سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

سفر به استانبول - هتل اترنو Eterno Hotel

Hotel Eterno -  ۲۰۱۳ Istanbul

این سفر درحالی برامون رقم خورد که با توجه به گرونی بی سابقه دلار و افزایش نرخ پروازهای خارجی ، شرایط  برای سفر  سخت تر شده بود، جرقه این سفر با یه تماس تلفنی از یکی ا ز دوستان شکل گرفت در این تماس از من اطلاعاتی راجع برای سفر ترکیه با بهره گیری از تورهای آخرین لحظه ای رو جویا شده بود .

این بررسی ها باعث شد که ما هم به طور جدی تربه گزینه سفردر روزهای پایانی سال فکر کنیم ، با توجه به اینکه اکثر تورهای استانبول از پروازهای چارتر و یا بلیط های رزرو شده قبلی، پکیج های خودشون رو طراحی کرده بودند قیمتها در مقایسه با قیمت تک بلیط پروازاستانبول به نظر مناسب میرسید و افزایش قیمت در سال ۱۳۹۲ هم بسیار محتمل بود بنابراین برنامه سفر رو قطعی کردیم از ویژگیهای بارز این سفر حضور بردیا بود که هم تجربه خوبی براش خواهد بود و متعاقبا ما هم از این سفرمون رضایت بیشتری بدست می اوردیم . 

 

 

 

 

با توجه به شنیده ها استانبول در زمستان سرد و دارای بادهای شدیدی است با توجه به افزایش قیمت ها در روزهای انتهایی سال که به تعطیلات نوروزی متصل خواهد بود آخرین روزهای اسفند و در واقع قبل از های سیزن رو برای سفر انتخاب کردیم . رومیانا دوست بلغاری ما که چندین بار به استانبول سفر کرده بود خیلی از زیباییهای استانبول و گلهای لاله اون تعریف کرده بود و روزهای انتخابی ما مصادف بود با  اوایل ماه  May در واقع شروع بهار بود  این سفر از امتیازات پکیج های زمستانی استفاده میکردیم ولی   حال و هوای تا اندازه زیادی بهاری بود.

 

 

 

انتخاب هتل و منطقه اقامت :

تعداد ستاره های هتل پایین ترین الویت رو در انتخاب محل اقامت برای ما داشت تجربه هتل فلامینگو مالزی که علیرغم کیفیت خوب هتل و چشم انداز زیبا، دوری از مراکز دیدنی و سیستم حمل و نقل عمومی هزینه و وقت بیشتری رو برای ما ایجاد کرده بود  در نتیجه محل قرارگرفتن هتل بسیارمهم بود، با بررسی های اولیه منطقه تکسیم یا همون میدان تقسیم که از  بهترین نقاط استانبول هست رو انتخاب کردیم البته منطقه آکسارای ، لالعلی و چند منطقه دیگه هم در لیست هتل های تورها بود که قیمت های ارزانتری داشتند ولی به دلایلی متعددی اصلا پیشنهاد نمیشه .


پس از مقایسه آپشن های مختلف ،هتل 4 ستاره اترنو انتخاب ما برای تکسیم استانبول بود قبل از اینکه هتل رو اکی بکنم از طریق گوگل مپ موقعیت مکانی هتل رو چک کردم از لحاظ مکانی به میدان تکسیم و خیابان استقلال بسیار نزدیک بود البته هتل های دیگری هم در لیست پیشنهادی تورها بود که به اسم میدان تکسیم معرفی میشدند ولی عملا فاصله زیادی با این محل داشتند پس از  اطمینان از محل هتل رزرو تور رو انجام دادیم


قابل ذکره در این منطقه تعداد زیادی هتل قرار داشت از جمله هتل لیونLION که یکی از دوستان اون رو به ما پیشنهاد داده بود.هتل گلدن ایج Golden Ageهم در همسایگی هتل ما قرار داشت ولی اترنو از اون دو تای دیگه کوچکتر بود. 

خیابانی که هتل ما و چندین هتل دیگه در اون واقع بود سنگفرش شده بود و فقط اتوبوسهای توریستی هتل ها در اون تردد میکردند.

مبلغ تور به ازای نفری ۸۹۰۰۰۰تومان بود و مدت اقامت هم ۴شب بود و برای بردیا هم نیم بها به مبلغ ۴۶۰۰۰۰تومان پرداخت کردیم. پرواز این پکیج با هواپیمایی آسمان بود و این پرواز اولین تجربه ما با این ایرلاین ایرانی بود که کیفیت هواپیما و پرواز نسبت به هواپیمایی ایران ایر و ماهان پایین تر به نظر میرسید.

 

هتل اترنو – استانبول:

این هتل از لحاظ موقعیت مکانی در یکی از بهترین جاهای استانبول واقع شده است ، این هتل ۴ستاره با دارا بودن ۶۱ اتاق ، علیرغم کوچک بودن فضاهای عمومی  و اتاقها ، بسیار تمیز و منظم بود.  

 

 

 

 

 

  

 

اتاقها مجهز به مینی بار ، سشوار تلویزیون ، کولراسپیلت و صندوق امانات هستند و از همه مهمتر در داخل اتاقها دسترسی به  اینترنت پرسرعت  (تاکید میکنم واقعا پرسرعت ) میسر است .  خدمتکاران خوش برخورد و وظیفه شناس بودند .

 

سرویس دهی برای صبحانه هم بسیار خوب و ایده آل بود و از ساعت 7 صبح با تنوع غذایی خوب تا ساعت 9 آماده سرویس دهی به مسافرین بود واز ساعت 9 الی 10 منوی صبحانه معمولی و محدود خواهد بود البته فضای رستوران که در طبقه زیرزمین واقع بود خیلی بزرگ نبود ولی در کل محیط خوب و تمیزی بود.

 

فاصله این هتل با فرودگاه آتاتورک ۲0.6 کیلومتر و با فرودگاه سابیها  41.2 کیلومتر میباشد که در زمانهای غیر ترافیک حدودا 45دقیقه طول میکشه تا از فرودگاه سابیها به هتل رسید.

مهمترین مزیت این هتل فاصله اندک این هتل با مرکز تجاری و تفریحی میدان تکسیم و خیابان استقلال فقط 5 دقیقه هستش و اگه هم اهل پیاده روی و قدم زدن باشید میشه از هتل به اسکله کاباتاش با پیاده روی معمولی در کمتر از 15 دقیقه رسید

با پیاده روی در امتداد خیابان استقلال میشه به برج گالاتا رسید (کمتر از 3کیلومتر) وبا ادامه پیاده روی   تنگه بسفرنیز در دسترس خواهد بود .

اتاق دو تخته ما با توجه به اینکه یه تخت اضافه برای بردیا در نظر گرفته شده بود بسیار کوچک تر از اتاقهای دیگه  بود و فضای خالی در اتاق وجود نداشت به نظرمن مهمترین نقطعه ضعف هتل کوچک بودن اتاقها بود که با توجه به بازیگوشی بردیا  کوچک بودن اتاق بیشتر حس میشد راهروها و راه پله هم به همان تناسب کوچک و تنگ بود . البته نیازی به استفاده از راه پله نبود چون آسانسور محقر هتل هم دائم در حال سرویس دهی بود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کوچ سرفینگ در استانبول :

وجود بردیا و همچنین مناسب بودن قیمت تورها باعث شده بود که کمتر به فکر اقامت در منازل دوستان کوچ سرفینگی در این سفر باشیم هرچند که برای من استفاده از تجربیات اعضای کوچ سرفینگ همیشه مفید و متفاوت بوده،، به همین منظور فقط ملاقات با چند نفر از اعضاء رو برنامه ریزی کردم. در اولین روز جستجو در سایت ، تعدد و تنوع اعضاء عضو در استانبول ،پیدا کردن فرد مورد نظر رو تسهیل میکرد و ازطرفی بزرگی شهر استانبول انتخاب رو یک  کم پیچیده میکرد چون با توجه به محل استقرار ما که قطعا در قسمت اروپایی استانبول بود برقراری  ارتباط و قرار ملاقات با اعضایی که در قسمت آسیایی بودن قطعا مشکلاتی رو در بر میداشت .

خوشبختانه در اولین تلاش ، دو نفر اعلام آمادگی کردند که همدیگر رو در یکی از روزهای اقامت ببینیم و نفر سوم هم  ایمیل داد که در صورت جور شدن شرایطش در موقع حضور ما در استانبول قرار قطعی رو فیکس میکنه .

دریافت بازخور خوب اونهم در اولین تلاش بسیارامیدوارکننده بود و با توجه به فشردگی برنامه های ما ، به همین چند قرار محدود بسنده کردیم . 

 

ادامه دارد

 

  


نظرات 22 + ارسال نظر
Lidoma جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 ب.ظ http://lidomadl.com

سلام دوست من.وب زیبایی داری.اگه وقت کردی به وب منم سر بزن و نظرتو مطرح کن

سلام ممنون از بازدیدت ... حتما از وبلاگ مفیدت استفاده خواهیم کرد

رضا شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:43 ب.ظ http://safarbedigarsu.blogfa.com

سلام
چه عجب دوباره وبلاگ بروز شد:)
با نزدیکی هتل به مکانهای دیدنی موافقم
منتظر ادامه سفر می مانیم...!
به بردیا جونی هم سلام ما رو برسونید
لبخند شیرین بردیا را دوست داریم

سلام خوب هستید؟ علت تاخیر در بروز رسانی ، کمبود وقت هستش و مسئولیت ادامه نوشتن !

ممنون از محبت شما

شهریار یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 ق.ظ http://safarnevis.com

سلام و درود
منتظر ادامه مطلب هستم

سلام شهریار عزیز حضور شما و بازدید از وبلاگ سفر تجربه متفاوت افتخاریست که نصیب ما میشه .... ممنون

صنم سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:11 ب.ظ http://manoeu.blogsky.com

سلام بابک عزیز
چند وقت بود که به وبلاگت سر نزده بودم.
باز هم یه خاطره دلنشین، اول تعجب کردم که کوچ سرفینگ رو انتخاب نکرده بودی، بعد با دیدن توجیه ات قانع شدم، منتظر ادامه مطلب و ملاقات با کوچ سرفینگی ها هستم.
راستش دیگه با اون قیمهتا استانبول خوابه. درسته؟

سلام آره به شما حق میدم سر نزنید چون خواندن نوشته های دبی و استانبول برای شما قطعا تکراری و فاقد جذابیت لازم هست چون سفرهای اروپایی که شما تجربه کردید یه چیز دیگه است...
قیمتها هم همانطور که میدونید برگشت پذیر نیست!!اگه هر لحظه مدیریت کردید و عازم سفر شدید...شدید... در غیراینصورت بعدا سخت تر خواهد شد....موفق باشید

فاطمه سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام
مرسی از سفرنامه خوبت کلی حال کردم با خوندنش منم هر وقت میرم خارج از ایران از کوج سرفینگ استفاده می کنم و برام همیشه تجربه زیبایی بوده
نوشتنت خیلی قشنگ بود ممنون از نوشتنت

درود فاطمه خانم ممنون به ما سر زدید ...کاشکی شما هم خاطرات و تجربیات کوچ سرفینگتون رو به اشتراک میذاشتید...موفق باشید

شیما و علی جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:56 ق.ظ http://malish.blogfa.com

سلام و درود فراوان بر بابک عزیز که بالاخره بعد از هفته ها (شایدم ماهها) نوشتن رو شروع کرد.
اضافه شدن بردیای عزیز(که ماشالله چش نزنیمش انگار یکم تپل ترهم شده) و تجربه استفاده از تور بجای کوچ سرفینگ در نوع خودش جالبه.
اما نگفتی چرا محله لال علی و آکسارای رو دوست نداری؟!!
منتظر بقیه ماجرا هستیم
راستی مقصد بعدی امسال کجاست؟
خوش باشید

سلام دوستای گلمون...از اینکه ما رو فراموش نمکنید و علیرغم دیر آپدیت شدن بازهم به ما سر میزنید ممنون...وقتی ما کوچک بودیم بابا و مامان دنبالمون میکردن و بزور به ما غذا میدادند ولی الان ما باید زودتر غذامون رو بخوریم تا بردیا شکارش نکنه :) البته شوخی میکنم ولی باید برای تغذیه بردیا حواسمون بیشتر جمع باشه چون اگه همینطور ادامه پیدا کنه شرایط خوبی نخواهد بود
امسال احتمالا فقط سفر داخلی خواهیم داشت و الان هم جاتون خالی از هوای سرد سرعین داریم لذت میبریم...

ساناز شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ب.ظ

سلام امیدوارم خوب باشید و فرصت سفرهای بیشتری در آینده داشته باشید . من هم الان پاوه هستم شبهای بی نظیری داره و طبیعت فوق العاده اگه تا حالا نیومدید سعی کنید حتما جزء برنامه هاتون قرار بدید. همیشه خوش باشید

سلام ... به به ساناز خانم ... شما خوب هستید ؟
راستش تا حالا پاوه نرفتیم تا ارومیه رفتیم از اونطرف هم تا سنندج و سقز و بانه ... از توصیه شما ممنونیم برای ما و بالاخص بردیا، هنوز ایران جا برای دیدن زیاد داره و فقط شلوغی و تراکم جمعیت خیلی اذیتم میکنه ترجیح میدیم وقتی سفر کنم که با کمترین ترافیک و تراکم جمعیت مواجه بشیم

www.gardeshgari-iran.ir دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:29 ق.ظ http://www.gardeshgari-iran.ir

سلام
ممنونم از این گزارش های سفر شما و حسابی استفاده بردیم.ما شمارا لینک کردیم تا دیگران هم از مطالب شما استفاده ببرن.شما هم در صورت تمایل مارا به آدرس:
www.gardeshgari-iran.ir به نام گردشگری ایران لینک بفرمایید...موفق باشید...

سلام افتخاری نصیب ما شد که درسایت شما لینک شدیم...حتما از اطلاعات ذیقیمت شما بهره خواهیم برد

www.gardeshgari-iran.ir دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:13 ب.ظ http://www.gardeshgari-iran.ir

سلام.خواستیم تشکر کنیم که به وب ما سر زدید و مارا لینک کردید...موفق باشید...

خواهشر میکنیم ...

www.gardeshgari-iran.ir پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ب.ظ http://www.gardeshgari-iran.ir

و چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم... اللهم عجل لولیک الفرج...
عید سعید فطر بر شما مبارک باد...
به ما هم سر بزنید...ما همیشه به روز هستیم...
یاحق...

درود بر شما عید فطر شما هم مبارک ... حتما از مطالب خوب شما استفاده خواهیم کرد

هادی دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:24 ق.ظ

درود

اقا بابک من به یادت هستم ولی فرصت نشد پیغام بزارم

من مدتی بود که سوید بودم و در حال حاضر نروز زندگی میکنم.

من با ویزای دانشجویی و کاری اومدم و فعلا ویزام یک ساله هست.

عموما این روزها بین سوید و نروز در سفرم .
خوشحال میشم کاری بر اومد انجام بدم .

hadi.olia@gmail.com

سلام هادی عزیز ... خیلی به من انرژی مثبت دادی و میدونم که با این تغییر بزرگ حسابی درگیر هستی و از اینکه وقت گذاشتی و به ما سر زدی واقعا ممنون هستم
قطعا سوالات زیادی در ذهنم هست که اگه اجازه بدی با ایمیل مزاحمت بشم

فرشته جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:55 ب.ظ http://orangebackpack.blogfa.com/

سلام آقا بابک.
چند روزی هست دلتنگ قونیه هستم و با گزارش شما دلم بیشتر هوای ترکیه رو کرد.
منتظر ادامه داستان میمونم.

سلام ... خوشبختانه قونیه همین نزدیکی هاست هروقت اراده کنید قابل دسترسی هست البته هنوز قسمت ما هم نشده !

کیا دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:08 ق.ظ

خوشحالم که با دقت بسیار به سفرهای خود ادامه میدی. اگه اینجا بودی، شاید تا حالا تمام دنیا رو دیده بودی. به امید ان روز.

سلام کیا جان ... افتخار دادی ... آره دقیقا درست میفرمائی ...یکی از راههای خروج از زندگی یکنواخت و بی طراوت سفر هست البته راههای دیگه ای هم داره که بعدا به تفصیل در خدمت شما خواهم بود...

رها شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:28 ق.ظ http://www.fk-gheshm.blogfa.com

وبلاگ بسیار متنوعی دارید و مطالبتون خیلی کاربردیه. خوشحال میشیم اگه به ما سر بزنید. در صورت تمایل به تبادل لین لطفا اطلاع بدید. منتظر شما هستیم.
پیروز و سربلند باشید.

سلام قطعا آشنایی با شما باعث خوشنودی ماست و بهره گیری از اطلاعات وبلاگ شما هم سودمند خواهد بود

www.gardeshgari-iran.ir یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:28 ق.ظ http://www.gardeshgari-iran.ir

باسلام و عرض ادب خدمت شما
ما شخصا از شما دعوت میکنیم که به وب ما بیایید تا در پست (بیایید به همراه هم در گردشگری ایران قدمی برداریم) اول این پست را مطالعه بفرمایید و بعد در این موضوع شرکت کنید.ما فقط خواهش مندیم که حتما با ما در این امر همکاری بکنید...
همه جای ایران سرای من است....
یاحق...

سلام ...حتما ...

ابراهیم زارعی شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ب.ظ http://http://web-saz.blogfa.com/

سلام، روش نو و جدیدی را برای ساخت قالب وبلاگتان طراحی کنید در وبلاگ http://web-saz.blogfa.com/

سلام ...

رزی دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:26 ب.ظ

سلام خستخ نباشید ممنون از اطلاعاتی که در مورد هتل دادین سوالی داشت در مورد هتلتون و اون اینکه هتل اترنو تو اتاقاش یخچال داشت یا نه؟ آخه قراره ما هم بریم تو این هتل
ممنون از لطفتون

سلام یک یخچال کوچک داشت توش هم انواع تنقلات و نوشیدنی داشت به عبارتی مینی بار بود قیمتشون چندین برابر قیمت واقعی بود ولی اینترنت داخل اتاقش فوق العاده بود چای ساز با چای کیسه ای هم در اتاق موجود بود...تلویزیون 14با گیرنده دیجیتال داشت سرویس و حمومش هم خوب بود فقط اتاق ما چشم اندازش رو به سمت پشت هتل بود که جالب نبود سوالی داشتید در خدمتم...

سیامک اسمعیلی چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:21 ق.ظ http://www.ma-o-nika.mihanblog.com

سلام
بسیار عالی نوشتید
ما قراره 6 ابان بریم از عکساتون معلومه هوا سرد بود تاریخ سفرتون دقیقا کی بود

سلام ممنون ... هفته پایانی اسفند ... خوشبختانه هوا بسیار خوب بود فقط غروب و شب خنک میشد ... سوالی بود در خدمتم

سارینا دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:33 ق.ظ

سلام
جای زیبایی هست من هم رفتم واقعا باشخصیت هستند و ان مرد بستنی فروش م بامزه هست

سلام ممنون از اینکه نظرتون رو به اشتراک گذاشتید

نیر جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:24 ق.ظ

سلام
مهرماه میخوم برم استانبول چه هتلی رو برم قیمت تور توی مهر خیلی ارزون میشه
باسپاس

سلام نیر خانم عزیز...فکر کنم در وبلاگ یه جاییش توضیح دادم
معمولا هتل های تورهای ایرانی بیشتر در منطقه تکسیم یا آکسارای هستند(البته چند جای دیگه هم هست ولی اکثرا) ...به نظر من تکسیم از مرکزیت و امنیت بهتری نسبت به آکسارای برخوردار هست و تا نیمه های شب میشه در نزدیکی هتل براحتی گردش نمود از آکسارا تعاریف نه جندان خوبی شنیدیم...
هتل ما اترنو ...هتل کوچیک ولی تمیزی بود اتاقش خیلی کوچک بود ولی سرویس دهی و صبحونه منظم و خوبی داشت ...
هتل لیونLION هم در همون خیابان هست و یکی از دوستان خیلی ازش تعریف میکرد کلا هتل های تکسیم بیشتر در یه خیابان و درر کنار هم قرار دارند...

zelatan دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:08 ق.ظ

بد نبود.من 20 سالی هست استانبولم دارم بالا میارم از استانبول

سلام معمولا همینجوری هست! همه دنبال اون چیزی هستند که ندارند و دنبال تغییر شرایط هستند ... مثلا اروپاییهایی زیادی رو دیدم که از گردش در زاغه های هند لذت میبرند ...

آرش زربند از یزد دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:35 ب.ظ http://www.yazdgpg.blogfa.com

درود بر شما و با سپاس فراوان بابت این تجربیات ارزنده که با فن نگارش بسیار عالی و با صرف وقت و انر‌ژی بسیار در اختیار علاقه مندان به سفر قرار دادید
من هم در یزد در خدمت شما هستم و در کار گردشگری
09133535395

سلام آرش عزیز شما لطف دارید آشنایی با شما باعث خوشحالی ماست ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد