سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

برج مخابراتی KL و برج های دوقلو پتروناس

از جاذبه های توریستی کوالالامپور وجود برج های دوقلو و برج مخابراتی هست که هروزه بازدید کنندگان زیادی از سرتاسر دنیا از این دو معماری شگرف مالزی که تلفیقی از معماری مدرن و معماری سنتی اسلامی مالزی است دیدن می کنند.


برج مخابراتی - KL TOWER

این برج  که گفته میشه یکی از بلند ترین برج آسیایی است که ارتفاع آن 421 متر است و دارای 11 طبقه می باشد و نوک برج آن بصورت گردان ساخته شده است و شامل یک رستوران گردان نیز می باشد و این برج چهارمین برج مخابراتی دنیا از نظر ارتفاع است که با هدف پوشش بهتر مخابراتی برای شهر کوالالامپور و در مدت چهار سال ساخته شده و در سال 1996 به بهره برداری رسیده است. لازم به ذکر است که سه برج دیگر عبارتند از برج مخابراتی کانادا با 553 متر ارتفاع و برج استانکینو روسیه با 537 متر ارتفاع و برج شانگهای چین با 468 متر ارتفاع دارند


اگر تا پای برج بوسیله تاکسی یا پیاده برید اونجا سرویس شاتل رایگان در اختیار بازدید کنندگان قرارداره که براحتی به مدخل ورودی این برج دسترسی داشته باشند ورودی این برج حدود 8 یا 10 رینگیت هست که در جلوی در نگهبانان و پرسنل برج با لباس مالایی به بازدید کنند گان خوش آمد گویی می کنند  پس از خرید بلیط با آسانسور بسیار سریعی که گفته میشد 22 کیلومتر در ساعت سرعت دارد بازدید کنندگان به بالای برج انتقال داده می شوند 

 

                 پرسنل برج با لباس مالایی به بازدید کنند گان خوش آمد گویی می کنند

 

در مدخل ورودی به هر بازدید کننده دستگاهی با یک عدد گوشی (هدفن) تحویل داده می شود که توضیحات کاملی از نماهای مختلف برج که به ۱۲ پنجره تقیسم شده اند داده می شود که قابل ذکر است که زبان فارسی هم یکی از گرینه های انتخابی است !


ودر هر پنجره دوربینی قرار دارد که میتوان جزئیات مناظر را توسط آن دوربین ها کشف کرد!

البته ما بازدید از برج رو در ساعات شب انتخاب کردیم که نمایی متفاوت بود ولی پیشنهاد می شود بازدید در ساعات روز و در روزی آفتابی انجام دهید چه بسا اگر بازدید شما در روزی ابری باشه چیز جز انبوهی از ابر قابل مشاهده نیست!!


این برج از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز است و در جلوی درب این برج هم محوطه کوچکی قراردارد که محل نگهداری چندین گونه از حیوانات است که بازدید از آن رایگان است .


برج های دوقو پتروناس (کوالالامپور - مالزی )


برج دوقلو پتروناس در واقع سمبل کشور مالزی و مایه افتخار این کشور هست و همه روزه بازدید کننده های زیادی داره ....

 

 

 

" شایان ذکر است به دلیل نزدیکی این برجها به مرکز نمایشگاههای مالزی (KLCC) این برجها نیز به اشتباه به برجهای KLCC معرفند به شکلی که در سرتاسر جاده‌های مالزی، تابلویی که شما را به سمت این برجها هدایت می‌کند و عکسی از برجها را نیز داراست به این برجها با همان نام KLCC اشاره مینماید.

این برجها توسط ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها - هر کدام یکی از برجها - طی مسابقه‌ای برای تکمیل پروژه ساخته شده اند و سپس دو برج با پلی به هم متصل شده اند. این برجها جزو بلندترین برجهای دوقلوی دنیا به شمار می‌روند.

 

در طبقه پایین برجها مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار دارد. البته به توریستها خرید از این مجتمع به دلیل گرانی برخی اجناس در آن توصیه نمی‌شود. در طبقه پایین KLCC آکواریم زیبایی قرار دارد که در آن شما از دالان شیشه‌ای زیر آب کوسه‌ها و سفره ماهی‌های غول پیکر را از نزدیک خواهید دید. نمایندگی شرکت سونی و اغلب مارکهای لباس شاید از مراکز دیدنی این برج باشند. در طبقه بالای فروشگاههای برج سینما و فروشگاه کتاب بزرگی قرار دارد. موزه آثار هنری این برجها نیز شایان توجه است. "(ویکی پدیا) 

 

 

 

این برج با ارتفاع 452 متر و 88 طبقه در حال حاضر بلندترین برجهای دوقلو جهان میباشد. یکی از این برجها در واقع محل اداری شرکت نفتی مالزی یا همان پتروناس میباشد. علاوه بر آن برخی از شرکتها مانند شرکت هواپیمایی مالزی و شرکت تلفن همراه ماکسیس اینجا دفتر کار دارند. پنج طبقه این برج مرکز خرید میباشد که همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب  برای بازدید و خرید عموم باز میباشد.

 

                                                 پل بین دو برج

 

 

برای ورود به این برج تدابیر امنیتی شدیدی استفاده میشه و ورود به طبقات بالاتر از مرکز خرید فقط با به همراه داشتن کارت های مخصوص امکان پذیر است ،بازدید از این برج ها قبلا رایگان بود ولیاز ابتدای سال 2011 بلیط این پل با قیمتهای متفاوت در قالب  دو پکیج  به فروش میرسد

یک پکیج که مربوط به پل و طبقه نهایی است که بلیط و کارت ورودی  با قیمت 20 رینگیت فروخته می شود و بلیط دوم مربوط به پل است که این پل  معروف بین این دو برج یکی از جاذبه های توریستی کوالالامپور میباشد که البته فقط طبقه اول این پل برای بازدید به شرط دریافت بلیط امکان پذیر میباشد.  

 

 

                                       نمای اطراف از بالای پل

بلیط این پکیج 10 رینگیت است و از نکات جالب وجود صف های طولانی برای خرید بلیط ورودی است پیشنهاد میشه صبح زود برای خرید بلیط برید چون صف طولانی است و بلیط از ساعت 8 صبح برای سانس های مختلف فروخته میشه اگه دیر برید بلیط گیرتون نمی یاد

زیر این برج مراکز خرید و فروشگاههای مواد غذایی و کافی شاپ های جالبی داره و محوطه اطراف برج هم بسیار دیدنی است که آبنمای موزیکال و استخر مخصوص کودکان و فضای سبز آن واقعا چشمگیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             جدول مقایسه ای ارتفاع برج های جهان

نظرات 1 + ارسال نظر
علی و شیما دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ب.ظ http://malish.blogfa.com/

سلام بابک جان
با اینکه قبلا مالزی رفتیم، اما فرصت نشد برج رو ببینیم. خیلی کامل و عالی توضیح دادی، امیدوارم یکروزی دوبار قسمت بشه و بریم اونجا رو هم ببینیم.
موفق باشی

سلام با توجه به جاهای دیدنی که شما رفتید با ندیدن برج های مالزی چیز زیادی رو از دست ندادید !! فقط با در نظر گرفتن هوای مالزی بهتره یه روز آفتابی رو برای دیدن برج ها انتخاب کنید و منظره شب هم بخاطر انعکاس نور داخلی به شیشه برج ، خیلی ایده آل نیست و بهترین گزینه بازدید در روز هستش ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد