودی نفری 100 بات بود و بهمراه بلیط ورودی یک بطری آب معدنی با لوگوی بودای خوابیده به همه داده میشد .... اونقدر این بودای خوابیده بزرگ بود که در قاب دوربین های عکاسی جا نمیشد !

یکی از نکات قابل توجه تمیزی بسیار عالی دستشویی های عمومی تایلند هست که معمولا در معابد رایگان هست و حتی برای ورود به محوطه توالت باید کفش ها رو تعویض کرد و دستشویی این معبد مجهز به کولر و آب سردکن بود ...( یک کم این هندیها و حتی خود ما ایرانیها یاد بگیریم که یکی از معضلات صنعت توریسم ایران همین کیفیت افتضاح سرویس های بهداشتی عمومی است !!)

بعداز بازدید از معبد با همون قایق های توریستی تا ایستگاه سپاهان تکسین برگشتیم  و از اونجا با  BTS عازم مراکز خرید شدیم ولی در یکی از ایستگاهها همه قطارها توقف کردند و از طریق بلندگوها اعلام کردند بدلیل مراسم دوچرخه سواری فرزند پادشاه تایلند و دوچرخه سواری عمومی،  تمامی مسیرها مسدود و قطارها بمدت 2 ساعت ,و نیم متوقف خواهند شد ما هم چاره ای نداشتیم و با خروج از ایستگاه BTS عازم خیابان  و مراکز خرید نزدیک همون ایستگاه شدیم  ... جمعیت زیادی که اکثریت با لباس زرد رنگ در حاشیه خیابان منتظر ورود دوچرخه سواران سلطنتی بودند ولی جهت ورودشان مبهم بود و معلوم نبود از کدام طرف وارد می شوند نیم ساعتی رو بلاتکلیف منتظر حضور پسر پادشاه بودیم (البته در اون زمان فکر میکردیم قراره پادشاه تایلند رکاب زنان بیاد! ولی بعدا فهمیدیم که ایشون بیمار هستند و این مراسم برای دعا و نیایش و طلب سلامتی ایشون هست ) خلاصه از دور چندین ماشین پلیس و امنیتی و آمبولانس به ما نزدیک شدند و از تشویق و شادی  و هیجان حضار فهمیدیم رکاب زدن جلویی پسر پادشاه هست و پشت سرش هم خانواده سلطنتی تایلند در حال رکاب زدن از جلوی ما رد شدند و بعد از انها هم گروه های بیشماری در سنین مختلف از خردسال تا کهنسال در این مسیر رکاب زنان اومدند و با دست تکون دادن به جمعیت حاضر ابراز احساسات کردند مردم هم هلهله کنان با جیغ و سوت اونها رو به ادامه راه تشویق میکردند لازم به ذکر است که این مراسم پوشش خبری و تصویری وسیعی داشت و در مراکز خرید و مغازه ها این مراسم بطور مستقیم پخش میشد( پادشاه تایلند هم چند روز پیش فوت کرد)

یکی از نفرات جلویی پسر پادشاه تایلند (پادشاه فعلی ! )

هیجان و شادی مردم نشون میداد لحظه منحصربفردی رو تجربه میکنند

یکی از مسن ترین رکاب زنان

ترافیک دوچرخه سواران !

با نیم ساعت تاخیر و ازدحام در ایستگاه BTSعازم هتل شدیم و پس از ساعتی استراحت برای دیدن دوست کوچ سرفینگی " گویی" به مرکز فرهنگی تایلند رفتیم، با کمی سرگردونی و رد و بدل کردن چندین پیامک گویی رو در روبروی ایستگاه مترو پیدا کردیم ....

چند ساعتی رو به گفتگو و قدم زدن با گویی سپری کردیم و به اتفاق به یه بازار شبانه بانکوک  رفتیم ، گویی مارو برای صرف آبمیوه و بستنی مهمون کرد و چون فردا صبح عازم اندونزی بود ازش خداحافظی کردیم و به ما توصیه کرد که در آخرین روز اقامت در بانکوک از بازار شناوردیدن کنیم آدرس و نحوء دسترسی به بازار رو برامون فرستاد ...

گویی دوست کوچ سرفینگی ما در بانکوک

روز آخر ترجیح دادیم که باقیمانده خرید ها رو در تسکو تکمیل کنیم منی که میونه خوبی با خرید ندارم واقعا از خرید در تسکو راضی بود اجناس Made in Thayland که میگن ازکیفیت نسبی نسبت به اجناس متفرقه برخورداره در این فروشگاه زیاد بود و قیمت نسبتا مناسبی هم داشت ....

پرواز برگشت ما ساعت 21:30 به وقت بانکوک و تور لیدر ما (امیر) که ما فقط در اولین روز دیدمش و چون از فروش تور به ما ناامید شده بود اصلا دیگه سروکله اش پیدا نشد، به ما گفته بود ساعت 5 میاد دنبالمون و ما هم ساعت ظهر اتاق رو تحویل دادیم و چمدون و کوله پشتی ها رو تحویل انبار هتل دادیم سرساعت به هتل برگشتیم و وسایل رو تحویل گرفتیم ...

در لابی محقر و درب و داغون هتل بیش از یک ساعت منتظر موندیم دیگه کم کم نگران شدیم نکنه نیان دنبالمون!! با شماره موبایل امیر تماس گرفتم ولی جواب نداد!! به شماره دفتر تور در بانکوک زنگ زدم یه آقایی به فارسی جواب داد و با خونسردی گفت اگه تا الان نیومدند پس شما تاکسی بگیرید بیاید فرودگاه، تا از پرواز جا نموندید!  من شاکی شدم و گفتم مرد حسابی اگه قرار بود ما خودمون بیاییم دیگه تور نمیگرفتیم !! من اصلا الان بات ندارم که ! همه رو خرج کردم فقط دلار دارم گفت اشکال نداره شما فاکتور بگیرید بیاید جلوی خروجی 3 پولتون رو بگیرید ... من که میدونستم عمرم جلوی خروجی 3 کسی نیست ! خوشبختانه وقت داشتیم برای اینکه یه وقتی در ترافیک شامگاهی بانکوک گرفتار نشیم تصمیم من استفاده از خطوط مستقیم بدون ریسک مترو بود فقط یک 15 دقیقه ای باید پیاده  روی  و سنگینی بار رو تحمل میکردیم از طریق ایستگاه Ratchaprarop با نفری 42 بات بطور مستقیم به فرودگاه رسیدیم  و همانطوریکه یقین داشتیم خبری از کسی در جلوی خروجی 3 نبود !! حالا این موضوع برای ما خیلی مسئله ساز نبود ولی اگر خانواده یا گروه مسنی که نمی تونستند براحتی در سطح شهر جابجا بشن چطور باید از پس این چالش در دقایق پایانی بربیان ... خلاصه همیشه کیفیت پایین تورهای ایرانی باید یه جوری نمود پیدا کنه از همه مهمتر عدم احساس مسئولیت نماینده تور در بانکوک بود !!

البته در برگشت با دفتر تور در خیابان تخت طاووس تماس گرفتم، و بهشون گفتم اگر این مبلغ رو به حساب من واریز نکنند قطعا اسم تورو آژانس شون  رو در دنیای مجازی مطرح خواهم کرد و .... البته در کوتاهترین زمان مبلغ 50 هزارتومان به حسابم واریز کردند و از ناهماهنگی پیش اومده معذرت خواهی کردند ( البته میدونستند که ما کثیر السفر هستیم و وبلاگ هم داریم )

پرواز برگشت حدود 8 ساعتی طول کشید ولی بدون دردسر و در بامداد روز بعد در فرودگاه امام خمینی فرود آمدیم ...قطعا این سفر آخرین سفر ما به سرزمین لبخند نخواهد بود و بزودی با بردیا برخواهیم گشت ...

چندین نکته بسیار جالب که در سفر به تایلند باید بدانید ...

1. این کشور تنها کشور جنوب شرقی آسیا است که هرگز تحت استعمار کشورهای اروپایی قرار نگرفته است.

2.  بزرگترین تندیس طلای بودا در جهان، بزرگترین مزرعه‌ی تمساح جهان، بزرگترین رستوران دنیا، طولانی‌ترین پل تک دهانه‌ی معلق و بلندترین هتل جهان در تایلند قرار دارند.

3. حروف الفبای تایلندی شامل ۳۲ حرف صدادار و ۴۴ حرف بی‌صدا است.

4. تایلند پنجاه و یکمین کشور بزرگ جهان است!

5. بانکوک به‌ دلیل داشتن کانال‌های آبی زیاد در سطح شهر، به «ونیز شرق» شهرت دارد.

6. در سال ۲۰۰۸، طبق گزارشات مجله‌ی «Travel and Leisure»، بانکوک بهترین شهر جهان شناخته شد.

7. هر ساله حدود ۶ میلیون گردشگر خارجی از تایلند بازدید می‌کنند.

با توجه به فوت پادشاه تایلند در چند روز گذشته،  این مطلب  بدستم رسید گفتم شاید برای مسافرها مفید باشه،  اینجا به اشتراک گذاشتم :

چگونه بعد از فوت پادشاه تایلند به عنوان توریست رفتار کنیم؟

از پوشیدن لباس هایی که اندامتان بیرون باشد بپرهیزید

حتی المقدور از لباسهای سیاه و سفید استفاده کنید

در صورت نداشتن لباس سیاه و سفید لباس رنگی به هیچ عنوان استفاده نکنید

برای مدت 30 روز خوشحالی و شادیتون و در جمع بروز ندید

به هیچ عنوان راجع به پادشاه و حکومت سلطنتی با بی احترامی صحبت نکنید که حتی زندانی های طولانی در صورت انجام آن منتظرتان خواهد بود

توصیه هایی که رعایت اونها در مورد بودا الزامی است :

باید به تصاویر و مجسمه های بودا احترام گذاشت یا حداقل بی احترامی نکرد!

از تصویر بودا در جاهای مناسب استفاده بشه مثل استفاده برروی شلوار جین، دمپایی، دستمال کاغذی، زیر انداز و تاتوی روی بدن ممنوع است

از مجسمه بودا نباید بعنوان لوازم تزئینی و دکوری در منازل و اماکن استفاده نمود.

برای ورود به معابد بهتره لباس پوشیده برتن داشته باشید

پایان ----

نیر دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 09:44 ب.ظ

چه سفر خوبی دلم خواست
شاد باشید وهمیشه درسفر

سلام نیر خانم ... راستش ما تصمیم داشتیم در دسامبر یه سری به تایلند بزنیم ولی یک کم مسئله شیوع ویروس زیکا و از طرفی فوت پادشاه تایلند! ما رو در عملیاتی کردن تصمیم به رفتن این سفر دچار تردید کرد!

شیما و علی یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 10:56 ب.ظ http://malish.blogfa.com

درود بر بابک عزیز با این شرح کامل از باقیمونده تایلند و بانکوک که همراه با چاشنی توصیه های فرهنگی اش، حسابی به دل نشست.
شاد و سلامت باشی و انشالله هرچی زودتر با بردیا به تایلند برگردی.

درود متقابل .... ممنون شیما و علی عزیز منتظر سفرنامه آمریکای جنوبی شما هستیم تا بتونیم برای نوروز 97 برنامه ریزی کنیم !

رضا چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 05:48 ب.ظ http://safarbedigarsu.blogfa.com

سلام بابک جان
عجب چالشی در دقایق پایانی!
البته شما خوب از پسش بر اومدید
مطالب مفید بود و کاربردی بود
موفق باشید

سلام راستش باور نمیکردیم بهمین سادگی چنین سهل انگاری بکنند چون این جزء حداقل سرویس های یک تور میتونه باشه !!
ممنون

بهرام پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 05:18 ب.ظ http://biyataberavimsafar.blogfa.com/

سلام بابک جان
سفر خوب و متفاوتی بود از تایلند ، به امید سفرهای بعدیت دوست عزیزم .....
بهرام

سلام بهرام عزیز ... خیلی ممنون از آرزوی خوبت ...

مهتاب چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1395 ساعت 12:13 ق.ظ http://www.m4taghi.blogfa.com

باور به نور و روشنایی است که شام تیره از دل شب یلدا جشن مهر و روشنایی به ما هدیه میدهد
یلدایتان مبارک.

سلام مهتاب خانم ...ممنون از شما ...همیشه زندگی خوب و سفرهای هیجانی داشته باشید

زهرا چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1395 ساعت 05:50 ب.ظ

بسیار عالیییی
فقط اگه اشکال نداره هزینه سفرتون رو میخواستم بدونم
بغیر از سوغاتی

سلام معمولا در داخل متن به هزینه ها اشاره کردیم ولی بطورکلی بلیط هواپیما و 4 روز هتل در بانکوک رو نفری 2 میلیون تومان گرفتیم البته تور 4 روز دیگه برای پاتایا هتل داشت که حذف کردیم و خودمون به شمال تایلند رفتیم

مراکز خرید کرمانشاهان سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1395 ساعت 11:40 ب.ظ http:// kermanshahan2020.blogfa.com

سلام وبلاگتون بسیار عالی[گل]

سلام بارزوی سلا متی برای شما
میخواستم بدونم اگه با کوچ سرفینگ سفر میکردید چرا هزینه هتل دادید
اگر لطف کنید پاسخ بدید ممنون میشم

سلام این سفر یه سفر ترکیبی بود یعنی به دلیل ارزون بودن پروازهای تور و اینکه زحمت گرفتن ویزا هم با تور بود یه پکیج تور گرفتیم که دو رو زاول و آخر در بانکوک از هتل و سیستم ترانسفر و ویزاش استفاده کنیم و چند روز وسط سفر خودمون از طریق کوچ سرفینگ اقدام کردیم تا لذت سفر صد چندان بشه
الان خاطرات سفر به سریلانکا در نوروز 96 رو از طریق اینستا گرام میتونید پیگیری کنید
@cs_travel 2016

سارا دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام روزتون بخیر. ببخشید برای رفتن به اروپا به شیوه کوچ سرفینگ برای ویزا باز هم باید هزینه زیادی کرد؟. چطوری ویزای کم هزینه میشه تهیه کرد. ممنونم

سلام -- هزینه ویزا یک مقدار ثابت هست و هیچ ارتباطی با اقامت شما نداره

نیر پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 10:36 ب.ظ http://http:/

دیگه اینجا رو فراموش کردید دلم برا نوشته های این خونه تنگ شده

سلام نیر خانم ما هم دوست نداریم اینجا متروکه بشه چند بار هم تصمیم گرفتم بنویسم ولی با توجه به شرایط شغلی و کار مستمر با کامپیوتر مشکل مزمن درد گردن دارم ولی در اینستا چون زمان کمتری رو صرف آپ کردن مطالب میکنم مشکل فیزیکی کمتری دارم _از اینکه علیرغم بروز رسانی بازهم به ما سر میزنید ممنونم _قطعا نمیذارم این خونه متروکه خراب بشه و حضور شما به ما انگیزه میده

مرتضی پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام وقت بخیر احوال شما واقعیتش من و همسرم میخوایم برای جشن ازدواج به جای عروسی به سفر بریم و کشور هلند رو انتخاب کردیم..این اولین سفر خارجیه منه و باید بگم کمی دلهره از بابت هزینه ها دارم..چطور میتونم این هزینه بخصوص هتل رو کم کنم؟ میشه اونجا خونه ارزون کرایه کرد؟ و اگه میشه چطوری و ب چه قیمتی؟ارزونترین پرواز کدومه ؟ لطف میکنی اگر جواب بدی مرسی

سلام -- مهمترین مشکل اخذ ویزا هست -- اگه به شکل ماه عسل بخواهید سفر کنید خوب قطعا هزینه های بالا خواهد بود ولی اگه اقتصادی بخواهید برید میتونید از طریق www.booking.com دنبال هاستل بگردید و اتاق های خصوصی ولی با سرویس بهداشتی و حموم مشترک پیدا کنید -- سایت airbnb.com هم هست که از ایران نمی تونید عضو بشید ولی خونه های مردم عادی که از طریق این سایت اجاره داده میشه حال میتونه یه اتاق باشه یا کل خونه ---عضویت در سایت کوچ سرفینگ هم هست که بدون هزینه مهمون خونه اعضاء میشد

حامد پنج‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 12:55 ب.ظ http://hamed-bd.com

سلام. خواستم تشکر کنم از اینکه تجربیات سفرهاتون رو به اشتراک می‌ذارین. سفرنامه استانبولتون خیلی به دردم خورد. ممنون.