سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید
سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

سفر - کوچ سرفینگ - تجربه متفاوت

این وبلاگ صرفا ماحصل تجربیات شخصی من است ... لطفا برای برقراری هرگونه ارتباط صرفا از قسمت نظرات استفاده بفرمایید

آغاز سفر- مسافت هوائی - فرودگاه KL - نکاتی در مورد کرایه تاکسی

مسافت هوائی بین تهران و کوالالامپور حدود 7 ساعت (رفت) و برگشت بدلیل وجود بادهای مخالف 8 ساعت ( البته طبق استدلال میهماندار هواپیما)می باشد که نسبتا مسیر طولانی می باشد. 

 

قابل ذکر است که در ترمینال فرودگاه امام خمینی دسترسی به اینترنت بی سیم بدون محدودیت میسر می باشد ولی در فرودگاه KL فقط به مدت 3 ساعت اجازه استفاده از اینترنت داده می شود. 

 

از نکات مهمی که باید گفته بشه این است که با توجه به اینکه اتباع ایرانی نیازی به دریافت ویزا برای ورود به کشور مالزی ندارند اجازه ورود و اقامت 90 روزه در داخل فرودگاه صادر خواهد شد بدین منظور در داخل هواپیما فرمی 2 قسمتی به مسافرین داده می شود که تکمیل  یک قسمت از آن الزامی است و پس از ورود  قسمت  اول آن توسط مامورین مالزی جدا می شود و نکته مهم حفظ و نگهداری قسمت دوم می باشد که پس از اتمام سفر ، موقع خروج باید تحویل داده شود .... یکی از مسافرین پرواز ما در موقع خروج برگه رو گم کرده بود و کلی به دردسر افتاد ....... 

 

 

نکته مهم دیگه اینه که فرودگاه KL خیلی بزرگه و از دو قسمت کاملا مجزا تشکیل شده ، پس از خروج از هواپیما ، پس از طی مسافتی طولانی به درب خروجی باید مراجعه کرد و مسافرین با اتوبوس به قسمت دیگر فرودگاه منتقل می شوند ..... با توجه به بزرگ بودن فرودگاه توصیه می کنم اگه برای اولین بار به این فرودگاه میروید بدون اتلاف وقت در فروشگاههای موجود  داخل فرودگاه ،به دنبال بقیه مسافرها حرکت کنید تا از مسیر اصلی جدا نشید چون تجربه نشون داده همیشه عده ای که اول پیاده میشوند تجربه بیشتری دارند و میسر رو می شناسند و ..... 

  

پس از ورود به ساختمان شماره 2 فرودگاه ، باید به قسمت کنترل پاسپورت ها مراجعه کنیم که مامورین مودب مالزی معمولا بدون اشکال اجازه ورود مسافرین  را صادر می کنند و پاسپورت ممهور به مهر ورود می شود.... 

 

از نکات مهم دیگه اینه که اگه با تور به این مسافرت اومدید برای تبدیل پولتون در فرودگاه عجله نکنید چون معمولا با مقدار کمتری پول را در فرودگاه تبدیل می کنند، بهتر است پس از ورود به شهر در شعبات بانکها که در کلیه مراکز خرید و ایستگاههای مترو به راحتی یافت می شود پول خود را تبدیل کنید. 

 

 

معمولا همه تورها سرویس ترانسفر برای انتقال مسافرین به هتل  دارند در غیر اینصورت می توانید از قطار شهری استفاده کنید و به راحتی به  KL center (یکی از میادین اصلی کوالالامپور )  بروید   

 

 

 اما کرایه تاکسی هم برای خودش داستانی داره !!

در موقع تاکسی گرفتن دقت لازم رو داشته باشید ....که یکی از مهمترین نقاط ضعف شهر مالزی به نظر من وضعیت تاکسی ها است که راننده های تاکسی  اصلا منصف نیستند!! علیرغم اینکه تاکسی ها مجهز به تاکسی متر هستند راننده ها تمایلی به استفاده از اون ندارند و ممکن است کلک بزنند ....

من پیشنهاد میکنم که حتما کرایه تاکسی را اولش مشخص کنید و تجربه من میگه که معمولا کرایه های که اونها میگن 5 برابر کرایه واقعی است و با پرسیدن از چند تاکسی حدود واقعی کرایه دستتون میاد..... و چانه زدن در مورد کرایه تاکسی هم چیز غیر معمولی نیست!! مثلا کرایه پیشنهاد 50 رینگیتی در بعضی مواقع با 20 رینگیت پیشنهادی از طرف  شما ، اکی می شود!!  

  

 

                             نمای از پشت ترمینال خروجی فرودگاه KL

 

 

از نکات مهم دیگه این است که اگه یک کم انگلیسی بلد هستید و یک کم  توانایی در خودتون حس می کنید در دام این تورهای گران قیمت پیشنهادی هتل نیافتید چون تمام مسیرهای پیشنهادی توسط تور لیدر هتل ، با یک دهم قیمت آنها قابل اجرا هست و نیاز به نگرانی نداره چون تمامی مردم مالزی از راننده تاکسی گرفته تا فروشنده ها به زبان انگلیسی مسلط هستند و می توانید به راحتی اطلاعات لازم رو بگیرید و فقط من شخصا با لهجه اونها مشکل داشتم !!! 

 

مثلا تمامی تورهای پیشنهادی تورلیدر هتل، از 50 دلار تا 100 دلار متغیر بود در صورتیکه اگر شما ولخرجی هم بکنید و با گرانترین تاکسی هم بروید هزینه ا ی  بیش از 10 دلار هم برای شما در بر نخواهد داشت واگر تعداد نفرات شما 2 - 3 - 4 باشد که کرایه تقسیم می شود و بهترین حالت خواهد شد .....   

 

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی هم توصیه می شود چون در شهر کوالالامپور 4 سرویس حمل و نقل عمومی وجود داره سیستم منو ریل، مترو ، قطار شهری و اتوبوس بین شهری که جزئیات آن رو در پست های بعدی اعلام می کنم...

نظرات 7 + ارسال نظر
کاملیا پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:34 ق.ظ

خیلی ممنونم . واقعا مفید بود.

با تشکر از بازدید از وبلاگ ..... نظرات شما باعث میشه در ادامه ثبت مطالب با انگیزه بیشتری تلاش کنم مرسی

نوید سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:50 ق.ظ

با سلام
از راهنمائی شما ممنون هستم.

مرسی از اینکه کامنت گذاشتی موفق باشید

مهری شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:07 ب.ظ

دوست عزیز مطالبت خیلی مفید بود من قصد سفر به مالزی و از انجا به سنگاپور را دارم .ایا اطلاعی از تورهایی که از مالزی به سنگاپور میرود دارید ؟ خوشحال میشوم اطلاع رسانی کنید با تشکر





salam
khily az torhaei malesi be sangapor ham mibarand vali age tor joda barai sangapor begiri be nazaram betare chon az malesi be sangapor ro bayad ba bus berid va hodod 5 sat az vaght shoma az dast mire va dar vaghe 2 roz (raft va Bargash) ro az dast midi! sangapor ghashange vali onjory ham malasi ro kam mibinid ham sangapor ro...tasim ba shoma!

جواد سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:38 ب.ظ

دمت گرم
عالی بود

یک ساروی دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ق.ظ

سلام تمام مطالبتون رو خوندم خیلی عالی بود و خیلی هم به من و خانواده ام کمک کرد . امیدوارن همچنان سفر بری و به سفرنامه نویسی هات ادامه بدی .

خواهش میکنم به نظر من در عصر اطلاعات اطلاع رسانی از وظایف انسانی هر فرد است و من هم جزء حس انجام وظیفه کار دیگه ای نکردم همانطوریکه از سایت های دیگه اطلاعات کسب کردم و عازم سفر شدم خودم هم سعی کردم تا جائی که می تونم مفید بنویسم ...

شبنم دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ق.ظ

سلام من تا 2 هفته دیگه می رم مالزی و نوشته هاتون واقعا کمک بزرگی به من می کنه.....

خوشحالم از اینکه تونسته باشم کمک کوچکی کرده باشم ....تعطیلات خوش بگذره ....

maral یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 04:59 ب.ظ

ممنون بابت راهنمایی خوبتون

سلام ... خوش اومدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد