سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

پوتراجایا -- پایتخت جدید مالزی

 سومین روز سفر خودمون را برای رفتن به پوتراجایا تنظیم کردیم شهری جدید و مدرن که از کوالالامپور حدود ۲۵ کیلومتر فاصله دارد و در مسیر فرودگاه بین المللی  KL  قرار دارد .


پوتراجایا از نظر لغوی "پوترا به معنای فرزند و جایا به معنای موفقیت است". قدمت این شهر فقط 14 سال است ! و به شهر قانون مشهور است.

این شهر در سال 1996 بدستور مهاتمیر محمد  نخست وزیر وقت مالزی ساخته شد و  از نظر اداره سیستم های شهری به شهر هوشمند تشبیه شده است و  توسط دوربین های مداربسته مدیریت می شود و این شهر بر پایه مولتی مدیا ساخته شده است و نظم و انضباط و زیبائیهای آن واقعا دیدنی است و معماری ساخت آن نیز ترکیبی از معماری اسلامی و مدرن غربی است. 

 

 

 

پوتراجایا پایتخت جدید سیاسی مالزی محسوب می شود و کارکنان دولت عمدتا در این شهر زندگی می کنند ساختمانهای شیک و خیابانها زیبا و عریض و بعضا سنگ فرش شده که زیبائی خاصی دارد که نظر هر بازدید کننده ای رو به خود جلب می کند. و از ترافیک موجود در سطح شهر هم خبری نیست و اتومبیل ها به راحتی و بدون توقف در حرکت هستند.

  

در مرکز این شهر دریاچه مصنوعی  ایجاد شده که پل های زیبائی بر روی آن ساخته اند که از معماری های مختلف بهره گیری شده  مثلا  پل پوترا  از معماری پل خواجو ایران الگو برداری شده و طول آن 435 متر است کلا این شهر دارای 8 پل بسیار زیبا می باشد پل‌های کابلی و معلق پوترا‌جایا بر فراز دریاچه مصنوعی شهر تکنولوژی پل سازی این کشور را برای بیننده تداعی می‌کند. بعضی از ساختمانهای اطراف دریاچه هم شبیه سازی شده اماکن مشهور دنیا نظیر تاج محل و معماری ایتالیائی ونیز ... هستند. 

 

          


                               پل پوترا با بهره گیری از الگوی پل خواجو اصفهان ایران

مسجد بزرگی هم در حاشیه این دریاچه قرار دارد که بسیار زیبا ساخته شده و ارتفاع مناره آن حدود 116 متر هست -  مسجد پوترا یا مسجد با مناره صورتی رنگ است و  گفته می شود نزدیک 15000 نفر ظرفیت دارد و افراد غیر مسلمان هم با پوشیدن پوشش اسلامی ( یه چیزی شبیه حوله حمام!!) که در مدخل ورودی هتل به آنها داده می شود می توانند از این محل بازدید کنند.

این مسجد با الهام از معماری ایرانی صفویه در داخل دریاچه ساخته شده و تنها از یک ضلع به خشکی راه دارد رنگ صورتی مسجد با سنگ های گرانیت کف و درب های چوبی جلوه ای متفاوت به این مسجد داده است .

 


 

 

 

                                   مسجد پوترا با ظرفیت 15000 نفر

 

 

ساختمانی که با گنبدی آبی رنگ بر بلندای تپه‌ای بالاتر از بقیه شهر، سمبل قدرت است. نکته جالب این بنا استفاده از اصول معماری اسلامی مغولی، معماری رومی و معماری مالزیایی در کنار یکدیگر است. این ساختمان شش طبقه برای بازدید عموم - به جز روزهای تعطیل - باز است. این مجموعه طوری طراحی شده که میهمانان نخست وزیر یک دید پانارومیک به کل پوترا‌جایا داشته باشند.

 

                                          ساختمان نخست وزیری

 

برای رفتن به پوتراجایا از میدان KL قطار به مقصد فرودگاه وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد

کرایه تقریبی تاکسی  از پوتراجایا به میدان KL حدود  ۲۵  رینگیت است .

از ایستگاه قطار به مرکز پوتراجایا هم اتوبوس های مختلفی وجود دارد که با پرداخت حدود 2 رینگیت می توان به مرکز پوتراجایا ( مسجد جامع) یا اسکله کروز دسترسی پیدا کرد.

 


 

 

 

از جاذبه های دیگه این شهر سوارشدن کروز ( قایق تفریحی ) هست که  توریستها را به مدت  نیم ساعت می توانند پوتراجایا را از داخل آب بازدید کنند و ناخدای کشتی به زبان انگلیسی و با لهجه شدید مالایی مناطق دیدنی شهر را به بازدید کنندگان معرفی می کند 

قابل ذکر است که این کروز در ساعات خاصی حرکت می کند و قیمت بلیط در ساعات صبح با تخفیف فروخته می شود قیمت بلیط 20 رینگیت می باشد.





نظرات 4 + ارسال نظر
بابک سلطان زاده پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:43 ب.ظ

درود..بسیار ممنونم از این مطلب..واقعا استفاده کردم و مفید بود برام..ممنون.پاینده باشید

خواهش میکنم .... حداقل کاری بود که میتونستم انجام بدم

سودا یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:18 ب.ظ

Slm.man taze az malezi umadam in putrajaya vagean jaye mahshari bud ba cruise unjaro gashtim kheili lezat bordam

آره با نظر شما موافق هستم پوتراجایا ترکیبی از مدرنیته و سنت و تکنولوژی هست که قدرت جدید مدیریتی مالزی رو به بازدیدکننده ها و توریست ها نشون میده .... خوش باشید

sahar پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:39 ب.ظ

salam mamnoon az etelaate khubetun

سلام خواهش میکنم ... من هم ممنونم که وقت گذاشتید و نظرتون رو ثبت کردید

مریم چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:15 ب.ظ

سلام بسیار عالی بود.
کرمانشاه هم دیدنیهای زیادی داره از جمله:
(طاقبستان-بیستون-بازارسنتی کرمانشاه-تکیه معاون الملک-تکیه بیگلربیگی-باغ پرندگان کرمانشاه-باغ گلها کرمانشاه-پارک کوهستان-سراب نیلوفر-غارقوری قلعه-معبد آناهیتا و...)

سلام سپاس -- در چندین سال پیش دو سه روزی رو مهمون کرمانشاه بودیم و تعدادی از این جاذبه های دیدنی رو هم بازدید کردیم و مکملش هم دنده کبابی بود که در نزدیکی طاق بستان خوردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد