سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

سفر به تایلند

پس از نزدیک دو سال محرومیت از سفر ، و چند برنامه ریزی ناموفق برای سفر نوروزی ، اینبار با یه تصمیم قطعی سفر به پایتخت  و شمال تایلند را در مدت کمتر از یک ماه برنامه ریزی کردیم ..راستش خوندن خاطرات جذاب  و تصاویر به یادماندنی سفرهای دوستانی همچون عسلی و بام ( سفرجویان) و فرشته ( کوله پشتی نارنجی)  ما رو  برای انتخاب این سفر بیشتر ترغیب کرد ، هرچند خیلی دوست داشتیم در تعطیلات نوروزی سال گذشته و با بردیا به این سفر بریم ولی گرونی نامعقول تورها و شاید هم عدم برنامه ریزی بموقع برای پیدا کردن یه پرواز با قیمت مناسب باعث شد اینبار با اندکی تاخیر، فصل مناسب تری رو برای سفر انتخاب کنیم و بردیا هم به خاطر مدرسه و نوع سفر کوچ سرفینگی در این سفر همراه ما نبود البته چون بزرگ شده  قبل از سفر باهاش صحبت کردیم و بهش قول دادیم در برنامه ریزی دوباره به تایلند حتما باما بیاد ، چون تایلند اونقدر جذابیت داره که من فکر میکنم ظرفیت 3 یا 4 بار رفتن رو داره و میشه با اهداف مختلف سفر های متفاوتی  را طراحی کرد . ما در اولین سفرمون پایتخت و شمال تایلند رو انتخاب کردیم ، هرچند که در انتخاب شمال یا جنوب کاملا تردید داشتیم . چون تصاویر جنوب و جزایر منحصر بفردش اونقدر جذابیت داشت که نمیشد به این راحتیها حذفش کرد ، از طرف دیگه نقاط بکر و کمتر شناخته شده  شمال تایلند و حس ماجراجویی هم ما رو به اون سمت هدایت میکرد ، بانکوک هم به خودی خودش اونقدر جذابیت داره که بشه بیش از یک هفته از جاذبه های  توریستیش لذت برد . بنابراین تصمیم گرفتیم در این سفر نصفی از جذابیت های بانکوک و مسیر مرکز به شمال رو ببینیم و اون بخشی از پایتخت که میتونه برای بردیا جذاب باشه رو به سفر دیگه ای موکول کنیم و شاید هم سفر سوم و یا جهارم ! رو هم به جزایر جنوب و ناشناخته های دیگه تایلند اختصاص بدیم ! 

اما چطور شد شمال تایلند انتخاب شد ؟  راستش  تصاویر دهکده کارن ، همیشه ذهن من رو بخودش مشغول میکرد ، چون تصویری از یه قبیله انسانهای اولیه در یکی از کتابهای دوره ابتدایی  در ته ذهنم وجود داشت و حالا پس از سالها منشاء اون تصویر رو در شمال تایلند پیدا کرده بودم ، یکی از روزها که در سایت کوچ سرفینگ میزبانهای شهرهای شمال و جنوب تایلند رو چک میکردم  بطور اتفاقی  رفرنس یکی از میزبانها در چیانگ مای که توسط یه زوج ایرانی نوشته شده بود توجه من رو جلب کرد ، و از اون جالب تر، سایت بسیار زیبا با طراحی حرفه ای  این زوج (سعید و مریم)  بود که با حوصله و عکسهای بسیار زیبا  و  واقعا دیدنی رو  در سایت  انگلیسی  خودشون قرار داده بودند، خلاصه پس از برقراری ارتباط با سعید ، اطلاعات خوبی رو در مورد حمل و نقل عمومی  و بین شهری در تایلند در اختیار من قرار داد و دیدن  شمال تایلند رو  قویا به ما توصیه کرد و با پیش زمینه قبلی من  انتخاب چیانگ مای در شما تایلند به عنوان مقصد این سفر ما قطعی شد .


انتخاب نوع سفر :

با توجه به عدم حضور ، بردیا سفر بدون تور و با استفاده از کوچ سرفینگ  ، گزینه اول ما شد ، از طریق دفتر نمایندگی فروش ماهان ، قیمت بلیط را چک کردم  و بلیط تهران - بانکوک  با قیمت 2200000 تومان خیلی مناسب به نظر نمی رسید ، پرواز قطری و پرواز عمان و امارات رو هم چک کردم و چون در شرایط فروش فوق العاده نبودند قیمت ارزونتری رو پیدا نکردم . سایت لست سکند ، قیمت تورها را رو چک کردم ، شرایط نسبت به   نسبت به خرید تک بلیط ماهان خیلی بهتر بود!  و خرید پکیج تور مقرون به صرفه تر بود ،  ولی برای من سفر مستقل لذتش بیشتره ، مخصوصا اینکه  معمولا شمال تایلند جزء مقاصد تورهای رایج نیست ،  فکری به ذهنمون رسید که از طریق تور به بانکوک بریم و پس از رسیدن  به بانکوک  از تور جدا بشیم و برنامه خودمون رو دنبال کنیم چون قیمت پایه تور های یک هفته ای با هزینه بلیط و ویزا و چند شب اقامت در هتل از قیمت 1700 الی 1800 شروع و با توجه به کیفیت هتل و مکان قیمت ها بالاتر میرفت .

چندین روز متوالی ، تورهای موسسه های مختلف رو چک کردم عمدتا   پکیج های  پرواز ماهان و عمان ایر قیمتی مناسبی داشت و جالب اینکه پرواز عمان ایر از ماهان صدهزارتومانی ارزونتر بود اولش وسوسه شدم اینباربجای پروازهای ایرانی  یه پرواز خارجی رو امتحان کنیم ، ولی با توجه به ساعت پرواز زودتر از فرودگاه امام و توقف چند ساعته در عمان ،  از انتخاب عمان ایر صرف نظر کردیم و پرواز ماهان رو انتخاب کردیم .

اما در مورد خود تور ، معمولا تورها یک هفته ای بود و پکیج هایی که تعداد روزهای بیشتری در پاتایا بود از قیمت کمتری برخوردار بود چون قیمت ها در پاتایا ارزونتره و تورهای ترکیبی به جزایر جنوبی همچون پوکت  و ساموئی نیز گرانتر بود، البته اگه قرار بود از تور جدا بشیم فرقی  نمیکرد و پرواز با مقصد پاتایا میتونست مناسب باشه ( البته اصلا تمایلی به دیدن پاتایا نداشتیم ! هرچند که حتما جذابیت های خاص خودش رو هم داره !) . با یکی از آژانسهای مسافرتی در تخت طاووس تماس گرفتم، قیمت تور یک هقته ای با انتخاب یک هتل با کیفیت  احتمالی پایین قیمت 1760 که 4 شب در بانکوک و 3 شب در پاتایا بود بعد به پیشنهاد خانم  4 روز هتل  بانکوک روهم گرفتیم تا حداقل محل استقرار و شاید برای نگهداری وسایل سفر  جایی داشته باشیم .

 با کمک گوگل مپ آدرس ارزونترین هتل Happy land رو چک کردم از سیستم حمل و نقل عمومی خیلی  دور بود و با توجه به دو ستاره بودن اونهم از نوع تایلندی مناسب به نظر نمی رسید ، دومین  انتخاب ارزون ،   هتل    J two S بود  که در منطقه راتچاوی واقع شده  هتلی که ظاهرا موقعیت مکانی خوب و نزدیک به مناطق اصلی بانکوک داشت و نزدیک خطوط حمل و نقل عمومی بانکوک بود  و حدود 200000 تومانی گرونتر بوددر سایت بوکینگ هم خیلی ازش بد نگفته بودند!  ولی مکان هتل برای ما از همه مهم تر بود با رایزنی که با مسئول فروش تور داشتیم پیشنهاد کردیم که روزهای پاتایا را حذف کنه و روز پرواز هم به انتخاب ما باشه با این حساب طول سفر خودمون رو به 9 روز افزایش دادیم با توجه به تعطیلات در ایران با 5 روز مرخصی میتونستیم ازیه سفر 10 روزه لذت ببریم ، خوشبختانه تاریخ رفت و برگشت پروازها طوری بود که میشد از حداکثر تعطیلات استفاده کرد و 3 روز پاتایا رو از برنامه پکیج ما حذف کرد البته قابل ذکره که معمولا  برای آژانس ها هتل  هزینه زیادی نداره و در تایلند ارزونه ولی با توجه به اینکه ما اصلا پاتایا نمی رفتیم  نفری 100 هزارتومن کم شدن هم ارزشش رو داشت .  بلیط هواپیمایی ماهان ، هزینه 4 شب اقامت در هتل ، هزینه ویزا ، ترانسفر فرودگاهی و بیمه مسافرتی  سامان و یه سیم کارت تایلندی برای هر اتاق  از دیگر موارد این پکیج بود البته 2 شب اول و دو شب آخر در بانکوک رو هتل که با پرداخت 2000000 تومان  گرفتیم .



نگاه کلی به کشور تایلند :

متاسفانه کشور تایلند ، از دید عموم اصلا کشور خوشنامی نیست ! تا جاییکه ما بجای اینکه بگیم داریم میریم  سفر به تایلند ، میگفتیم داریم میریم  چیانگ مای !! بعد میگفتن اا دارید میرید چین ؟!  میگفتیم : نه بابا نزدیک مرز برمه و لائوس ، بعدش  اگه زیاد گیر میدادند  یواشکی میگفتیم داریم میریم  شمال تایلند چیانگ مای  دیگه !! البته اون بخشی که تایلند بهش مشهوره  و بدنامش کرده یه بخش خیلی کوچیکی هست که در مقابل ویژگیهای بسیار مثبتش واقعا ناچیزه ... زیرساخت مناسب توریستی ، ارزانی چشمگیر (علیرغم ارزش پایین پول ملی ما ) ، امنیت نسبی خوب ، حمل و نقل بین شهری مناسب و تمیزی  در مقایسه با کشورهایی همچون هند ، رفتن به تایلند رو واقعا ارزشمند میکنه البته هواش گرم و شرجی است که خوشبختانه با توجه به زمان سفر ما که اوایل دسامبر بود خیلی مشکلی نداشتیم .

تایلند تا سال 1939 سیام نامیده میشد و بعدا با توجه به اکثریت مردم تایلند که قوم تای هستند اسمش رو تایلند گذاشتند کلمه تای در زبان محلی به معنی آزادی است و صرف نظر از پاره ای مسائل سیاسی به نظر کشور آزادی است . حدود 95 درصد مردم تایلند بودایی هستند و هرجایی که برید معابد کوچک وبزرگ بودایی خودنمایی میکنند ، مجسمه های بودا از سایز کوچیک تا اندازه های غول آسا در مناطق شهری و روستایی بوفور دیده میشه و جالب اینکه بسیار به آیین خودشون علاقه مند هستند و دائم مراسم دعا و مذهبی برگزار میکنند البته درصد بسیار کمی مسلمان و مسیحی هم دارند .

زبان رسمی  تایلند هم تایی هست که الفبای خاصی داره که اصلا برای ما قابل خوندن نیست ! البته یادگرفتنش هم ظاهرا آسون به نظر نمیرسه ! یه نکته اینکه ظاهرا دخترا و خانمها برای اینکه هرچه بیشتر خودشون رو با کلاس نشون بدهند ،  تودماغی تر  صحبت میکردند!! و صداشون من یاد  زن پیتر گریفن  مینداخت !  :)

یکی از نکات مهم در سفر به تایلند انتخاب زمان مناسب برای سفر است ، البته کلا گرم و شرجی است  اما گفته شده بهترین فصل سفر ماههای نوامبر تا فوریه از آبان - آذر تا بهمن  است چون گرما وبارون کمتری داره  و در واقع فصل سرد تایلنده ( البته نه برای ما!) از فوریه حدود اسفند تا اواسط اردیبهشت هم  گرم و خشکه و از خرداد تا تیر بارون و گرمای هوا شدیدتر میشه .مرداد تا شهریور هم بارونی و گرمه و اونقدر میباره که سیلاب میشه . 


در ادامه  راه ....


اقامت در بانکوک برای دو شب  ....

سفر به فیتسانولوک و  اقامت در خونه  مارک معلم انگلیسی  اهل ساوتمپتون رو خواهیم داشت

سفر یه روزه با جین استرالیایی به اولین پایتخت سیام - سوخوتای  

سفر دو روزه به چیانگ مای و بازدید از مکانهای دیدنی و تاریخی

بازدید از قبیله گردن درازها - قبیله کارن  و فیل سواری و پیاده روی و جنگل نوردی در ارتفاعات  چیانگ مای....

حوادث هیجان انگیز و تا حدی خطرناک در  ریفتینگ  امواج خروشان   ....

اقامت در منزل  میخ تی  دکتر فرانسوی که برای گذراندن یه دوره کاری - تحصیلی   در شمال تایلند زندگی میکرد.

پرواز به بانکوک و ادامه بازدید از بازارها و جذابیت های بانکوک 

آشنایی با گویی دختر تایلندی علاقه مند به سفر در ایران  و ....






ادامه دارد ... 

نظرات 17 + ارسال نظر
شیما و علی جمعه 18 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:46 ق.ظ http://malish.blogfa.com

درود بر بابک عزیز
اول همه خوشحالیم که بازم برنامه سفرهاتون راه افتاد. امیدواریم حداقل این بار دیگه خوننده ها رو جون به سر نکنین و زود به زود بنویسی
ای بی معرفت بردیا بیچاره رو فرستادین پی نخود سیاه! عمرا شما با اون عطش دیدن جاهای جدید 4-5 سال دیگه هم تایلند نمی رین! انصافا تایلند در زمره بهترین جاهایه که بهشت بچه ها محسوب میشه و حسابی بهشون خوش می گذره
در هر حال همیشه شاد و همیشه خوش باشید

سلام و عرض ادب ... باشه نوبت شما هم میرسه ببینم شما می تونید کوچولوتون آرژانتین و برزیل ببرید!!
قول ما قوله ... خلاصه یه روزی خاطرات تایلند با بردیا رو همین جا مینویسیم تا ثابت بشه رنگ نخود سیاه نبوده !

زهره سادات شنبه 19 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:37 ق.ظ http://pardisemouod.blogfa.com

سلام به آقا بابک گرامی

منتظر سفرنامه ی خوندنی تون هستم. من چند بار تا حالا برای جنوب شرق آسیا برنامه ریزی کردم هر بار ی اتفاقی افتاده. منتظرم ببینم کی این منطقه ی دنیا به من روی خوش نشون میده؟ اصلن نشون میده یا نه...

ممنون که می نویسید

سلام خانم سادات عزیز ... سفر به جنوب شرق آسیا سلیقه های مختلفی رو ارضاء میکنه و برای هر سلیقه ای میشه مورد خاصش رو پیدا کرد حتما بطور جدی بهش فکر کنید و با توجه به سوابق گردشگری شما قطعا براتون به آسانی امکان پذیره ... هنوز هم لحظات متفاوت سفر شما به افغانستان برام شیرین و خوندنی هست ...

رضا شنبه 19 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:19 ق.ظ http://safarbedigarsu.blogfa.com

سلام بابک جان
چه قدر جذاب.آخر این مطلب کلی هیجان زده شدیم.مطمئنا این سفر ماجراجویانه شما هم پر از تجارب و جذابیت های خاص خود شماست.
منتظر ادامه سفرتان به سرزمین لبخند هستیم

سلام آقا رضا ... هر دفعه که به سفر میریم مطمئن نیستیم که بازهم شرایط سفر ماجراجویانه و غیر معمول رو داشته باشیم چون گذر زمان آدم رو محتاط تر میکنه و تجربه باعث میشه کارهایی رو که قبلا به راحتی انجام میداده الان با احتیاط بیشتر انجام بده چون مسئولیتش بیشتر شده ...
این سفر در مدت یک ماه برنامه ریزی شد ولی یک ماه کامل ! و خیلی برای جزئیات و اطمینان از درستی برنامه فکر شد البته شرایط جایگزین هم پیش بینی شد ... امیدوارم بتونم منظم تر در خدمت شما و سایر دوستان باشم ... ممنون

شهریار یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:26 ق.ظ http://safarnevis.com

سلام منتظر ادامه هستم

سلام قطعا در خدمت شما هستیم ... سپاس از حضورتون

اوا پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1394 ساعت 05:55 ب.ظ

سلام
مشتری همیشکی وبلاکتون هستم
فقط 2 بار به به مدت دو هفته به اتفاق همسرم برای ماموریت کاری رفتیم اروپا.
و یک برداشتی کاملا متفاوت با شما داشتیم.
اینکه اگه همرنگ جماعت اروپاییان شویم و مثل یک گاو رام اهلی بدون سوال ،بدون ابراز وجود فقط برای چریدن بری اروپا ، با تو مثل یک انسان متمدن رفتار می کنند .
اما....
اما اگر قرار باشه که خودت باشی و سوال بپرسی و یک پارچه ی 10 سانتی روی سرت قرار بگیره واگه برای ماموریت کاریت ، محکم روی منافع کشورت(یک قطعه برای فولاد مبارکه از شرکت زیمنس) پا فشاری کنی اونوقت اونا می شند همان قرون وسطایی های زبون نفهم که از سوسمار خورها هم بد ترند.


همتتون قابل ستایشه .موفق باشید

سلام از اینکه میزبان حضور همیشگی شما هستیم خوشحالیم ... همانطوریکه قبلا هم گفتیم ما فقط از تجربیات خودمون و نظرات شخصی مون مینویسیم و دلیلی وجود نداره که تجربه ما و بقیه از یه رویداد مشابه ، یکی باشه ...
به نظرم برای سوال کردن و برقراری ارتباط با مردم هرفرهنگی ، دونستن زیرساخت فکری و فرهنگی اون جامعه مهمه و همانطوریکه کاها ما دوست نداریم در مورد مسائل اعتقادی و خاصمون هرجور سوالی پرسیده بشه ...
سرکارخانم آوا به عنوان مثال همین کامنت شما از نوعی ادبیات و واژه هایی استفاده شده که ظاهرش توهین آمیزه (علیرغم اینکه مطمئن هستم منظور شما توهین به گروه و شخص خاصی نبوده ) ولی اگه یکی از فرهنگ خودمون هم این کامنت رو بخونه شاید ناراحت بشه!
فکرنمیکنم رفتن برای مسافرت به یه کشور دیگه جایی برای ابراز وجود باشه ، شاید بشه از چیزهای مثبت کشورهای دیگه یاد بگیرم و نقاط ضعفشون هم درسی برای ما درفراهم آوردن جامعه ای بهتر باشه ...

Asi جمعه 25 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:06 ب.ظ http://safarebarani.mihanblog.com

با سلام به شما دوست عزیز
اولا" خیلی خوشحالم که دوباره مینویسید و بیشتر خوشحالم که سفرنامتون تایلنده
راستش ما هم یه دختر مدرسه ای داریم و البته به خاطر شرایط کاری همسرم هم نمیتونیم همیشه سفر بریم فقط تابستان حداکثر یک هفته و کل دو هفته عید رو آزادیم
ممنون میشم زود بنویسین . ما هم عید نوروز عازم تایلند هستیم و اگر امکانش هست آدرس سایت سعید و مریم رو هم بدین ممنون میشم .
راستی من اومدم میهن بلاگ آدرس منو توی لینتکتون میتونید تغییر بدین
شاد باشید و در سفر

سلام ... من هیچوقت در نوشتن متوقف نشده بودم !! فقط خیلی دیر به دیر می نوشتم ...
تمام سعی وتلاش خودم رو میکنم که مطالب رو زودتر آماده کنم ولی واقعا وقتم محدوده ، حتی کمتر فرصت میکنم نوشته دوستای خوبی مثل شما رو با دقت مطالعه کنم ..
با کمال افتخار آدرس جدید شما رو به لینک ها اضافه کردم

http://parsis.ir

نیر سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1394 ساعت 09:09 ق.ظ

سلام
به به سفر به تایلند، ببینیم از دید شما جاهای دیدنی ومردم کشور لبخندها چطوریه
منتظرم

سلام نیر خانم عزیز ... سعی میکنم منظم تر در خدمت شما باشیم ... البته اگه بشه !

مریم (در کوچه های اصفهان) سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:38 ب.ظ http://darkoochehayeesfahan.blogfa.com/

سلام آقا بابک همیشه برای من نکتۀ جالب سفرهای شما همین حس ماجراجویی و بعداز اون همراهی و همنشینی با افراد از فرهنگهای مختلفه. هر چه سریعتر بنویسید ببینیم اقامت در خونۀ معلم انگلیسی و میخ تی دکتر فرانسوی چگونه بود. خیلی خیلی ممنون از شما

سلام مریم خانم و گل پسری ها
مدتی است که لذت بردن از سفر برای من با ارتباط با مردم در کشورهای مقصد، رابطه مستقیمی داره و اگه سفری بریم و نتونیم با مردم ارتباط خوبی برقرار کنیم اون سفر برامون کامل نیست !

بهرام چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1394 ساعت 05:43 ب.ظ http://biyataberavimsafar.blogfa.com/

سلام بابک عزیز
عالیه به سلامتی ، منتظر سفرنامه خوبت هستیم ، راستی چرا اصلااا تمایلی به دیدن پاتایا نداشتی نداشتی دوست من !! ...
خوش باشی و پیروز

سلام بهرام عزیز ... داری ما رو وارد حاشیه میکنی ها ! نکنه هوس کردی دوباره مجردی بری سواحل ترکیه !

محسن شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 04:18 ب.ظ

سلام عزیزم . از مطالب خوبت لذت برد .
ایا در کوالامپور جایی را میشناسی که پول کشورها و سکه کشورها را برای کسانی که کلکسیون دارند رو به فروش برسونه ؟ تشکر
از اینکه زود جوابم رو ارسال کنی سپاس بینهایت

سلام نه متاسفانه در این زمینه اطلاعاتی نداریم !

azam شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام روز به خیر من میخوام کوچ سرفینگ ثبت نام کنم میشه کمکم کنید چون
راه ثبت نامش رو نمیدونم

سلام
create account
اسم کوچک
اسم خانوادگی
ایمیل
رمز ورود به حساب کاربری ( متفاوت با رمز ایمیل شما)
جنسیت
تاریخ تولد
محل زندگی ( برای میزبان شدن)
I am not a robot را هم تیک بزنید
با تکمیل این مرحله 10 درصد از پروفایل شما کامل خواهد شد
در صفحه ای جدیدی وارد می شوید تصاویر سر آدمک در بالای کادر سمت راست ظاهر می شود کلیک کنید
Edite Profile را انتخاب نموده و گزینه های مختلف آنرا تکمیل کنید ...
Hosting Availability

Where I Grew Up
در زبانه my home نیز اطلاعات مربوط به مکان و شرایط میزبانی شما درج خواهد شد

مشکلی بود با زهم در خدمتم هستم سایت کاملا رایگان هست و فقط برای verifyشدن نیاز به پرداخت پول هست که اصلا اجباری نیست و نیازی به آن نیست

mey3am چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 05:16 ب.ظ

با سلام خدمت شما دوست عزیز
من مشغول تحقیق در مورد سفر به تایلند بودم که با وبلاگ شما آشنا شدم و واقعا" وبلاگ مفید و پرمحتوایی دارید و خیلی خوبه که تجربیاتتون در اختیار بقیه قرار میدید.
من قصد رفتن به تایلند رو دارم بلیط هم گرفتم رفت به پوکت و برگشت از بانکوک با هواپیمای قطری.
من مدت 11 روز رو برای سفر انتخاب کردم میخوام با توجه به روزهای زیادی که اونجا هستم یه شهر دیگه رو هم برای بازدید انتخاب کنم. بین کرابی و چیانگ مای موندم. میشه راجع به چیانگ مای یکم توضیح بدید؟ ارزش رفتن داره ؟ کلا برای بازدید چی داره؟ آیا چیزمنحصر بفردی داره که در پوکت و بانکوک نباشه؟

سلام ... ما هم از آشنایی با شما خرسندیم ... در مورد چیانگ مای خواهم نوشت ولی بطور اختصار باید بگم چیانگ مای در شمال قرار داره و به نظرمن دیدنش ارزشمند است و کاملا حال و هوای شمال با کوههای جنگلی و مناطق بکرترش و هوای نسبتا خنک ترش دیدنی هست ولی فاصله زیادی با جنوب تایلند داره و اگه تصمیم دارید به شمال برید بهتره با ایر آسیا برید (بلیطش ارزونه) ... کرابی و پوکت دارای جاذبه های مشابه هستند ...
سوخوتای و آیوتا نسبت به چیانگ مای به بانکوک نزدیکتره ولی یکی دو روز براشون کافی هست ...
یه سوال ؟ بلیط قطری رفت و برگشت رو آنلاین خریدید ؟ قیمتش ؟ آیا امکان خرید پرواز رفت به یه شهر و برگشت از شهر دیگه از طریق آنلاین از هواپیمایی قطر امکان پذیره ؟

mey3am پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 03:43 ب.ظ

ایر سیا رو چک کردم اتفاقا" پرواز مستقیم از پوکت هم داره، بلیطش هم زیاد گرون نیست حدود 180 هزار تومنه. میتونم از پوکت برم چیانگ مای و از اونجا به بانکوک. شما با هواپیما به چیانگ مای رفتید؟ اگه رفتید موقعیت فرودگاهش نزدیک شهره یا خیلی دوره و دسترسی بهش راحته با حمل و نقل عمومی یا ......
راستی برای چیای مای دو شب کافیه؟ و اینکه منطقه خوبش برای رزرو هتل کجاست ؟ یا اگه هتلی با موقعیت خوبی به چشمتون خورده ممنون میشم اسمش رو بگید.
در مورد پرواز قطری هم من در یک هفته ایی که آف زده بود خریدم (اگه اشتباه نکنم 10تا 17 ژانویه بود) خود سایت 2200 قیمت میداد ولی من از آژانس 1700 گرفتم. (البته کلی تاریخ ها رو واسم بالا پایین کرد تا این قیمت دراومد ! )در ضمن قیمت پرواز رفت و برگشت به بانکوک و یا رفت به پوکت و برگشت از بانکوک فرقی نداشت.
از طریق سایت هواپیمایی قطر میشه از قسمت "انتخاب چند شهر" پرواز به یک شهر و برگشت از شهر دیگه رو رزرو کرد.
منتظر ادامه سفرنامه تان هستم.

سپاس بابت توضیحاتتون ... آره 3 شب خوبه ... کلا خود چیانگ مای خیلی بزرگ نیست که دور یا نزدیک بودن فرودگاه مهم باشه البته جاذبه های خارج از شهرش رو میشه با تورها هماهنگ کرد که شما در هر هتلی اقامت داشته باشید خودشون میان دنبالتون ....محل اقامت ما 15 دقیقه با فرودگاه فاصله داشت که پیاده و قدم زنان رفتیم ... سیستم حمل و نقل عمومی مثل شهرهای بزرگ نداره ... توک توک و تاکسی های اشتراکی هست ... کلا یک منطقه قدیمی وسط شهر داره که اگه هتل داخل منطقه بگیرید همه جاهای دیدنی داخل شهر رو پیاده می تونید بگردید ... مثلا اطراف The Phae Gate یا اطراف wat chedi Luang یا wat chiang man ... دوچرخه و موتور هم با قیمت مناسب روزانه میشه اجاره کرد ، تورهای روزانه هم داره که با توجه یه سلیقه و حال و هوای خودتون میتونید انتخاب کنید در مورد قیمت تورها هم چونه بزنید و دفاتر توریستی متعدد قیمت بگیرید ..
ما از بانکوک به چیانگ مای رو در 2 مرحله و با قطار رفتیم و برگشت با هواپیمای ایرآسیا به بانکوک اومدیم قیمتش حدود 155 هزار تومان شد ( البته با محدودیت حمل بار)

mey3am شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 03:01 ب.ظ

ممنون بابت توضیحاتتون.
راستی بلیط ایراسیارو چطوری گرفتید؟ از ایران یا همون جا؟
چون آژانس ها تقریبا" دو برابر قیمت سایت خودش قیمت میدن.اگه مستقیم از ایر اسیا بخوام بگیرم هم بعضی سایت ها هستن که عملیات رزرو با کارت اعتباری رو انجام میدن ولی نمیدونم تا چه حد قابل اعتماد هستن. شما سایت قابل اطمینانی میشناسی؟

سلام بلیط ایر آسیا رو از طریق سایتش و بدون واسطه خریدیم و برای پرداختش از طریق کارت یکی از دوستان که در خارج از ایران بود اقدام کردیم ... سایت سفرجویان (عسلی و بام ) در زمینه پرداخت از طریق واسطه های مجازی تجارب خوبی دارند که میتونید دقیق تر ازشون سوال کنید ...
در مورد خرید بلیط ایر آسیا از خیلی از آژانس ها پرسیدم ولی سیستم رزرو بلیطشون ایرآسیا نبود و پروازهای تایلندی و چینی رو دو برابر قیمت داده بودند ... بلیط پرواز قطری رو از کدوم آژانس خرید کردید که اینقدر از قیمت سایتش ارزونتر در آومد؟

عسلی یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:16 ق.ظ http://www.safarjooyan.blogfa.com

سلام
خیلی خوشحال شدم از سفرنامه جدیدتون و اینکه مقصد محبوبی مثل تایلند رو انتخاب کردین.
امیدوارم همیشه سفرهای خوب و پرباری پیش رو داشته باشید و برای سفر بعدی به جنوب تایلند بردیا هم همراهیتون کنه
شاد باشید

سلام ... همانطوریکه در متن پست هم گفتم نوشته های شما یکی از عوامل اصلی و مشوق ما برای این سفر بود و این دفعه ، جاهایی که برای بردیا جذابیت داره رو نرفتیم تا دفعه بعد به اتفاق بریم و بردیا هم کیف کنه !

mey3am چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 08:51 ق.ظ

سلام... آژانس مانی گشت

سپاسگذارم ...

علی پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 12:42 ب.ظ

با سلام خدمت استاد گرامی علی هستم از شیراز این حقیر سوالی خدمتتان دارم میخواستم بدونم حضرت عالی در مورد بلیطهای بخت آزمایی در ترکیه اطلاعات دارید1-آیا در تمام شهرهای ترکیه فروخته میشود؟2- آیا توریستها هم میتوانند خریداری کنند و اگه برنده شدند جایزه را میتوانند بگیرند؟ 3- آیا فروش اینترنتی هم دارند ( اگر هست لطفا آدرس سایت رسمی را محبت کنید؟ ) با تشکر فراوان لطفا به سوالات این حقیر پاسخ بفرمایید. ارادتمند شما علی.

سلام متاسفانه اصلا در این زمینه اطلاعاتی نداریم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد