سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

بازدید از منطقه قدیمی سلطان احمد

علیرغم گردش شبونه شب گذشته در شهر، صبح بموقع از خواب بیدار شدیم و بعد از صرف صبحونه در سالن غذاخوری کوچک ولی تمیز و منظم هتل اترنو عازم میدون تکسیم شدیم ، بعد از چند روز اقامت، دیگه دستیابی به مسیرها بسیار ساده و راحت شده بود و با گذر از گذرگاه باریکی که بطور موقت بر روی خیابان در دست تعمیر اطراف میدون، به  ابتدای خیابان استقلال رسیدیم با توجه به هوای آفتابی و معتدل ، و آمادگی بردیا برای پیاده روی ، تصمیم گرفتیم که با گذر از کوچه پس کوچه هایی که دیگه بهش تسلط داشتیم به کاباتاش که مبداء ترانوای استانبول بود بریم ،کمتر از 15 دقیقه به کاباتاش رسیدیم ، و اولین مقصد ما منطقه سلطان احمد بود با استفاده از ترانوا  به سمت میدون راهی شدیم ، با گذر از پل ایمننو و چندین ایستگاه دیگه ، در نزدیکی میدان پیاده شدیم حضور توریست های متعدد نشون ازاهمیت ویژه توریستی این میدان داشت .... منطقه سلطان احمد یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول هست میدان هیپودرم یا همون اسب دوانی هم در این منطقه قرار داشت که از جاهای مورد علاقه سلطان احمد بود ، بزرگترین مشخصه میدان وجود مسجد ایا صوفیا و مسجد سلطان احمد است و در گذرگاهی در پشت ورودی مسجد ایاصوفیا میشه به کاخ موزه توپکاپی وارد شد.



 صف ورودی بازدید کننده های ایاصوفیا

از نکات قابل ذکر حضور بستنی فروشی بود که با حرکات نمایشی و آکروبات شکل ، بستنی رو برای مشتریانش آماده میکرد جالب اینکه قبلا در اینترنت فیلم و عکسهایی رو از این فروشنده هنرمند دیده بودیم .


 

مسجد ایاصوفیه  یکی از مساجد بزرگ دنیاست که به خاطر معماری ویژه و شگفت انگیزش ، توریست های بیشماری رو جذب خودش میکنه و صف طولانی ورودی مسجد هم نشون از توجه توریست ها به این اثر تاریخی اسلامی داشت صف ورودی بسیار طولانی بود و این بهونه ای شد که ما از دیدنش صرف نظر کردیم  گفته میشه این مکان در ابتدا بت خانه بود و بعدش به مدت هزار سال و در دوره بیزانس از این بنا به عنوان کلیسا استفاده میشد و پس از فتح استانبول توسط مسلمانان به مسجد تبدیل شد در سال 1923 بعد از تشکیل جمهوری توسط آتاتورک ، برای رفع اختلاف به موزه  تبدیل شد. بزرگی گنبد یکی از ویژگیهای خاص این مسجد میباشد.  

 

 با گذر از دیواره کناری مسجد ایاصوفیه و در کمتر از 5 دقیقه پیاده روی به ورودی کاخ توپکاپی رسیدیم درختان بلند و سربه فلک کشیده ورودی کاخ بسیار تاثیر گذار و نشان از قدمت و بزرگی و ابهت کاخ پیش رو داشت. خوشبختانه علیرغم جمعیت زیادی  به سمت ورودی کاخ درحرکت بودند بخاطر وجود باجه های متعدد فروش بلیط ، بدون معطلی بلیط رو به قیمت 25 لیر   خریدیم و با توجه به اینکه بردیا 5 ساله بود خوشبختانه نیازی به خرید بلیط براش نبود  .... باجه ای هم برای راهنمای صوتی به زبانهای مختلف وجود داشت ... 



 





برای ورود بازدید مختصری توسط نیروهای امنیتی موزه انجام شد ولی محدودیتی برای به همراه داشتن دوربین وجود نداشت ... بعد از محوطه ورودی ، باغ بسیار باشکوهی با درختهای سرو توجه ما رو به خودش جلب کرد و شکوفه های بهاری هم تکمیل کننده هوای آفتابی و خوب آنروز بود در سمت چپ باغ دوم  محوطه حرمسرا قرار داشت و تا بخش درونی حیاط سوم امتداد یافته بود و برای ورود به اون باید بلیط جداگانه ای خریداری میشد بعد از منطقه حرمسرا ، چندین سالن متعدد قرار داشت که دریکی از این سالنها انواع ساعتهای قدیمی از سایزهای بسیارکوچک تا  بسیار بزرگ قرار داشت ، که تنوع اون دیدنی بود  و در سالن مجاور هم انواع سلاح های جنگی اعم از اسلحه و شمشیر به نمایش گذاشته  شده بود... ... البته عکاسی در داخل اتاقهای موزه ممنوع بود

این کاخ که مربوط به امپراطوری عثمانی هست در بین سالهای 1460 تا1478 میلادی و در زمان سلطنت سلطان محمد دوم  ساخته شده  و بعنوان ستادفرماندهی امپراطوری و اقامتگاه اصلی  سلاطین عثمانی بود.این کاخ دارای چندین حیاط است و حیاط اول از طریق دروازه ای بنام باب همایون به حیاط دوم یا میدان دیوان مرتبط بود جشن های مربوط به تاج گذاری سلاطین و مراسم تششیع جنازه در این حیاط صورت میگرفت 


 حیاط سوم در پشت باب السعاده واقع شده بود حیاط اندرونی گفته میشد و جایی بود که سلطان و پسران دربار و خواجه گان حرمسرا در اون زندگی میکردند 

بخشی تحت عنوان بخش آثار موقوفه یا دایره خرقه سعادت در این کاخ وجود داره و بازدیدکننده های زیادی داره و بازدید ازش در صف های فشرده امکان پذیره ، که قسمتی از دندان حضرت محمد که در جنگ احد شکسته بود نگهداری میشه ، همچنین آثاری دیگه ای از قبیل سنگی که جای پای حضرت محمد در زمان معراج بر روی اون مونده که بهش نقش قدم شریف گفته میشه، ناودان چوبی کعبه که دارای روکش طلاست و نامه های حضرت محمد که به کشورهای ایران ، مصر و بیزانس نوشته که اونها رو به اسلام دعوت کرده نگهداری میشه شمشیرهای متعلق به حضرت محمد ، داوود ، ابوبکر ، عمر ، عثمان و ... نیز از جمله آثار موقوفه هست. 

عصای حضرت موسی و ردای منتسب به امام حسین ، لباس فاطمه زهرا و اولین درب کعبه هم از جمله آثار مهم این بخش هست. 




 یکی از بخشهای مهم و پرطرفدار این کاخ بخش خزانه اون هست که برای ورود به این بخش هم صف طولانی در ورودی اون بود و بازدید کننده ها با هماهنگی نگهبان و با نظارت مستقیم اونها وارد این بخش میشدنددر این اتاقها اشیاء با روکش طلا و نقره ، زمرد و فیروزه و سنگهای طلا کاری شده وجود داشت در اتاق دیگری مخصوص نگهداری متاع های زمرد نشان داشت. در اتاق سوم خزانه داری ، الماسی بنام قاشقچی نگهداری میشد که سمبل و یکی از پربازدیدکننده ترین قسمت های توپکاپی بود این الماس ظاهرا توسط یه کفاش پیدا شده بود. 

در چهارمین اتاق خزانه داری یک کمربند ، دستبند و جامی وجود داشت که ظاهرا متعلق به شاه اسماعیل ایران بود و همچنین تخت نادر شاه افشار که به سلطان محمود اول هدیه داده شده بود .




 

بخش البسه هم از دیگر بخشهای این موزه بود و  تعدادی از لباس های سلاطین عثمانی هم در اینجا وجود داشت که از ویژگیهای اون آستینهای بسیار بلند و ظاهر توپر با پنبه بود که ابهت پادشاه رو بیشتر نشون بده .


  

این کاخ دارای 3 کوشک هست که مهمترین اون کوشک بغداد بود و توسط سلطان مراد چهارم ساخته شده بود کوشک روان و کوشک مجیدیه از دیگر کوشک های این کاخ می باشد. 

در انتهای کاخ در جاییکه با نمای بسیار زیبایی از دریایی مرمره مشرف بود و با توجه به زاویه تابش خورشید بهترین عکسها رو با پشت زمینه دریا میشد شکار زد و توریست ها هم این نکته از چشمشون پنهان نمونده بود و بازار عکاسی داغ بود. 

 با گذشت زمان جمعیت بازدید کننده بیشتر و بیشتر میشد و بنابراین توصیه میشه برای بازدید از این موزه صبح زود بیایید تا بتونید بازدید راحتتری داشته باشید.


پس از بازدیدی 3 ساعته از کاخ خارج شدیم ....

مسجد سلطان احمد-

پادشاهان عثمانی عظمت خود را با ساخت مساجد پر ابهت و بزرگ به رخ دیگران میکشیدند سلطان احمد هم برای اینکه  بتونه بزرگی خودش رو به دیگران نشون بده دستور ساخت این مسجد رو صادر کرد .  

 این مسجد جایگاه ویژه ای رو در بین ساختمانهای دوره عثمانی داره و اوج هنر مسجدسازی عثمانی و کلیسا سازی بیزانسی است، فضای داخلی این مسجد بگونه ای طراحی شده که نسبت به بناهای مشابه روشن تر و بادگیر تر هست  

گفته میشه که سلطان احمد شبی در خواب میبینه که مسجدی رو با دو مناره از طلای خالص ساخته و بعد از این خواب تصمیم میگیره این مسجد رو با 6 مناره بسازه و  قابل توجه هست که بعد از مسجدالحرام که دارای 7 مناره هست جایگاه دوم رو از لحاظ تعداد مناره به خودش اختصاص میده . پس از مرگ وی ,اورا درهمان مسجد دفن میکنند مسجد را به احترام او سلطان احمدنامیدند. 

در منابع غربی , این مسجد را به نام مسجد کبود یا مسجد آبی می شناسند چون در نقاشی ها و طراحی های داخلی مسجد از رنگ آبی بسیار استفاده شده است و علاوه بر کاشی های آبی رنگ ؛ کارهای چوبی خاتم کاری شده حجاری ها و خطاطی های موجود به زیباییهای این ساختمان جلوه خاصی بخشیده است.

 اگر می خواهید از این مکان مذهبی دیدن کنید، یادتون باشه که لباس پوشیده به تن کنید. خانم ها روسری سرشان می کنند که در این محل مرسوم است. 

این مسجد همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. ورودی آن رایگان است، ولی در ساعات نماز به خصوص جمعه ها، ورود برای توریست ها ممنوع است.از شانس ما موقع نماز ظهر اونجا بودیم و آقایان و خانمها از دو مدخل مجزا ولی کنارهم برای ورود به مسجد استفاده میکردند و یه حاج آقایی هم جلوی ورودی از ورود توریست ها در موقع نماز ممانعت میکرد من و بردیا وارد مسجد شدیم ولی خانم چون کوله پشتی همراه داشت و ظاهرش هم شباهتی به نمازگزاران نداشت موفق به ورود به مسجد نشد و ما هم مجبور شدیم برگردیم و نیم ساعتی صبر کنیم تا نماز تموم بشه ...







این بهترین فرصت بود تا از جاذبه های باستانی این منطقه که در نزدیکی مسجد بود بازدید کنیم ستون هرمی شکل هیپودروم (میدان اسب دوانی) که یک اثر تاریخی مربوط به 1500 سال قبل از میلاد هست که از یک تکه سنگ یکپارچه ساخته شده که از جنس سنگ خاراست. این ستون در مقابل معبدی در مصر باستان برافراشته بود  این سنگ به درخواست امپراطور کنستانتین اول برای کمک به توسعه و زینت بخشیدن در خواست شده بود البته مشخص نیست که این ستون هرمی چه زمانی از اسکندریه آورده شده  ولی مدتها در ساحل اسکندریه بعنوان یک شئی بی ارزش  رها شده بود. 

ستون مارپیچ هم ظاهرا از زمان امپراتور کنستانتینوس اول بجا مانده است براساس افسانه های قدیمی یکی از سربازاان پیاده نظام سر یکی از مارها رو قطع کرد بعد از اون تعدا این جانوران در استانبول افزایش یافت و این بنا باعث میشد که استانبول رو از مار و هزار پا و عقرب در امان نگه داره....


ستون کنستانتین پورفیروگنیتوس (ستون حصار دار) یه ستون 32 متری است که در مرکز هیپودرم قرار داره و از سنگهایی با اندازه های مختلف ساخته شده ، گفته میشه برجسته کاریهای روی این ستون در زمان تهاجم لاتین ها از روی این سنگها کنده شده و برای ساخت سکه اونها رو ذوب کردند. زمان ساخت این ستون رو قرن چهارم یا پنجم پیش از میلاد تخمین زدند. 

 

 




اینهم اتوبوس مخصوص توریست ها که در اکثر شهرهای توریستی  اینچنین اتوبوسهایی رایج هست

بعد از بازدید از اثرهای تاریخی به مسجد رفتیم بسیار بزرگ  بود  و همانطوری بود که انتظارش رو داشتیم ....


ادامه دارد

نظرات 18 + ارسال نظر
عسلی جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.safarjooyan.blogfa.com

سلام و خسته نباشید بابت پست جدید که خیلی هم خوب بود
اون مسیر تکسیم تا کاباتاش رو ما یه بار برعکس شما اومدیم یعنی از کاباتاش تا تکسیم پیاده اومدیم ولی همش سربالایی بود خیلی سخت بود و ما از نفس افتادیم . مخصوصا اینکه بار هم دستمون بود
یه سوال اون بلیط های ۲۵ لیری برای دانشجویان با کارت بین المللی تخفیف داشت؟

سلام خانم عسلی ... اوه اوه !!مسیر کاباتاش به تکسیم تصورش هم سخت و طاقت فرسا هست مخصوصا مسیر میانبری که ما پیدا کرده بودیم در یه جائیش پله ای با با شیب بسیار تندی بود ولی خوب پایین رفتن اونهم از نوع صبحگاهی خیلی فرق داره ...
در مورد بلیط دانشجویی هم چون کارتش رو نداشتیم کنجکاوی نکردیم و متاسفانه اطلاعی نداریم ...

رضا شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:11 ب.ظ http://safarbedigarsu.blogfa.com

سلام
بالاخره سایت به روز شد.
طراحی و هنر معماری در بناها به هر عنوان و هدفی چه در مساجد و چه در ابلیسک (ستونی که در راسش هرمی نمایان است) نشان از دقت نظر و برنامه ریزی هدفمند شهری است که در همه شهرها نمایان است.البته به نظرم جایگاه و مکانی که آنها را بنا می کنند هم با برنامه ریزی دقیق صورت می گیرد که در ایران ما همیشه یا شاید هیچ وقت اینگونه نیست.جدال خیر و شر در بناها هم به وضوح پیداست.رنگ آسمان آبی صاف بی ابر را در عکس ها را دوست دارم.

سلام ... بالاخره رو راست میگی چون واقعا ادامه کار داره خیلی سخت میشه
آسمان آبی استانبول و هوای مطلوب آخرین روزهای زمستان بسیار دلنشین و جالب بود ولی غروب دیگه یک کم سرد شده بود

سایت جامع گردشگری ایران یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:29 ق.ظ http://www.gardeshgariiran.ir

با سلام و احترام
مژده به دوستداران وبلاگ گردشگری ایران
وبلاگ گردشگری ایران در جهت ارتقای گردشگری ایران به سایت تبدیل شد
از دوستان عزیز دعوت میکنیم که در سایت ما حضور پیدا کنند و در صورت لازم انتقاد و پیشنهادات خود را در جهت بهبود سایت ارائه نمایند
با تشکر
مدیران سایت فلاح و مرادی

سلام مبارک باشه

شیما و علی سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:41 ب.ظ http://malish.blogfa.com

سلام
کجایی رفیق؟ این تاریخ پستت درست نیستا چون ما تو این ماه چندبار سر زدیم و هیچ خبری از این پست نبود!!!
با همه این ها جالب و خوندنی. هرچند برخلاف دفعات قبل یکم مختصرتر بود.
راستی از مهمترین اشیاء موزه کمتر صحبت کردی! ذولفقار حضرت علی اونجا بود یا نه؟
موفق باشی.

سلام دوستای خوب ... هیچ کلکی در تاریخ پست نیست ! چون طبق روتین همیشگی آپلود کردم... آره درست میگی یادم رفت شمشیر دو لبه حضرت علی هم بود راستش اونقدر اشیاء اسلامی زیاد بود که یادآوریش بعد از گذشت زمان یکم سخت بود ممنون از همراهی همیشگی شما ... وقت نکردم بهتون سر بزنم ببخشید در اسرع وقت میام به دیدنتون ....

سایت جامع گردشگری ایران چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:04 ب.ظ http://gardeshgariiran.ir/

باسلام
ما وب شما را در لیست پیوندهای خود قرار دادیم و شما هم در صورت تمایل وب ما را با نام:سایت جامع گردشگری ایران در لیست پیوندهای خود قرار دهید...
موفق باشید...

سلام سایت جدیدتون مبارک

mazyar چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ http://mirasjahrom.blogfa.com

سلام


با تصاویر دلخراش حیات وحش و میراث فرهنگی آپم بیای خوشحال میشم..[گل]

سلام ممنون از اطلاع رسانی شما ... حتما

شیما و علی پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:55 ب.ظ http://malish.blogfa.com

سلام بابک جان
بابا سالگرد سفرتونم داره سر می یاد! پس چی شد این پست جدید؟!
بابا امروز اول اسفنده و هنوز پست جدید نذاشتی ها! نمی خوایم مچ بگیریم اما تا امروز که پست جدید نذاشتی !!! ( این بخشش رو اگه دوست داشتی پاکش کن. فقط خواستیم شوخی کرده باشیم )
موفق باشی.

سلام شیما و علی عزیز .... خیلی خوشحالیم که دوستای خوبی مثل شما داریم و از این دنیای مجازی هم متشکریم که بستر چنین دوستیهایی رو فراهم کرده ... راستش این روزها اونقدر سرم شلوغه!! اونقدر که نمی تونم توصیفش کنم ... برای ادامه تحصیل در یه مقطع بالاتر مجبورم هفته ای دو روز به اصفهان برم (با اتوبوس شب رو) البته بعد از یک روز لانگ کاری و بعداز بازگشت از سفر شبانه ، از اتوبوس مستقیم به محل کار برگردم ... برام تصورش هم خیلی سخته ولی متعاقبا، اینها به یه زندگی روتین میتونه هدف های مقطعی بده و شاید هم یه احساس جوانی!
اگه فرصت کوچیکی برای تمرکز پیدا کنم قطعا ادامه میدم ...

mazyar پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:55 ب.ظ http://mirasjahrom.blogfa.com

سلام
نشریه اسفند ماه بهار نارنج منتشر شد
منتظر حظور سبز شما هستم

سلام ... ممنون و حتما ازش بهره خواهیم گرفت

صنم یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ب.ظ http://manoeu.blogsky.com

سلام
خیلی وقته نیستم و دلم برای همه دوستان سفرنگارم تنگ شده. سر زدم دلم وا شد. رنگ و لعاب عکسها و توصیف قشنگ بابک عزیز.
همیشه خوش باشی.

سلام صنم خانم ... ممنون از حضور شما، سال خوبی رو برای شما و خانواده محترم آرزو میکنیم

بهرام چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:22 ب.ظ http://biyataberavimsafar.blogfa.com/

سلام بابک عزیز
دوست من سال جدید رو پیشاپیش تبریک عرض می کنم با آروزی سفرهای شاد و جذاب همراه با سلامتی برای شما

سلام بهرام جان
سال نو شما هم مبارک شاد سلامت و تندرست باشید زندگی آرام و سفرهای پر هیجانی رو براتون آرزومیکنیم

قصه گو پنج‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:10 ب.ظ http://www.m4taghi.blogfa.com

حلول سال نو و تولد دوباره طبیعت،بر شما فرخنده باد. امید که سالی سرشار از سلامتی و موفقیت درپیش رو داشته باشید.[گل]

سلام سرکارخانم مهتاب ... ما هم متقابلا سال خوبی رو برای شما و همسرگرامی و دو پسر گلتون آرزو میکنیم
ممنون

عباس جمعه 1 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:12 ق.ظ http://www.hanger.blogfa.com

بابک عزیز نوروز و سال نو را با سلامتی و شادی و کامیابی برای تو خانواده گرامیت ارزو میکنم با سفرهای فراوان و سفرنامه های زیاد .

سلام آقا عباس عزیز ... سال نو شما هم مبارک وظیفه ما بود که اول خدمت برسیم ! با آرزوی شادی برای شما و خانواده محترم

امیر دوشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:28 ب.ظ

سلام
نوروز مبارک
واقعا وبسایت خوبی دارید
البته در مورد کلیسای ایاصوفیه باید بگم که اونجا بت خانه نبوده!!!
واژه ((ایاصوفیا)) از واژه یونانی ((هاگیا صوفیا)) به معنی (کلیسای حکمت مقدس) گرفته شده است.
قطر گنبد 31 متر و ارتفاع گنبد از سطح زمین 56 متر!
اون 4 تا مناره هم پس از پیروزی عثمانی ها در 1453 میلادی اضافه شده.
وقتی تو تلویزیون داخل این بنا رو دیدم به جان خودم دهنم باز مونده بود از بس گنبد بزرگی داره
نام های الله محمد علی حسن و حسین هم روی قاب های بسیار بزرگی نوشته شده و در گوشه های داخلی مسجد قرار داده شده .که من نفهمیدم اونجا مگه اکثریت سنی نیستند؟
دیدن این کلیسا واقعا ارزش ایستادن توی صف داشت . چرا نرفتین؟
با تشکر

سلام امیر عزیز سال نو شما هم مبارک
اول از همه ممنون بابت اطلاعات کاملی که ارائه کردید ... در مورد اول که فرمودید اطلاعات ما از گفته های تورلیدر بوده شاید هم منظورش این بود که در این محل قبل از احداث کلیسا در سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ، بت خانه قرار داشت ... متاسفانه در مورد درستی این گفته من رفرنسی ندارم !
ممنون از به اشتراک گذاری اطلاعات مفیدتون

علی پنج‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:50 ق.ظ

میروم... تا دل نور ، در مسیر افق صحرا ها ، پا برهنه لب کوه و دریا – سفری خواهم کرد ، سفری از کف مرداب لجن بسته ی حال ، تا به بالا و به سطح و به هوا

تا بدانجا که به آزادی انسان برسم تا به انسان برسم

و کشم در ریه هایم نفسی

و بجز ماهی مجنون ، که تواند که هوا را ببرد در دل خود؟ و بمیرد از خود؟

چه هوایی ، چه هوایی که پر از بوی خروج ابدیست ، که پر از بی وزنیست ، که پر از آزادیست ، تا بدانجا که بگویند که او ماهی نیست.

بوی انسان می آید ,,, و چه خوش رایحه ایست

کوله بارم خالیست بل که دل خالی نیست ، در کنار جاده ، نه ... ، کمی آن ور تر

آری آری ، همانجا که گله ، با نوای نی سحرانگیز چوپان ، همگی چون مستان ، به سماع و رقصان ، پی هم می آیند ، دل من لبریز و پرآذوغه ی احساس شود و چنان سیر شود ، که به دنیای شما ره نبرد و چونان باد هوا ، سبک و بی پروا ، سوی سرچشمه ی دنیا برود

سوی آنجا که حقیقت نامند

و بجز آنکه دلی پر احساس ، کوله بارش باشد ، همگی در کف مرداب به لذت گذرانند زمان و به رنگین شدن آب به هنگام طلوع و به تاریکی آن وقت غروب دل به خورشید مجازی بندند

نبرند راه ، به دروازه ی عشق ، سوی آنجا که حقیقت نامند

بوی انسان می آید

و چه خوش رایحه ایست

قلب تو سرشار است؟؟؟

سلام ... ممنون سال نو شما مبارک

خودم جمعه 8 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:23 ب.ظ http://manvato20.blogfa.com/

سال نو مبارک
امیدوارم سال خوبی داشته باشید
ممنون برای گزارش خوب وعالی
همراه به اعکس..

سلام خیلی ممنون ... سال نو شما هم مبارک امیدوارم شما هم سال توام با سلامتی و شادی به اتفاق خانواده محترم داشته باشید

عسلی چهارشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:08 ب.ظ http://www.safarjooyan.blogfa.com

سال نو مبارک
با آرزوی سالی همراه با سلامتی و موفقیت و سفرهای پربار برای شما دوست عزیز و خانواده گرامی
عسلی و بام - سفرجویان

سلام به دوستای خوبمون ...امیدوارم مسافرت امسال هم به شما خوش گذشته باشه و سال خوب و پر سفری رو پیش رو داشته باشید

دکتر امین رضا عرب سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:13 ب.ظ

با عرض سلام ، ادب و احترام

و تبریک سال نو حضور محترم دوستان عزیز
با هم و در کنار هم برگی تازه را رقم می زنیم با توجه به عنایت حضرت حق
جهت استعلام ، سایت و مدارج علمی تقدیم می گردد

سلام ... اگه دقت کرده باشید ما صرفا برای چند روز به امارات سفر کرده بودیم و هیچ سمتی در بیمارستان ایرانیان دبی نداریم !!

های چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 10:03 ق.ظ

الان ورودی توپکاپی شده نفری 100 لیر

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد