سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

نگاهی به کوچ سورفینگ ازدیدگاه میزبانی

سوالات زیادی برای تعدادی از خوانندگان عزیز پیش اومده بود که از طریق ای میل و یا نظرات در مورد نحوء میزبانی و شرایط اون پرسیده بودند که لازم دونستم قبل از شروع خاطرات مربوط به هند یه توضیح مختصری داشته باشم.


همانطور که میدونید در روابط اجتماعی اون نوعی از روابط موثرتر و منطقی تره که دو طرفه باشه در کوچ سورفینگ هم اگه یه تعادلی بین میزبان شدن و میهمان شدن برقرار باشه می تونه مفید تر و مثمرثمر تر باشه  و اگه شما میزبان خوبی باشید قطعا در یافتن میزبان در مسافرتهاتون موفق تر خواهید شد مثلا یکی از میزبانهای من در آلمان دلیل اصلی  قبول درخواست من رو میزبانیهای متعدد من برشمرد ولی از اونجائیکه ما در شرایط حساسی هستیم باید تمامی جوانب مربوط به میزبان شدن رو در نظر داشته باشیم که مثل زندگی ما در این شرایط توام باریسک نسبی است


حتما قبل از میزبان شدن به دقت پروفایل افراد رو بخونیم و بدون مطالعه میزبان نشیم مثلا سابقه مسافرتهاشون رو بدونیم اگه میهمان احتمالی ما به کشورهایی که نسبت به آنها حساسیت  خاصی وجود داره (مثل رژیم اشغالگر قدس ) قبل از اومدن به ایران سفر کرده باشند باید با حساسیت بیشتری عمل کنیم..... مثلا شهروندان آمریکائی به هیچ وجه مجاز به اقامت در منازل شخصی ایرانیها نیستند و الزاما در کلیه مراحل سفرشون باید با راهنمای رسمی تور همراه باشند و ....

 

البته میزبان شدن برای یک عضو دلیل نمیشه که شما حتما یه روزی میهمانش بشید یا بلعکس ... و شاید شما هرگز دیگه اونها رو نبینید و برعکسش هم صادقه شما میهمان کسی میشد ولی شاید میزبان شما هرگز به ایران سفر نکنه من 2 تا تجربه متقابل داشتم که بعد از یکسال تونستیم همدیگر رو ببینیم که یه حس غیر قابل توصیفی به آدم دست میده ... انگار سالها با هم آشنا بودیم ....


کلا افراط و تفریط در تعدد میهمانان و جلب توجه عمومی خیلی مطلوب به نظر نمیرسه و باید با وسواس خاصی نسبت به این کار اقدام کرد و این مسئله در محیط های کوچک تر الزامی تر است ...

البته امیدوارم این توضیحات کلی !! توام با احتیاط من تا اندازه ای مفید بوده باشه .....



تصاویر زیر دوست هایی که من فرصت استفاده از تجربیاتشون رو داشتم رو نشون میده ...


ماقیان برهمر از آلمان اولین میهمان من دانش آموز 20 ساله آلمانی (البته الان دیگه دانشجو شده) که  از بعضی  ایرانیها  خیلی بیشتر در مورد تاریخ معاصر ایران اطلاعات داشت ما بعد از یک سال به مله و اوسنابورک سفر کردم و خانواده اون ( دکتر برهمر از ما به بهترین نحو ممکن پذیرائی نمود ) این عکس رو ماقیان در کنسرت تابستان امسال با استاد شجریان در آلمان گرفته است. لازم به ذکر است ماقیان صدای استاد شجریان رو اولین بار توی ماشین من شنید و من دلایل محبوبیت مردمی استاد شجریان رو براش شرح دادم بیشتر مجذوب شجاعت و شخصیت  و هنر استاد شد.



تامامی از ژاپن  در زیارتگاه امامزاده  23 ساله فارغ التحصیل دانشگاه 



آئودری و دن زوجی که در برلین میزبان ما بودند و چند ماه بعد به ایران سفر کردند



  پیتر  کارمند متروی وین از اتریش عاشق عکاسی و با یک دوربین و تجهیزات 5 کیلوئی !!



ناندو از برزیل ساکن انگلستان (میهماندار هواپیما) که به بیش از 100 کشور دنیا سفر کرده بود 



میکله از کشور ایتالیا که بعنوان مددیار سالمندان در انگلستان مشغول به کار بود



ژان پاسکال ریشیر از کشور سوئیس همراه با بردیا در حال آشپزی ژان فیزیوتراپیست بود



کارینا از کشور پرتقال فارغ التحصیل دانشگاه فعلا جهانگرد که به تنهایی سفر میکرد



جان از آلمان 24 ساله فارغ التحصیل زیست شناسی


 لیونل و میکل از کشور اسپانیا و آتش نشان در ایالت باسک



لیو از چین نویسنده که به بیش از 80 کشور دنیا سفر کرده بود


ویبها از کشور هند صاحب کارخانه لوازم آرایشی که عاشق سفر و البته خرید !!! بود و به بیش از 50 کشور دنیا سفر کرده بود .



اگه در مورد میزبانی نظری دارید خوبه که به اشتراک بذارید و نظر بدید ....



نظرات 13 + ارسال نظر
ساناز چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ق.ظ

این پست خیلی جالب بود. مرسی
منتظر سفرنامه هند هستم انشاا.. هر چه زودتر وقت آزاد پیدا کنید

ساناز عزیز با استفاده از نظرات شما دوست های خوب به سلایق و خواسته های خواننده ها بیشتر آشنا میشم و از اینکه همیشه جزء اولین نظردهنده های مطالب و دستونشته های من هستید هم ممنونم

علی و شیما جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:39 ق.ظ http://www.malish.blogfa.com/

خیلی عالی بود. امیدواریم این فرهنگ بیشتر جا بیافته؟
آقا انشا ا... مقصد بعدی کی و کجاست؟
با آرزوی سلامتی و موفقیت

شیما و علی عزیز ... با توجه به شرایط ناپایدار ارز خیلی نمیشه راحت برنامه ریزی نمود ولی ترجیحا باید مقاصد نزدیک و کم هزینه تر رو انتخاب کرد ...

نجمه دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:02 ق.ظ

خیلی جالب بود این پست
انگیزه به من داد

خواهش میکنم .... نوشته شما هم به ما انرژی میده

مهدیه دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام ممنون از اطلاعات عالی و شفاف شما بطور کلی قلم روانی دارید و از کلمات بسیار خوب استفاده میکنید از اینکه مینویسید تا ما استفاده کنیم ممنونیم .

متشکرم محبت دارید و با کامنت شما انرژی مثبت زیادی به منتقل کردید...

امیر مسعود چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:08 ق.ظ

درود
من از طریق وبلاگ حسین - جهانگردی ارزان - با شما آشنا شدم و تقریبا تمام سفرنامه هند رو خوندم ... همینطور بصورت پراکنده مطالب دیگه رو .
به شما بابت دیدی که به زندگی دارید تبریک میگم .
شاد و پیروز باشید و به امید دیدار شما .

سلام امیرمسعود عزیز.... مرسی محبت دارید و انرژی مثبت دادید ... شما هم موفق باشید

علیرضا چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ

منم دوست دارم تجربه کنم
خیلی جالبه

آره حتما امتحانش کن .... در حد یه معجزه هست !!

مهدی یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:17 ب.ظ

سلام واقعا مرسی بابت اطلاع رسانیتون فوق العاده بود.
یک سوال من خودم تو کوچ سورفینگ پروفایل دارم و یک مهمون هم به من درخواست دادن تا میزبانشون باشم
هزینه های ایشون رو باید من پرداخت کنم؟
مثل اقامت تو هتل یا هزینه ای که بابت گردش ایشون هست؟البته من خونمون رو رایگان در اختیارشون میذارم ..ممنون خواهشا زودتر جواب منو بدید

سلام ... نه اصلا بهیچ وجه شما وظیفه ای برای پرداخت هزینه های میهمان ندارید فقط اینکه یه جای خواب در اختیارش بذارید ... ولی اون بستگی به خودتون داره بخواهید مثلا شب ، شام براش آماده کنید یا مثلا باهاش برید بیرون و برای ناهار یا بستنی مهمونش کنید (البته این فرهنگ ایرانیها هست!) تو خارج از کشور اگه با میزبان برید بیرون همه هزینه ها دونگی هست یعنی میزبان پول غذای خودش رو میده شما هم سهم خودتون رو پرداخت میکنید ..مثلا اگه کرایه مترو یک یورو بشه هرکی سهم خودش رو میده !! ولی امکانات تو خونه در اختیارتون هست ...اگه سوالی داشتید در خدمتم

مهدی یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:19 ب.ظ

این هم شماره من هستش خواهشا زودتر به من جواب بدین

مهدی مجیدی
۰۹۳۶۱۲۰۲۰۰۳
سپاس فراوان موید باشید

پاسخ شما در کمتر 5 دقیقه داده شد ... خوبه !!

حسین سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:18 ب.ظ

مرسی دوست عزیز از گذاشتن این پست قشنگ
من که خیلی لذت بردم از این کوچ سرفینگ از اون عکسهای مهمانها و میزبانهاتون
یک دنیا احساس و دوست داشتن توی اون عکسها نهفته هست. من عاشق عکاسی هستم وتا حالا به تایلند مالزی سنگاپور و ترکیه و سوریه سفر کردم و تا امروز اسمی از کوچ سرفینگ نشنیده بودم لازم شد که همین امروز عضو بشم اگه بشه
دوست عزیز من ساکن زاهدان هستم و دوست دارم که اگه گذرتون به این ورا افتاد در خدمت شما باشم

دوستدارشما حسین

سلام حسین عزیز
خوشحالم که تونستم احساسم رو از طریق این وبلاگ به سایر دوستان منتقل بکنم ... کوچ سرفینگ مثل یه معجزه میمونه و روی بینش افراد تاثیر بسیار مثبتی داره و انسانیت رو ترویج میده و این رو ثابت میکنه که مرزها و تفاوت فرهنگ ها مانع روح بزرگ و والای انسانیت نیست ...

موفق باشید .... ممنون از دعوت شما اگه عمری باقی بود و گذرمون افتاد حتما آشنایی با شما باعث افتخار ما خواهد شد

جبار دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:27 ب.ظ

سلام اقا بابک حالتان چطور است .من بیشتر سفرنامه های قشنگ واموزنده شما را خواندم .خیلی زیبا ومفید بود .لطفا سوالی دارم به من کمک کنید .شیوه صحیح فرستادن پیام ودرخواست کمک از دوستان کوچ در کشور های دیگر چگونه است چون من هر چه میفرستم نتیجه نمیگیرم .. از راهنماییتان ممنون خواهم شد

سلام

نوشتن متن درخواست کاملا بستگی به شما داره

و بهتره یه توضیحی در مورد دلایل شما از سفر بدید

و قبل از درخواست پروفایل طرف رو بخونبد و در متن درخواست به نقاط مشترک اشاره کنید تا طرف مقابل بدونه که شما تصادفی اونرا انتخاب نکردید

ضمنا باید پروفایل خودتون هم کامل باشه و هرچه رفرنس بیشتر داشته باشید از شانس بیشتری هم برخوردار هستید

موفق باشید

نیما جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:05 ب.ظ http://www.dds.blogfa.com

عالی. خدایی خیلی خوشم اومد از خوندن مطالبت. بهترین تفریح تو دنیا سفر کردنه. حیف که دلار شد ۴۰۰۰ تومان. خدا بگم که چکارشون کنه

بعد از تخریب سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و این روزها هم تخریب علمی در سطح دانشگاهها ... حداقل خواسته های ما که یه مسافرت با حداقل هزینه و توقع هم بود برباد رفت و تخریب شد ... بلیط هواپیما با نرخ ارز 4000 تومانی رو هم باید اضافه میکنم ...

هما شنبه 13 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:17 ق.ظ

سلام فوق العاده بود حض کردم فقط یه سوال شما چطور میتونید شغلتو نو تعطیل کنید برای سفرای طولانی و پر تکرار؟؟من آرزوی داشتن چنین موقعیت هایی رو دارم ولی متاسفانه تاهل و گرفتاری های شغلی اصلا چنین اجازه هایی رو بهم نمیده .پیروز و برقرار باشید.

سلام سوال خوبی بود ما هم همین مشکل رو همیشه داشتیم به جز دو سفر اروپایی ما که حدود 15 روز بود بقیه سفرها رو کمتر از یک هفته برنامه ریزی میکنیم
من هم متاهل و من و همسرم هردو شاغل(کارمند) هستیم ... ولی همیشه راه حل هایی هست که بشه مشکلات رو از بین برد یا حداقل دور زد...
از لحاظ تکرار هم که خدمتتون عرض کنم گرونی دلار هم باعث شده در سال 92 تا این لحظه هیچ سفر خارجی نداشته باشیم و فقط به سفرهای داخلی بسنده کنیم

علیرضا دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:54 ب.ظ

دوست گرامی با تشکر از اطلاعات و مطالب جالبتون.سوالی که دارم اینکه که بفرمایید میزبانی از میهمانان خارجی از لحاظ قوانین و مقررات کشورمان ایران چگونه است. آیا پیش از پذیرش میهمان خارجی در خانه مان باید مقامات مربوطه را مطلع سازیم؟ در کل اطلاعات مربوطه را در این خصوص توضیح دهید. بسیار متشکرم

سلام علیرضای عزیز ... قطعا قوانین نانوشته ای وجود داره که رعایتش برای ما لازمه.. . رسما اقامت توریست خارجی ممنوع نیست البته به استثنا شهروندان با پاسپورت آمریکایی که تردد آنها در ایران حتما باید با راهنمای تور و در مسیرهای از پیش تعیین شده و در هتل های قانونی باشه ...ولی در مورد سایر پاسپورتها ممنوعیت قانونی وجود نداره ولی رعایت اعتدال و عدم تابلو کردن میزبانی توصیه میشه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد