سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

مراسم مذهبی عبادت هندو در بنارس (وارناسی )

بعد از دقایقی به  محل برگزاری مراسم ( قاط ) رسیدیم هنوز تا شروع مراسم اندکی وقت داشتیم  صاحبان قایق ها  ما رو احاطه کردند و پیشنهاد میدانند که بهتره مراسم رو از داخل قایق ببینیم و کرایه های  مختلفی هم پیشنهاد میدادند ولی ما ترجیح دادیم که از نزدیک این مراسم رو نظاره کنیم هرچه بیشتر میگذشت بر تعداد منتظرین افزوده میشد.




قبل از شروع مراسم صدای زنگ از بالای پله ها بگوش میرسید و جمعیت هم با نظم نسبی در روی پله ها و کف زمین نشسته بودند ما هم سعی کردیم جای مناسبی برای خودمون پیدا کنیم که نزدیک به محل اجرای مراسم باشه  تعدادی زیادی قایق که جمعیت انبوهی از توریست ها و هندو ها رو سوارکرده بودند از روی رودخونه به انتظار شروع مراسم بودند و تصاویری از سای بابا هم زینت بخش محل برگزاری مراسم بود.



شروع مراسم با  هیجان زیادی توام بود من هم  خیلی کنجکاو بودم که این چه مراسمی هست که این همه مردم متشاقانه منتظر شروع اون هستند ...

پنج جوان ملبس به لباسهای مخصوص در جایگاه خاصی قرارگرفتند و حرکات هماهنگی رو همزمان به نمایش گذاشتند که این حرکات در 4 جهت مختلف انجام میشد که اجرای آن توام با صدای زنگوله های مختلف و بوی عود و سوزاندن موادی دود زای همانند اسفند همراه بود این حرکات  در چندین نوع مختلف ادامه یافت البته اسم دیگه این مراسم آرتی هست که در واقع آئیین مذهبی عبادت هندو ها هست   اجرا کننده ها با دعاهایی به  بصورت آواز  و به زبان هندی و سانسکریت مراسم رو ادامه دادند و در ظروف مخصوصی آتش روشن کردند که بر روی سینی مخصوص قرار میگرفت در پایان مراسم افرادی که نذر داشتند با روشن کردن شمع بر روی برگ  اون رو در روی رودخانه مقدس گنگ رها میکردند و اعتقادشون براین اساس بود که اگه رود مقدس هدایای اونها رو قبول کنه نذرشون برآورده میشه ، این مراسم به نوعی یکی از جاذبه های توریست مذهبی هند بود و در ابعاد کوچکتر شاید بشه وارناسی با مراسم کعبه ما مسلمان مقایسه کرد 




...از نکات قابل توجه جو شادی بخش این مراسم بود و زیر نور چراغهای پر نور احساس کاملا مثبت و انرژی بخشی رو به حضار منتقل میشد .. گفته میشه که سینى اى که جا شمعى روى آن قرار دارد نماد جسم است و خود جاشمعى که روغن دارد و روشن مى شود، نماد روح است و با روشن شدن و سوزاندن روغن یعنى روح از تاریکى و بدى دور مى شه و به روشنایى و پاکى مى رسه وقتیکه  با نذرشون در رود گنگ رها میشه پاکی رو کامل میکنه. و شرکت کننده ها و زائرین با خوندن دعاى خاصی که  «پوچا» گفته میشد با اجراء کنندگان مراسم همراه شدند  . و در پایان مراسم نوبت به گدا ها رسید و تعداد زیادی گدا در صفوف منظم آماده دریافت کمک های نقدی  زائرین بودند ! که نظم اونها توجه ما رو جلب کرده بود. عده دیگری هم با نصب خال هندی بعنوان تبرک برای خودشون درآمد زایی میکردند ...




با توجه به حجم زیاد شرکت کننده ها در پایان مراسم ، پیدا کردن ریکشاو یک کم سخت بود تصمیم گرفتیم که  قدم زنام مسیری رو بریم  در طول مسیر تعداد زیادی کاروان عروسی در خیابان در حال حرکت بودند ، کیفیت کاروانها با توجه به شرایط اقتصادی خانواده ها متفاوت بود بعضی از عروس و دامادها با کجاوه فیل و  بعضی دیگر باکالسکه اسب در حال عبور بودند و پشت سر اونها هم خانواده ها پیاده و قدم زنان بدنبال عروس و داماد حرکت می کردند و در بعضی از کاروانها هم با استفاده از موتور برق ، چراغهای نورانی رو حمل میکردند که با سر و صدای زیاد موسیقی شاد هندی رو پخش میکردند...

همانطوریکه در پست های قبلی هم گفته بودم توی شهر های هند آلودگی ها مختلفی رو به راحتی میشه مشاهده کرد و آلودگی صوتی رو هم میشه بهش اضافه کرد سر و صدا جزء لاینفک زندگی روزمره هند هست و یکی از آرزوهای من پیدا کردن یه ذره سکوت و آرامش بدور از صدای بوق و شیپور و اینجور چیزا بود ....

خلاصه با یه ریکشاو با نشانه گذاری که از قبل کرده بودیم براحتی به خونه توران رسیدیم و آخرین شب رو در وارناسی بدون دردسر سپری کردیم ....با اینکه سختیهای زیادی رو برای رسیدن به بنارس متحمل شده بودیم ولی با مرور خاطرات منحصر به فرد وارناسی واقعا از اومدن به اینجا رضایت داشتیم چون ارزشش رو داشت و فکر نمیکنم جای دیگه میتونستیم این چیزها رو ببینم ...


صبح روز دوم هم همون برنامه روز قبل تکرار شد ولی اینبار برایمان کاملا عادی شده بود چون با این قضیه کنار اومده بودیم صبح  ، قبل از خداحافظی با توران هدایایی که از ایران آورده بودیم رو تقدیمش کردیم و کارت تبریکی رو هم به یادگار بهش دادیم ...

قبل از خروج از خونه ، توران اومد و از من درخواست مبلغ 100 روپیه نمود و من ازش پرسیدم که برای چی باید پول بدیم؟ ... اون توضیح داد که برق و اینترنت و آب براش هزینه داره و اون باید این هزینه ها رو تامین کنه قابل ذکره که این مبلغ از لحاظ مالی  برای ما مبلغ کمی بود ولی با فرهنگ کوچ سرفینگ همخونی نداشت و کسانی که در این فعالیت آگاهانه شرکت میکنند برای کسب منافع مالی و درآمد زایی نیست.

اعضاء می تونند هرگوه فعالیت های غیرقانونی و سوء استفاده  رو به مسئولین سایت گزارش کنند و اینکار در واقع یه جور سوء استفاده از سایت محسوب میشه ... با توجه به اینکه قبلا هم از من درخواست پول کرده بود و من بهش داده بودم احساس خوبی نسبت به این درخواستش نداشتم و اون با ایستادن در جلوی درب خروجی ، رفتار شایسته ای از خودش نشون نداده بود و با در نظر گرفتن تجربه بد روز اول و سرگردانی ما( با وجود خستگی زیاد!) باعث شد که من اولین رفرنس منفی رو برای یه میزبان بذارم البته اولش ته دلم ، خیلی تمایلی به اینکار نداشتم ولی این رو یک وظیفه دونستم تا بقیه رو نسبت به  انتخاب این میزبان آگاه تر کنم .... چندوقت بعدش که به پروفایل توران مراجعه کردم متوجه شدم که چندین میهمان بعد از من  هم تجربیات ناخوشایند دیگه ای از توران داشتند و با گذاشتن چندین  نمره نگاتیو و رفرنس نه چندان مناسب ، از توران تشکر کرده بودند!! ....

 

ادامه دارد ....


نظرات 12 + ارسال نظر
منصوره پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:31 ق.ظ

سلام. الان در برلین هستم و قصد دارم آخر هفته یعنی یکشنبه 24 جون برای سه روز برم آمستردام. وبلاگ جالب شما رو دیدم و سعی کردم سایت کوچ سرفینگ رو امتحان کنم ولی موفق نشدم آدم ها روپیدا کنم. فقط هتل ها و هاستل ها رو داشت. میشه منو راهنمایی کنید؟ ضمنا من تنهایی می خوام برم و دنبال یه شرایط امن هستم.

سلام امیدوارم بهتون خوش بگذره ...

اقدام اول این هست که توی سایت عضو بشید
www.couchsurfing.org
و اقدام دوم پرکردن کامل پروفایل هست که برای میزبان خیلی مهم هست
اقدام سوم سرچ کردن میزبان براساس شهر و کشور محل اقامت هست

https://www.couchsurfing.org/surf

که بر اساس آیتم های زیر دسته بندی میشه
Filter by age, gender, keyword, and more

لازم به ذکر است که اگر قبلا سابقه میزبانی یا میهمانی نداشته باشید شانس پیدا کردن میزبان بسیار کم هست
هرچه تعداد رفرنس های شما بیشتر باشه احتمالش هم بیشتره
در مورد شرایط امن ، بهتره رفرنس ها و کامنت های افراد رو بخونید قاعدتا افرادی که تعداد رفرنس های بیشتری دارند تجربه و ... بیشتری هم دارند

ر.عاشوری پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:27 ب.ظ http://www.safarbedigarsu.blogfa.com

*** توران ***

من که حاضر نیستم این توران رو برای یک شب هم که شده تحمل کنم.
سلام
با خوندن سفرنامه هند از لحظه اول نسبت به این میزبان احساس خوبی نداشتم.

*** سفر به حج ***
فردا صبح عازمیم
به بردیا جان هم سلام برسونید

*** سفر به هند ***
سفرنامه هاتونو تا اینجا دنبال کردم
فقط به خاطر مشغله زیاد نتونستم برای دوتا مطلب قبل نظر بذارم
نظرات زیادی دارم و چند تا سوال که در اولین فرصت براتون کامنت میذارم

از ویژگیهای سفرهای ادونچری رویارویی با شرایط پیش بینی نشده و نحوء مدیریت اونها هست و مواجهه با افراد متفاوت هم جزء همینها است

انشاء الله که سفر خوبی داشته باشید و زیارت شما قبول باشه منتظر برگشت شما و خوندن خاطرات شما هستیم ...

ساناز شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ق.ظ

از دست این توران ! حدس می زدم چکار ممکنه کرده باشه!
ولی خوب پیش میاد دیگه
امیدوارم دیگه به همچین میزبانی دچار نشید
راستی سفری در پیش ندارید؟

وجود میزبانی مثل توران باعث میشه ارزش میزبانی مثل یورک(هامبورگ) و ... بیشتر درک بشه ....راستش فعلا برنامه هام قطعی نیست استانبول ، باکو و شاید بانکوک در زمستان جزء برنامه های احتمالی هست و عملیاتی شدنش هم بستگی به پول خرد ما داره !! و چون تصمیم داریم بردیا رو هم همسفرمون کنیم شرایط سفر یه کوچولو سخت تر میشه ....

ر.عاشوری یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ق.ظ http://safarbedigarsu.blogfa.com

سلام آقا بابک
جمعه ساعت 11 صبح به وقت ایران و 8:30 به وقت عربستان به فرودگاه مدینه رسیدیم
اینجا حدودا هوا تا 40 و یا شاید 45 درجه هم می رسه
مدینه النبی و قبرستان بقیع دو جایی بود که رفتیم
امروز هم چندجا می ریم
بهناز هم خوبه به شما خیلی خیلی سلام می رسونه
هتلمون با اینکه درجه سه اما خوبه
سعی می کنم هر روز یه گزارشی از وضعیتمون رو براتون کامنت بذارم
به همه سلام برسونید
عمه میگه:راستی بردیا جونی خوب شد؟

سلام زیارت قبول باشه ... میدونم لحظات خاطره انگیزی دارید حداکثر استفاده رو از این ایام ببرید ... بردیا هم خوبه ....

topbabak@yahoo.com

پیشنهاد میکنم از ایمیل فوق برای ارتباط بیشتر استفاده کنید
سلام برسونید

شیما و علی یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:08 ب.ظ http://malish.blogfa.com

سلام بابک جان
راتش بعد از چند روز نا امیدانه به وبلاگت سرزدم که خوشبختانه مطلب جدید گذاشته بودی. البته مثل همیشه عالی و فوق العاده بود. ما هم دیگه به تاخیر عادت کردیم . اینجوری مجبوریم هرکدوم از خاطرات رو چندبار بخونیم:)
البته واقعا درکت می کنم. چون نوشتن مطلب خیلی وقت گیره. با اینکه دو سه قسمتی از سفرنامه اروپا 2012 رو نوشتیم اما هنوز فرصت نکردیم تا ویرایش نهایی و عکس گذاشتن رو انجام بدیم.
در مورد کوچ سرفینگ هم راستش خیلی دوست داشتیم این بار استفاده اش می کردیم اما اولا زمان نداشتیم و رفرنس هم نداشتیم. ثانیا با توجه به هزار قانون نوشته و نانوشته در داخل کشور هنوز نسبت به این موضوع نگرانیم. فرضا معلوم نیست پس فردا یارو خارجیه جاسوس درنیاد و ما رو به جرم همدستی خلاصه ... . اینارو نگفتم که تو دلتو خالی کنم. اما راستش ما مثل تو خیلی جرات ماجراجویی نداریم.
با اینحال همیشه برات آرزوی موفقیت داریم.
به امید سفرهای بیشتر و بهتر . راستی به گرجستان هم برای سفر فکر کن. فکر کنم با ماشین انتخاب خوبی باشه. فرضا میشه برگشت رو از ارمنستان اومد.
موفق باشی.

سلام شیما و علی عزیز....در مورد تاخیر در نوشتن حق باشماست و من نهایت سعی خودم رو میکنم ....
زندگی کلا پر از ریسک هست و درجایی که ما هستیم نفس کشیدن هم یه جور ریسک هست!!
ولی منطقا با شما موافقم ولی همیشه نمیشه با منطق کامل زندگی کرد نیروهای درونی وجود آدم هم هوای تازه می خوان و باید اونها رو هم در نظر گرفت.... اگه بدشانس نباشیم و تعادل هم در نحوه رفت و آمد رعایت بشه موردی پیش نمی یاد اگه به لیست اعضاء در ایران دقت کنید و تعداد رفرنس ها رو بخونی تعداد کمی نیست ! بالاخص در شهرهای بزرگ ... بعضی ها شجاع تر هستند و فعالیت ها و میتینگ داخلی هم برگزار میکنند ...
در ماه گذشته یه زوج آلمانی و دو جوان چینی میهمان من بودند...و دیدن مسابقه فوتبال آلمان در یورو 2012 با حضور میهمانان آلمانی بیاد ماندنی بود...

در مورد پیشنهادت هم ممنون... اون رو تو برنامه سال آینده گذاشتم چون ظاهرا اگه ویزای ارمنستان تو پاست باشه برای آذربایجان یه ذره دردسره..

البته هیچکدوم از برنامه ها قطعیت نداره چون سفر با بردیا خیلی راحت نخواهد بود !
موفق باشید بیصبرانه منتظر سفرنامه شما هستم

amin سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ق.ظ

salam tashkor az in veblage zebaton...1 sol dashtam.. rahname befrmaed aya alman bare kar kardan va dars va zndge bahtr hast ya kshvrhe masle ukrain..man ukrain bodam haznehash paen hast..vali alman ro nmedonam batshkor???

سلام امین عزیز متاسفانه من در آلمان بعنوان دانشجو نبودم که بتونم شرایط دانشجویی رو تجزیه تحلیل بکنم ....من فقط یه مسافرت یه هفته ای به چند شهر آلمان داشتم ....

پریسا دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:12 ب.ظ

دوست عزیز سلام سفرنامه هلندتون را مطالعه کردم بسیار زیبا نوشته بودید و عکسهای زیبایی گذاشته بودید . یه سوال از خدمت بزرگوارتون دارم . می خواستم در مورد شهر دنهاگ بیشتر بدانم قرار است من به مدت یکماه در آنجا زندگی کنم و می خواستم بدانم شما اونجا می توانید در مورد گرفتن جا با قیمت مناسب به بنده کمک کنید یا دوستی را ندارید که اونجا مستقر باشن و در مورد اجاره یکماه جا با ایشان صحبت کنم. ممنونم می شوم از راهنماییتان

مرسی پریسا خانوم پاسختون رو ای میل کردم ....

امید پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ق.ظ http://www.omid-arezu.blogfa.com


سلام و تبریک عید مبارک شعبان خدمت شما دوست عزیز و همه دوستان ...[گل]

×× این چند بیت تقدیم پیشگاه آسمانی منجی عالم بشریت و شما عزیزان :


- آن دل که غم تو را ندارد دل نیست / مجنون تو هر کس نبود عاقل نیست


- در هجر تو صبر بی قراران تا کی ؟ / دریای غم تو را مگر ساحل نیست ؟؟!


- یک لحظه دیدار تو ارزد به بهشت / با وصل تو رنج دو جهان مشکل نیست !


- دردا که میان ما و آن کعبه دل / جز دیده ناتوان ما حائل نیست


- جز کوی تو دل کجا رود یا مهدی ؟؟! / گر بارقه لطف توام شامل نیست !


- در اوج سعادت است آنکس که دمی / از یاد تو ای جان جهان غافل نیست


× شعر از آقای :( نصرت اله سعادت پور - قم ).............................


با آرزوی بهترین عیدی از دستان پر مهر مولود این روز ...

مرسی امید عزیز عید شما هم مبارک

krfar سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ق.ظ

salam Babakjan
mamnoonam az pasokhet
ye soali ham daram ke hatman barasase tajrobatoon mitoonid komakam konid
man vizaye SCHENGEN ro az Swiss gereftam
ama voroodam be Italy va khoroojam az Spain khahad bood
fekr mikonid Police mohajerat dar foroodgahe Rome momkene gir bede va aziat kone?
bekhatere in mozoo kheili Estres daram
mamnoon misham az pasokhet
,Merci va be Omid didar

سلام
معمولا روتین اینجوری هست که اگه از کشوری ویزا بگیری بهتر هست مهر ورود از همان کشور بخوره ولی خروج موردی نداره من دو بار ویزای شینگن گرفتم یه دفعه از هلند و دفعه دوم از آلمان هیچکدام موقع ورود خیلی گیر ندادند و فقط پرسیدند کجا میریم؟(ورود اول از آمستردام و ورود دوم از هامبورگ بود
و بدون دردسر وارد اروپا شدیم و در پروازهای داخل اروپا هم کاری با ویزای شینگن شما ندارند

ولی موقعی که در صف گیت بازرسی فرودگاه هامبورگ بودیم یکی از ایرانیهایی که توی صف بود و زیاد به آلمان رفت و آمد میکرد میگفت باید اصل دعوتنامه رو ارائه کنیم و شماره تماس میزبان هم پرسیده میشه از اونجایی که در هلند یه همچین چیزی از ما نخواسته بودند ما هم دعوتنامه رو همراه نداشتیم !! و استرس زیادی به ما وارد شد ولی خوشبختانه بدون هیچ مشکل خاصی وارد آلمان شدیم

اگه در مرحله تصمیم گیری هستید ، پیشنهاد من ورود از طریق خاک سویس هست ولی اگه چاره ای ندارید و بلیط رو خریدید امیدوارم که ماموران ایتالیا مثل پلیس آلمان و هلند خوش برخورد باشند و سفر خوبی داشته باشید برای احتیاط بیشتر بهتره دعوتنامه و مستندات مربوط به اقامت رو در دسترس داشته باشید تا در صورت درخواست دچار دردسر نشید.

خوش بگذره
خوشحال میشم بعد از سفرتون تجربه شما را در اینگونه موارد به اشتراک بگذارید

شادی گنجی شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ق.ظ http://parsebarzamin.blogfa.com

همیشه به دوستهام تو کوچ سرفیگ می گم برای امنیت بیشتر و از بین نرفتن آرمان این سایت نباید از گزاشتن نظر منفی برای دیگران خودداری کنیم. خیلی ها از این می ترسن که طرف مقابل هم برای اونها نظر منفی بزاره. به هر حال من هم اگه جای شما بودم همین کار رو می کردم... این چندمین بار که می شنوم کوچ سرفرهای هندی از میزبانان خود طلب پول می کنند!
سفرهات به سلامت

سرکارخانم گنجی .... ممنون از این کامنت شما ... چون من هم کاملا با شما هم عقیده هستم یکی از مهمترین راههای اعتباربخشی به سایت وجود اظهارات و مشاهدات واقعی اعضاء است واین تنها کاریست که از دست ما برمیاد ولی متاسفانه یکی از دوستانم هم همش به من خرده میگرفت که گذاشتن کامنت منفی منجر به گرفتن کامنت منفی میشه!!! و به من میگفت که اینکار رو نکنم ولی من اینکار رو وظیفه خودم دونستم تا کمک بکنم این سایت و آرمانش حفظ بشه و با خوشحالی لینک کامنت شما رو براش ایمیل میکنم تا شاید در نظرش تغییری ایجاد بشه ....

علی اکبر جعفری شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:51 ب.ظ

من وبلاگ سفر شما به دانمارک را خو اندم. من قصد مهاجرت به دانمارک را دارم ممنون میشوم اگر شما درباره دانمارک و زندگی برای مهاجرین و موقعیت های کاری اطلاعاتی دارید با من در میان بگذارید.

با سپاس

جناب آقای جعفری

با سلام

تا جاییکه من میدونم دانمارک ویزای کار برای شغلهای خاصی صادر میکنه و سفارت دانمارک سال گذشته از طریق فرم job seeker

و تعیین وقت ملاقات این فرایند رو بدون واسطه انجام میداد

شما میتونید اطلاعات جدید رو از روی وب سایت سفارت چک کن یا شاید بتونی حضوری یکسری اطلاعات بگیری

و لیست مشاغل درخواستی روی سایت اداره مهاجرت دانمارک بود

و یکسری آیتم ها هست که باید امتیاز لازم رو کسب کنید

Danish immigration service

ویزاش 3 ساله و قابل تمدید بود (فرایند بررسی مدارک حدودا 3 ماه طول میکشید و برای اینکار مبلغی از داوطلب اخذ میشد) دانستن زبان انگلیسی شرط اولیه هست و برای کار باید مدرک زبان دانمارکی رو در دانمارک بگیری تا اجازه کار داشته باشی

موفق باشید

شیما و علی شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:57 ب.ظ http://malish.blogfa.com

سلام
فکر کردیم در سفری که دیگه بقیه داستانو نمی نویسی؟
به نظر می یاد کم کم داری فصلنامه اش می کنی ها!(شوخی کردم!) . مشتاقانه دنباله ادامه داستان هستیم.
راستی مقصد امسال و طریقه رفتن بالاخره مشخص شد یانه؟
یه سئوال دیگه هم داشتیم ( البته اگه اشکال نداشته باشه) و اون اینکه کدود شهر ساکنی ؟ تهران یا سایر شهرها.
در هر حال برات آرزوی موفقیت داریم

سلام شیما و علی عزیز ....نه هنوز مسافرت نرفتیم راستش فکرم و ذهنم درگیر جابجائی خونه و اینجور چیزا بود !!
در مورد سوال آخر هم اگه اجازه بدی از طریق ایمیل بهت پاسخ بدم .... و با توجه به شرایط کاری و اجتماعی فکر میکنم نویسنده ناشناس باشه بهتره ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد